Bombasi Skrevet 9 timer siden #61 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en bestekompis som jeg har kjent helt siden ungdomsskolen. Han og damen hans (nå ex) slo opp i januar. Han har vært ganske nedfor pga dette, men ting går heldigvis bedre nå. Jeg kjenner personlig exen hans veldig godt. Går bare rett på sak. Hun og jeg hadde sex for første gang for ca 3 uker siden. Var ikke meningen at det skulle skje, men det bare skjedde.. Vi har møttes flere ganger i ettertid og hatt sex, uten at kompisen min har fått vite noe. Kjenner litt på dårlig samvittighet, men samtidig er jo vi også bare mennesker som har behov for sex. Er jeg en dårlig venn? 🫤 Anonymkode: dd4b2...e4f Ja, du er en veldig dårlig venn. Du har brutt en særdeles viktig venneregel, og det attpåtil mot en venn som har det tungt etter bruddet. Og du skal ikke se bort ifra at vennskapet deres ryker for godt nå. Håper vennen din får vite sannheten om deg snarest mulig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #62 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her er jeg uenig med samtlige som svarer. Jeg ser ikke på dette som noe stort problem, selv om man risikerer vennskapet enten en liten periode (mest sannsynlig) eller for alltid. Og den risken er allerede tatt. Og ting går oftest over, enten deres "forhold," eller kompisens sorg, kompisens vennskap eller kombinasjoner av dette - fragmenter av livet, noen kaller det skjebnen. Alle snakker om frigjøring og at vi ikke lever på 1800-tallet lengre osv, men kjærlighetsforhold virker mange å tro skal være som på Hollywoodfilm - den rette og din for alltid. Og friends will be friends. Dette innebærer jo forbud mot å "date" enkelte, og blir feil i mine øyne. Disse svart-hvitt-tankene er jo også drivkrafta bak hevnkriminalitet og partnerdrap som vi opplever mye av for tiden. Jeg kjenner til forhold der søsken har overtatt partner og de fortsatt omgås i familieselskap eller til og med ferie sammen. Folk som er litt ydmyke og tenker litt forbi nesa si, pleier å håndtere sånt når "den vonde tia" etter bruddet er over. Hodet og hjertet er bedre å følge enn bokstaver på internett. Anonymkode: c289a...d17 Han fulgte verken hodet eller hjertet. Han fulgte pikken… Anonymkode: 809be...3ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #63 Del Skrevet 9 timer siden Ja, en veldig dårlig venn. Anonymkode: 297dd...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #64 Del Skrevet 9 timer siden Bippeti skrev (1 time siden): Dette svaret er antakelig ikke så populært her inne. Men i mine øyne er sånt drama og følelse av eierskap over andre frie mennesker noe som er med på det evige sosiale presset så mange klager over. Dette er ikke utroskap, det er livet som utfolder seg. Har noen påstått at det er utroskap?🤔 Anonymkode: ac301...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bippeti Skrevet 9 timer siden #65 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har noen påstått at det er utroskap?🤔 Anonymkode: ac301...96b Nei, ingen. For det er jo ikke det. Men folk reagerer like sterkt som om det var det. Tror du hadde skjønt hva jeg mente om du ikke var altfor opptatt av å skulle arrestere meg 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #66 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes enkelte av dere er ganske harde mot meg. Skjønner at det er galt mot kompisen min. Jeg er 18 år gammel, har masse hormoner og mitt naturlige behov for å komme inni en jente er kanskje litt større enn for noen andre av dere.. Men det tenker dere ikke på. Skjønner at jeg skulle ha pult en annen jente i stedet da. Takk for alle svarene, hun har lovet meg å aldri si noe til han, og jeg stoler på det. -TS Anonymkode: dd4b2...e4f So? Du er fortsatt gammel nok til å vite at handlinger har konsekvenser, du er likefullt en elendig venn selv om du er 18 år. Anonymkode: 60f96...a81 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #67 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): En ting er at hun ikke har sagt noe til han, men jeg skal love deg at hun har sagt det til alle venninnene sine, også om hvilken bedriten venn du er ☺️ Det er alltid noen som kjenner noen som kjenner noen, plutselig så er det sladder på fest der det sitter noen andre venner av han. Utover det, så om noen hadde gjort dette mot meg, så hadde vennskapet vært over på dagen. Det som du hadde gjort er for meg helt utilgivelig ☺️ At du begynner med "komme inn i en jente og naturlig behov" viser bare hvor hvor lite moral du har. Jeg er så lei av at noen menn prøver å dytte fremover seg "ja, men jeg er da mann så jeg kan ikke styre mine naturlige behov". Det er sånn overgripere sier for å forsvare handlingene sine og jeg kjenner jeg blir kvalm av å lese hva du sier. ☺️ Anonymkode: 82522...b08 Nå må du ikke glemme jenten som er inne i bildet her. Dette er ikke bare ts sitt ansvar å ta, men to stk unge mennesker som begge fraskriver seg noe ansvar. Når det er sagt, ts, dette er en gyllen mulighet for deg å lære noe. De driftene du kjenner på vil nok ikke bli mindre med tiden. Og om du opprettholder den holdningen du viser her, så vil det muligens bli vanskelig for deg fremover. For da vil du havne i flere ubehagelige situasjoner grunnet din manglende kontroll. Helt enkelt så gjør dere ikke noe galt, men veldig mange vil oppleve dette som et enormt svik om de var i din bestevenns fotspor. En mulighet er å snakke med kompisen din og fortelle. Vise ham den respekten du har for ham, hvor mye han betyr for deg. Lar du være har du også gjort det klart at du velger ham bort for et ligg. Og ja, jeg vil påstå at det er uunngåelig at dette kommer opp i lyset. Kanskje han ikke bryr seg, kanskje han bryr seg. Hvordan han vil reagere vet du aller best. Anonymkode: 40e0b...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #68 Del Skrevet 8 timer siden En ting kan jeg love deg. Hun har allerede sagt det til minst en venninne. De har sikkert sagt det videre også. Bombesikker! Vær ærlig. Mange menn som ligger rundt og har forhold på si stoler på at damen ikke sier noe. Men de gjør de. Jeg er dame forresten 😆 Anonymkode: 09a73...b67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #69 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var en av dem som skrev at du var dårlig venn. Jeg skulle formulert det bedre, fordi det er vanlig å gjøre feil som ung. Du er uerfaren i livet enda, og gikk i musefella. Og du er derfor ikke en dårlig venn. Men du gjorde en feil. Det at du nå kjenner på dårlig samvittighet viser at du er en god mann med et riktig indre kompass for hva som er rett og galt. I teorien var det heller ikke ulovlig, ingen utroskap, de var ikke sammen lengre. Men å ikke touche ekser er en uskreven regel. Lykke til Anonymkode: 99588...741 Uerfaren? Snarere umoden og lite reflektert. Sosial kompetanse oppnår man ikke på gutterommet, men ute i verden. Sosiale plattformer kan hjelpe, men de erstatter ikke kompleksiteten i menneskelig kommunikasjon. Alt henger sammen, men denne personen er litt unnskyldt siden han viser han ikke vet eller kan bedre. Så da må han lære. TS, håper du har lært. Er mange sosiale koder å sette seg inn i. Vil anbefale deg å lese litt om sosiale relasjoner og vennskap. Kan man litt om de grunnleggende prinsippene og prosessene i en relasjon så kan du mye allerede der. Vil anbefale deg å lese denne boken. Jeg lærte veldig mye selv. Det hjalp meg i å se mennesker på en helt annen måte og i et annet lys. Så håper jeg for din egen del at du unngår slike eller lignende situasjoner i framtiden, ellers er jeg redd du blir relasjonsløs til slutt. Anonymkode: d1466...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #70 Del Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig er du en ræva venn. Hun bruker deg som hevn. Been there done that, jeg lå med to av eksens bestekompiser etter det ble slutt. Anonymkode: 7a230...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #71 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Selvfølgelig er du en ræva venn. Hun bruker deg som hevn. Been there done that, jeg lå med to av eksens bestekompiser etter det ble slutt. Anonymkode: 7a230...9ba Ojda. Flere med et litt skækt moralsk kompass 😬 Anonymkode: 8b39b...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #72 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har en bestekompis som jeg har kjent helt siden ungdomsskolen. Han og damen hans (nå ex) slo opp i januar. Han har vært ganske nedfor pga dette, men ting går heldigvis bedre nå. Jeg kjenner personlig exen hans veldig godt. Går bare rett på sak. Hun og jeg hadde sex for første gang for ca 3 uker siden. Var ikke meningen at det skulle skje, men det bare skjedde.. Vi har møttes flere ganger i ettertid og hatt sex, uten at kompisen min har fått vite noe. Kjenner litt på dårlig samvittighet, men samtidig er jo vi også bare mennesker som har behov for sex. Er jeg en dårlig venn? 🫤 Anonymkode: dd4b2...e4f Det er vel noe ønsket selv når vennen din og exen var kjærester. Og nå fikk du ønsket oppfylt. Anonymkode: e1afc...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #73 Del Skrevet 4 timer siden En «kompis» gjorde noe lignende mot meg for nesten 20 år siden. Vi snakker sammen hvis vi møtes tilfeldig, men vennskapet er helt borte. Har ikke behov for å ta det opp heller. Anonymkode: 59266...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 4 timer siden #74 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde aldri hengt alene med eksen til en venn. Det høres nærmest ut som dere la opp til at det skulle skje? Ja det er hot nå, men dette kan ende med at du mister kompisen din. Å ligge med en kompis av eksen er en ganske utbredt teknikk for å ta hevn. Typen til venninnen min var utro, hun gikk rett på snapchat og sendte meldinger til barndomskompisen hans, også var det i boks. De har helt kuttet kontakten den dag i dag. Jeg syns nå han fortjente det, men synd det gikk utover kompisen hans, som var så dum at han tenkte med noe annet enn hodet 🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #75 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Om en venninne hadde ligget med min eks, så ville jeg ikke brydd meg. Jeg kunne ikke tenkt meg å ta i han med ildtang en gang. Anonymkode: 00592...018 Kvinner er laget for å dele menn, det blir noe helt annet for menn. Anonymkode: f3b51...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #76 Del Skrevet 2 timer siden Bippeti skrev (9 timer siden): De er jo ikke sammen lenger. Kanskje kan det skape såre følelser. Samtidig, kanskje ikke. Og uansett er dere begge single og frie mennesker, så det fortjener virkelig ikke den harde dommen som kommer fra folk her, altså. Jeg vil si kjør på som dere vil, dere har heller ikke opplysningsplikt, så om dere ikke ønsker å fortelle det er det helt greit. Skulle noe bli oppdaget etter hvert har dere heller ingen plikt til å opplyse om hvor lenge det har vart. Dette svaret er antakelig ikke så populært her inne. Men i mine øyne er sånt drama og følelse av eierskap over andre frie mennesker noe som er med på det evige sosiale presset så mange klager over. Dette er ikke utroskap, det er livet som utfolder seg. De er ikke sammen lengre, men hvis du går igjennom ett brudd, du forteller bestevennen din at du har det skikkelig kjipt, synes du virkelig det er greir at han/hun sitter der å er nypult av eksen din? Du hadde vært helt ok med at han/hun satt der å trøstet deg før han/hun stakk for å knulle eksen din som såret deg? Det er jo tross alt livet som utfolder seg? I såfall har du ganske andre oppfatninger enn meg om hva det vil si å være en god og støttende bestevenn... Anonymkode: 4e22a...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #77 Del Skrevet 2 timer siden Dette kan føre til forhold. Anonymkode: 123f0...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #78 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Om en venninne hadde ligget med min eks, så ville jeg ikke brydd meg. Jeg kunne ikke tenkt meg å ta i han med ildtang en gang. Anonymkode: 00592...018 Om det var 2 månder siden dere hadde gjort det slutt, så tviler jeg sterkt på at du ikke hadde brydd deg. Anonymkode: 3516f...c4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #79 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ojda. Flere med et litt skækt moralsk kompass 😬 Anonymkode: 8b39b...ff2 Han var helt jævlig, så han fortjente det! (Voldelig) Anonymkode: 7a230...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå