Pippi Lotta Skrevet 13. mars #21 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): det at vi har hatt mer høyreekstrem terror enn islamistisk terror i Norge betyr at det betyr at framtidig sannsynlighet kan utledes direkte fra det. Anonymkode: 35d4b...8b1 Jeg synes dette er en merkelig konklusjon, når jeg har skrevet 3 ganger at Islamistisk teror anses for å være like farlig som høyre ekstreme. Tror jeg får gi meg med den 4, du virker ikke til å lese det jeg skriver uanset.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #22 Del Skrevet 13. mars Pippi Lotta skrev (1 time siden): Jeg synes dette er en merkelig konklusjon, når jeg har skrevet 3 ganger at Islamistisk teror anses for å være like farlig som høyre ekstreme. Tror jeg får gi meg med den 4, du virker ikke til å lese det jeg skriver uanset.... Det du skrev var: »Ser man på statestiken over drepte, så er det vel høyre ekstreme som har vært den største truselen i det minste. Selv om jeg synes å huske at PST har sakt de ser på Islamistisk teror som en like stor trusel som de høyreekstreme.» Jeg har prøvd å få gehør for at det å se på statistikken over drepte (i Norge) er beheftet med noen svakheter, men siden du ikke leser det jeg skriver så blir diskusjonen litt amputert. Anonymkode: 35d4b...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 13. mars #23 Del Skrevet 13. mars (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det du skrev var: »Ser man på statestiken over drepte, så er det vel høyre ekstreme som har vært den største truselen i det minste. Selv om jeg synes å huske at PST har sakt de ser på Islamistisk teror som en like stor trusel som de høyreekstreme.» Jeg har prøvd å få gehør for at det å se på statistikken over drepte (i Norge) er beheftet med noen svakheter, men siden du ikke leser det jeg skriver så blir diskusjonen litt amputert. Anonymkode: 35d4b...8b1 Det er jo de som dreper flest som har vært den største truselen, i og med de har dreppet flest. Så betyr ikke det at de har drept flest frem til nå, at de er nødt til å være den største truselen i fremtiden også. Derfor poengterte jeg at jeg hadde hørt at PST anså Islamistisk teror som likke sansynlig. Jeg leser hva du sier, jeg er bare tottalt uenig i at det ikke er samenheng mellom hvor mange som dør av noe og hvor stor trusel det har vert. Endret 13. mars av Pippi Lotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 13. mars #24 Del Skrevet 13. mars I store store folkemengder ser de vel etter om noen oppfører seg mistenksomt eller mistenksomme biler i nærheten osv. Jeg vet ikke, men tenker det. Hører jo ofte om biler som kjører inn i store folkemengder steder i verden. Det er skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #25 Del Skrevet 13. mars Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Det er jo de som dreper flest som har vært den største truselen, i og med de har dreppet flest. Ikke nødvendigvis. Dette er statistikk. Hvis to personer dør av lungekreft på jobben din og en dør av det på jobben min så trenger det ikke å bety at det var mer sannsynlig å dø av kreft på din jobb enn på min. Sitat Jeg leser hva du sier, jeg er bare tottalt uenig i at det ikke er samenheng mellom hvor mange som dør av noe og hvor stor trusel det har vert. Jeg sier da heller ikke det. Men jeg sier at sannsynlighet ikke trenger å være det samme som utfall. Jeg kan kaste en terning 3 ganger og få 6 alle gangene. Betyr det at 6 var mest sannsynlig? Anonymkode: 35d4b...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #26 Del Skrevet 13. mars Svenske tilstander. Det er jo naivt å tro at det ikke kommer hit når det føres relativt lik politikk! Anonymkode: c48bc...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 13. mars #27 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke nødvendigvis. Dette er statistikk. Hvis to personer dør av lungekreft på jobben din og en dør av det på jobben min så trenger det ikke å bety at det var mer sannsynlig å dø av kreft på din jobb enn på min. Jeg sier da heller ikke det. Men jeg sier at sannsynlighet ikke trenger å være det samme som utfall. Jeg kan kaste en terning 3 ganger og få 6 alle gangene. Betyr det at 6 var mest sannsynlig? Anonymkode: 35d4b...8b1 Det fører ingen sted. Jeg mener at det som dreper flest er den største truselen. Du har lov til å mene at det ikke er sammenheng mellom dødstal og truselbilde, men det har ingen ting med sansynlighets beregning å gjøre når vi snaker om hva som har skjed.... Vi vet allerede at det er 100% sandynlighet for at ABB gjorde det vi vet han gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars Fra høyresiden i landet, det har vi erfart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå