Gå til innhold

Er jeg en dårlig venn? Jeg og exen hans har blitt pulevenner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Synes enkelte av dere er ganske harde mot meg. Skjønner at det er galt mot kompisen min. 
Jeg er 18 år gammel, har masse hormoner og mitt naturlige behov for å komme inni en jente er kanskje litt større enn for noen andre av dere.. Men det tenker dere ikke på. Skjønner at jeg skulle ha pult en annen jente i stedet da. 

Takk for alle svarene, hun har lovet meg å aldri si noe til han, og jeg stoler på det. 
-TS

Anonymkode: dd4b2...e4f

En ting er at hun ikke har sagt noe til han, men jeg skal love deg at hun har sagt det til alle venninnene sine, også om hvilken bedriten venn du er ☺️ Det er alltid noen som kjenner noen som kjenner noen, plutselig så er det sladder på fest der det sitter noen andre venner av han. Utover det, så om noen hadde gjort dette mot meg, så hadde vennskapet vært over på dagen. Det som du hadde gjort er for meg helt utilgivelig ☺️ At du begynner med "komme inn i en jente og naturlig behov" viser bare hvor hvor lite moral du har. Jeg er så lei av at noen menn prøver å dytte fremover seg "ja, men jeg er da mann så jeg kan ikke styre mine naturlige behov". Det er sånn overgripere sier for å forsvare handlingene sine og jeg kjenner jeg blir kvalm av å lese hva du sier. ☺️ 

Anonymkode: 82522...b08

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut som en dårlig såpeopera.

Nå mangler det bare at hun blir gravid og vil beholde barnet, så er dramaet komplett.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoho. Dette har jeg gjort selv (altså som kvinnen). Jeg skal love deg at venninnene hennes alt vet det. Du har dårlig tid nå. 

Du må starte med en gang, dersom du skal prøve å redde vennskapet. 

Og da, så jævlig som det høres ut, må du selge henne nedenunder og hjem. Fortelle henne at du føler hun har brukt deg, at du ikke tenkte klart når hun satte seg over deg osv. At du føler hun har utnyttet hvor svak du er når det kommer til sex og hvor skrullete skallen din blir med en gang penisen din aner en inngang. Hvor viktig vennskapet er for deg og at du ikke kan fatte hvordan du falt for det eldste trikset i boka og valgte hoe over bro.  For å få henne til å holde lokk på det lenge nok, må du ydmyke henne litt også. Når det er gjort må du fortelle alt til kompisen din. Legge deg paddeflat. Fortelle at vennskapet betyr så mye at du ikke kan fatte at du ble så rotete i skallen bare fordi du ante et hull. Fortelle at du bare tenkte på å få deg noe. Være mottakelig for at han blir fly forbanna og ikke forsvare deg på noe vis, men vise at du vil legge ned jobben fremover for å prøve å fikse på det enorme tillitsbruddet du har utsatt vennskapet deres for. 

Raska på mann! Du har dårlig tid til å snuoperasjonen og det blir ikke pent. Men om vennskapet betyr noe, så raska på! 

Anonymkode: 157a4...d92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bippeti skrev (13 minutter siden):

De er jo ikke sammen lenger. Kanskje kan det skape såre følelser. Samtidig, kanskje ikke. Og uansett er dere begge single og frie mennesker, så det fortjener virkelig ikke den harde dommen som kommer fra folk her, altså.

Jeg vil si kjør på som dere vil, dere har heller ikke opplysningsplikt, så om dere ikke ønsker å fortelle det er det helt greit. Skulle noe bli oppdaget etter hvert har dere heller ingen plikt til å opplyse om hvor lenge det har vart.

Dette svaret er antakelig ikke så populært her inne. Men i mine øyne er sånt drama og følelse av eierskap over andre frie mennesker noe som er med på det evige sosiale presset så mange klager over. Dette er ikke utroskap, det er livet som utfolder seg.

Om han er villig til å ofre vennskapet så kan han bare kjøre på, men da må han være klar over at det kan skje. De fleste venner godtar ikke venner som går bak ryggen, og puler eksen. 

Anonymkode: d1466...31e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Synes enkelte av dere er ganske harde mot meg. Skjønner at det er galt mot kompisen min. 
Jeg er 18 år gammel, har masse hormoner og mitt naturlige behov for å komme inni en jente er kanskje litt større enn for noen andre av dere.. Men det tenker dere ikke på. Skjønner at jeg skulle ha pult en annen jente i stedet da. 

Takk for alle svarene, hun har lovet meg å aldri si noe til han, og jeg stoler på det. 
-TS

Hvordan mente du egentlig at vi skulle tenke på at du var 18 år og så hormonell at du er villig til å ofre vennskap for å få tømt deg? 
Hvis det er noe du mener vi skulle tatt i betrakting, så er det noe du burde ha sagt i HI... 

Da ville jeg heller oppfordret deg til å søke hjelp om dette behovet for å tømme deg inni en jente. Når man er så hormonelle at behovet for tømme seg inni noen går ut over evnen til å tenke på vennskap, så finnes det faktisk hjelp man kan få. Det finnes både hjelp for å klare fokusere på andre ting, kognitiv adferdsterapi f.eks, og det finnes finnes hjelp for å dempe hormonene. 

Anonymkode: 4e22a...cd7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hoho. Dette har jeg gjort selv (altså som kvinnen). Jeg skal love deg at venninnene hennes alt vet det. Du har dårlig tid nå. 

Du må starte med en gang, dersom du skal prøve å redde vennskapet. 

Og da, så jævlig som det høres ut, må du selge henne nedenunder og hjem. Fortelle henne at du føler hun har brukt deg, at du ikke tenkte klart når hun satte seg over deg osv. At du føler hun har utnyttet hvor svak du er når det kommer til sex og hvor skrullete skallen din blir med en gang penisen din aner en inngang. Hvor viktig vennskapet er for deg og at du ikke kan fatte hvordan du falt for det eldste trikset i boka og valgte hoe over bro.  For å få henne til å holde lokk på det lenge nok, må du ydmyke henne litt også. Når det er gjort må du fortelle alt til kompisen din. Legge deg paddeflat. Fortelle at vennskapet betyr så mye at du ikke kan fatte at du ble så rotete i skallen bare fordi du ante et hull. Fortelle at du bare tenkte på å få deg noe. Være mottakelig for at han blir fly forbanna og ikke forsvare deg på noe vis, men vise at du vil legge ned jobben fremover for å prøve å fikse på det enorme tillitsbruddet du har utsatt vennskapet deres for. 

Raska på mann! Du har dårlig tid til å snuoperasjonen og det blir ikke pent. Men om vennskapet betyr noe, så raska på! 

Husk også at ryktet ditt står på spill. Når dette kommer ut (og det gjør det) så mister du kompisen din. Om du ikke blir sammen med dama, så snur hun historien til at du er en player (som begrenser muligheten til ligg og integritet senere). Om du blir sammen med dama så snur historien seg kortvarig til at det var for kjærlighet, men sannsynligvis vil hun ikke bli sammen med deg. Hun tenker nok at du vil være "pulekompis" for å bruke ditt ord, helt til hun ikke gidder mer. At hun har deg i sin hule hånd og kan plassere informasjonsbrikkene akkurat der hun ønsker dem. Og til og med kan bruke dem for å få kompisen din tilbake (dirigere frustrasjonen han føler). Så du kan ikke vinne av å vente. Du er mann, du har ingen erfaring med dette psykiske spillet. Det har hun enormt mye erfaring med skal jeg love deg! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bippeti skrev (16 minutter siden):

De er jo ikke sammen lenger. Kanskje kan det skape såre følelser. Samtidig, kanskje ikke. Og uansett er dere begge single og frie mennesker, så det fortjener virkelig ikke den harde dommen som kommer fra folk her, altså.

Jeg vil si kjør på som dere vil, dere har heller ikke opplysningsplikt, så om dere ikke ønsker å fortelle det er det helt greit. Skulle noe bli oppdaget etter hvert har dere heller ingen plikt til å opplyse om hvor lenge det har vart.

Dette svaret er antakelig ikke så populært her inne. Men i mine øyne er sånt drama og følelse av eierskap over andre frie mennesker noe som er med på det evige sosiale presset så mange klager over. Dette er ikke utroskap, det er livet som utfolder seg.

Dette som du sier her, er slikt narsissister og superegoister sier. De som tråkker rundt på alle andre og driter glatt i absolutt alle, både venner og familie, så lenge de selv får en fordel. Gratulerer Bippeti, du fremstår som et hensynsløst rasshøl.

Mennesker som har integritet, karakter og sjel har opplysningsplikt om slikt. Du derimot har ikke det. 

Anonymkode: 3a3b8...a3e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

-TS

Jeg var en av dem som skrev at du var dårlig venn. Jeg skulle formulert det bedre, fordi det er vanlig å gjøre feil som ung. Du er uerfaren i livet enda, og gikk i musefella.
Og du er derfor ikke en dårlig venn. Men du gjorde en feil. Det at du nå kjenner på dårlig samvittighet viser at du er en god mann med et riktig indre kompass for hva som er rett og galt. I teorien var det heller ikke ulovlig, ingen utroskap, de var ikke sammen lengre. Men å ikke touche ekser er en uskreven regel.

Lykke til :)

Anonymkode: 99588...741

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en bestekompis som jeg har kjent helt siden ungdomsskolen. Han og damen hans (nå ex) slo opp i januar.
Han har vært ganske nedfor pga dette, men ting går heldigvis bedre nå. Jeg kjenner personlig exen hans veldig godt.

Går bare rett på sak. Hun og jeg hadde sex for første gang for ca 3 uker siden. Var ikke meningen at det skulle skje, men det bare skjedde.. Vi har møttes flere ganger i ettertid og hatt sex, uten at kompisen min har fått vite noe. Kjenner litt på dårlig samvittighet, men samtidig er jo vi også bare mennesker som har behov for sex. Er jeg en dårlig venn? 🫤

Tja du er en venn som snart ikke har en venn lengre. Så spørs om du syntes  det er verdt det. Krydder på kaka her, er vel også om du er hennes hevn mot han , i ett eller annet. Da er han uten dame og venn. En god klassiker,  og en felle mange går i . Selv om det ikke altid er sånn, at du er en hevn

Anonymkode: 8ff2c...38d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja du er en venn som snart ikke har en venn lengre. Så spørs om du syntes  det er verdt det. Krydder på kaka her, er vel også om du er hennes hevn mot han , i ett eller annet. Da er han uten dame og venn. En god klassiker,  og en felle mange går i . Selv om det ikke altid er sånn, at du er en hevn

Legger til. 

Du må vurdere hva du hadde syntes selv om du var i din venns sko, akkurat nå. Og tenke på hva du hadde gjort om det var omvent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette som du sier her, er slikt narsissister og superegoister sier. De som tråkker rundt på alle andre og driter glatt i absolutt alle, både venner og familie, så lenge de selv får en fordel. Gratulerer Bippeti, du fremstår som et hensynsløst rasshøl.

Mennesker som har integritet, karakter og sjel har opplysningsplikt om slikt. Du derimot har ikke det. 

Anonymkode: 3a3b8...a3e

Javel. Du bare understreker poenget mitt med de karakteristikkene ut fra en eneste kommentar her.

Ja, valgene kan ha konsekvenser og selvfølgelig kan man ansees som en dårlig venn etter å ha havnet i en sånn situasjon. Eller kanskje kan alle se på det som at så lenge man er singel er det ingen som eier hverandre. Det kommer helt an på menneskene og situasjonen. 

At du som en i en anonym masse velger å kalle meg det ene og andre fordi jeg ikke mener akkurat det samme som deg... Jeg synes ikke det er rart at folk får sosial angst om de tar inn over seg sånne fordømmelser. Du er kun en av mange som gjerne vil sitte på din høye hest og mene om andre og deres liv.

Jeg er nok mer sammensatt enn som så. Men det er det kun jeg og enkelte andre som vet, og hva du synes om meg er ikke så farlig. Jeg ville bare være en motstemme her i hylekoret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Restene etter kompisen din. Ja du er en uttrolig dårlig venn og en simpel fyr

Anonymkode: de13a...add

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Restene etter kompisen din. Ja du er en uttrolig dårlig venn og en simpel fyr

Anonymkode: de13a...add

Er det vanlig for deg å snakke om folk som "rester"?

Hun er ei ung jente som har vært sammen med en ung gutt og så ble det slutt. Er det fordi det ble slutt mellom henne og han at hun er ei restejente? 

Greit at dette ikke var særlig smart av TS å gjøre, men å kalle denne jenta for rester er ufint. 

Anonymkode: 08795...ed0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde bare si det til kompisen din selv før han finner det ut fra andre. Kan være hun som andre sier forteller til veninner, de kan igjen plutselig sende melding til kompisen din. Så bare vær ærlig:)  Bedre at vennskapet ryker av ærligheten din, enn av at han finner det ut av noen andre. Enten går det bra eller ikke.

Anonymkode: 56eb7...abd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri snakke med deg igjen. Så dårlig venn er du. 

Anonymkode: 3b948...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis det er en god venn så ville jeg forsøkt å ta en prat med han, der du er åpen om at du har latt deg forføre av exn hans, du klarte ikke motstå og du angrer bittert- bedre at han får vite av deg enn andre. 
Og så har du kanskje lært noe, slik at du styrer unna henne framover?

Anonymkode: 8b39b...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du er en skikkelig dårlig venn. Det er for kort tid siden det ble slutt mellom dem, og vennen din har ikke fått bearbeidet bruddet ennå.

Hvordan kan du i det hele tatt kalle deg en venn lenger?

Anonymkode: 809be...3ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

-TS

Du skulle skrevet i HI at du bare er 18 år gammel :)

Kan hende vennen din blir dritsur, noe jeg forstår. Men når man er tenåring, skal man også leve livet litt. Og hormonene styrer nok veldig. 

Jeg hadde ikke stolt på "hun" og tror jeg faktisk hadde fortalt kompisen min det FØR han får vite det på andre måter. 

Anonymkode: 1aa6f...76d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

-TS

Ditt naturlige behov? Det er faktisk rett og slett bullshit! Det er god gammeldags ansvarsfraskrivelse du driver med. 

Anonymkode: 3b948...0f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...