AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hei. Jeg har en hund som har fått en sykdom som gjør at hun ofte må til veterinær for å undersøke/følge opp dette. Greia er at hun kommer fra et hjem hun ble kraftig mishandlet og er sterkt traumatisert. Hun er derfor livredd for veterinæren og må få seduksjon når vi er der. Etter dette bruker hun alltid et par timer på å komme seg igjen. Så når vi skal gå derfra så driver hun å sjangler og snubler i fortauskanter og sånn. Jeg har ikke bil og må derfor bære henne. Dette går greit over korte avstander, men de blir veldig tungt hvis vi skal gå lengre avstander, da hun veier 12 kilo som føles som 100 når hun er "dopa" 😅. Tenkte derfor å skaffe en vogn til henne så jeg kan trille henne hjem. Men, jeg er redd for å få blikk fra folk og at andre skal tenke jeg er en komplett tulling som behandler hunden min som en baby. Hva tenker dere andre? Hadde dere gjort det? Tenker dere at det ser dumt ut? Anonymkode: 39e11...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg hadde skaffet en vogn til hunden min. Andres blikk og kommentarer hadde jeg hevet meg over. Min hund er i samme vektklasse som din og jeg hadde ikke greid å bære henne særlig langt. Å jeg tror jeg hadde hatt vondt av hunden som var trøtt og ustødig på bena sine. Jeg hadde nok først tenkt på en sånn sykkelvogn for barn med håndtak slik at den også kan trilles. De har heldekkende trekk og hunden ligger trygt og varmt om den har et teppe nedi. Om du er redd for blikk og snakk så lyser det ikke hundevogn av denne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Om noen går med hunden sin i vogn, så tenker jeg at det sannsynligvis er en god grunn til det. Skaff en sånn greier som nevnt over, eller noe annet med et lite trekk. Man trenger ikke å gå langt før 12kg blir tungt. Min 12kg hund fikk engang et anfall da vi var på tur i skogen. Bærte henne over skuldrene til parkeringsplassen. Det var ikke langt, men fy søren så rød i trynet jeg var da jeg endelig fikk henne til bilen. Anonymkode: 1a4ca...4f5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Det viser bare at du er en dedikert hundeeier som gjør det absolutt beste for hunden din🦮🐕🦺🐕🐩 Anonymkode: 65e06...a79 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Vogn med veskehunder oppi, er skikkelig teit. Vogn pga hundens helse er helt innenfor og godt dyrehold. Anonymkode: 888f8...003 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har vogn til kattene mine av samme grunn. Det er sikkert noen på bussen som syns jeg er skikkelig teit som triller rundt på katter i vogn, men det driter jeg i. Høres ut som vogn vil være det absolutt beste for denne hunden så da syns jeg du skal gå for det 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Jeg syns dette høres lurt ut. Dersom du har sykkel kan du jo også vurdere sånn vogn bakpå dersom du syns en tradisjonell barnevogn blir litt mye. Det er en i nabolaget her som sykler rundt med en hund i en vogn foran på sykkelen sin. Den hunden ser så sykt glad ut oppi vogna, og jeg har egentlig aldri tenkt noe annet enn at dette er en omtenksom hundeeier som har en hund som trenger vogn av og til (eller hele tiden for alt jeg vet). Endret 9 timer siden av 17.11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde sykkelvogn til min senior når turen til turområdet vi skulle utforske ble litt for lang. Da var han i vogna til vi kom frem og var uthvilt og sprek nok til å kose seg masse i skogen, så fikk han gå i vogna igjen ved behov. Dette funka også utmerket om sommeren når det ble for varmt, da lå han i skyggen med vifte i sykkelvogna mesteparten av turen, spesielt på asfalt og fikk gå ut der det var gress og skygge. Veninna mi brukte hundevogn som ligna på barnevogn til sin etter en operasjon, samme opplegg som med min senior. Inn og ut av vogna ved behov. Begge hadde hunder av aktive raser som så spreke og fine ut så det var sikkert de som syntes vi var tullete men hundene hadde det bra og det er alt som betyr noe. Anonymkode: f4514...cdd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har en hund på 10 kilo. Jeg har den med på sykkelen enten oppi kurven bak (har stor kurv) eller i en henger bak (transporthenger). Jeg har også brukt vogn til min forrige hund, den var 13 kilo og dårlig til beins på slutten så jeg trillet den til skogen så den kunne tusle der og snuse rundt. Anonymkode: 79f5d...841 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Høres ut som en veldig god ide! Må være nydelig for hunden din å slippe å kjempe seg frem men den prøver å komme seg. Du vil alltids møte på enkelte folk med mangler i kunnskap og intelligens som er klare til å dømme, men de er ikke verdt en tøddel. Anonymkode: 18102...b16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden God ide! Finn.no har mange brukte billige vogner Anonymkode: 2d5ec...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Tenker også at sykkelvogn må være greit? Finnes jo sånne du fint kan trille. Da er hunden også mer skjermet. Men kjør på med en vogn du synes er egnet, hva så om noen misforstår? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde en vanlig trehjulsbarnevogn til seniorhunden som etterhvert ikke fikk lov å gå langt. Hun elsket det ikke akkurat, men fikk være med på tur og fikk inntrykk selv om hun satt i vognen halvparten av turen. Kjøp deg en billig vogn på finn. Evnt hvis du vil legge mer i det kan du jo finne en slik sykkelvogn, men de er dyrere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Det er overhodet ikke dumt å kjøpe vogn til hunden. Veldig bra gjort av deg Mange sykkelvogner billig på finn, kan sikkert bygge de litt om innvendig så hunden kan ligge. Ellers får man hundevogner, petstroller bla. En del dyre, men disse kan man også kjøpe sykkelfeste til, så kan man ta med hunden på sykkeltur 🤭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå