AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden For min lille gutt på 20 mnd har det alltid vært vanskelig med legging og søvn på natten. Vi har samsovet hele tiden da det har vært best for oss mtp amming. Har hatt melkeallergi fram til 1-års alder, derfor ble det bare lettest sånn, hyppige bleieskift, oppkast osv når han var baby. Men nå går vi begge i full jobb, og det tærer på søvnen sånn som han er på kveld og natt. Hver kveld er er mareritt, han hyyyler og det er en kamp å få han til å legge seg. Vi har rolige kveldsrutiner med bading, kveldsmat, bok og sang. Men når vi skal gå i senga blir han hysterisk. Han våkner minst 3 ganger ila ei natt, hysterisk. Men som oftest våkner han mye mye mer. Det skal sier at jeg var lik som liten, sov ikke før jeg var 4 år. Jeg lå i egen seng. Vi bytter på å sove med han nå slik at vi får sove natta gjennom selv. Han vil gjerne ha pupp når jeg sover med han, å jeg gir som regel inn. Helsestasjonen mener det er lakenskrekk. Ikke vet jeg, men noen dager er jeg så trøtt at jeg er spyklein når jeg står opp… Eneste jeg hører fra venner om deres barn er at «min baby på 5 mnd sover 12 timer i strekk» «1 åringen har akkurat begynt å sove natta gjennom» «minsten var våken 2 ganger i natt å jeg er så trøtt» …. Det høres ut som en drømmeverden for oss. Gutten er frisk og rask, på dagtid er det ikke noe problem å legge! feiler han ingenting, verdens skjønneste på dagtid😅 Noen som har råd til to trøtte foreldre? Anonymkode: 384e0...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden sover han på dagen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Ingen råd, men ville bare si at min på nesten 2,5 har akkurat begynt å sove natten gjennom de fleste nettene i uka. Så alle sover ikke like godt som vennene dine sine barn😅 Legging tar fortsatt minst en time, det har det alltid gjort. Blid og fornøyd på dagtid. Lavt søvnbehov, sover mindre totalt i døgnet enn fireåringer jeg kjenner. Ingenting trøtt som vi eller barnehagen kan observere. Anonymkode: c9813...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For min lille gutt på 20 mnd har det alltid vært vanskelig med legging og søvn på natten. Vi har samsovet hele tiden da det har vært best for oss mtp amming. Har hatt melkeallergi fram til 1-års alder, derfor ble det bare lettest sånn, hyppige bleieskift, oppkast osv når han var baby. Men nå går vi begge i full jobb, og det tærer på søvnen sånn som han er på kveld og natt. Hver kveld er er mareritt, han hyyyler og det er en kamp å få han til å legge seg. Vi har rolige kveldsrutiner med bading, kveldsmat, bok og sang. Men når vi skal gå i senga blir han hysterisk. Han våkner minst 3 ganger ila ei natt, hysterisk. Men som oftest våkner han mye mye mer. Det skal sier at jeg var lik som liten, sov ikke før jeg var 4 år. Jeg lå i egen seng. Vi bytter på å sove med han nå slik at vi får sove natta gjennom selv. Han vil gjerne ha pupp når jeg sover med han, å jeg gir som regel inn. Helsestasjonen mener det er lakenskrekk. Ikke vet jeg, men noen dager er jeg så trøtt at jeg er spyklein når jeg står opp… Eneste jeg hører fra venner om deres barn er at «min baby på 5 mnd sover 12 timer i strekk» «1 åringen har akkurat begynt å sove natta gjennom» «minsten var våken 2 ganger i natt å jeg er så trøtt» …. Det høres ut som en drømmeverden for oss. Gutten er frisk og rask, på dagtid er det ikke noe problem å legge! feiler han ingenting, verdens skjønneste på dagtid😅 Noen som har råd til to trøtte foreldre? Anonymkode: 384e0...5a6 Høres ut som overstimuli. Det kommer gjerne i form av vanskelig legging og oppvåkninger på natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Han høres kanskje litt overtrøtt ut. Har dere prøvd å legge han tidligere? Min datter våkner flere ganger om natten og er utrolig vanskelig å legge om vi legger henne akkurat litt for sent. Det er uansett like vanlig at barn sover dårlig, som at barn sover godt. Anonymkode: 77fa0...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Har dere prøvd å legge dere sammen med han? Altså samsove? Våkner han like hyppig på natt da? Anonymkode: 6aa57...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå