AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Skal fjerne litt av livmorhalstappen i morgen. Får lokalbedøvelse og gruer meg egentlig ikke veldig til inngrepet (får muligens beroligende også?). Er derimot litt spent på hvordan det blir etterpå, i forhold til blødninger, smerter og aktivitet etterpå. Vanligvis trener jeg relativt tungt styrke fire ganger i uken. Jeg skjønner at jeg nok ikke burde begi meg ut på en tungt styrkeøkt de første dagene, men når vil jeg kunne trene normalt igjen - og generelt gjøre som jeg vanligvis pleier igjen. Noen som har vært gjennom dette og kan dele noen erfaringer? Tror dere det vil gå fint for meg å være alene med 6-åringen de første dagene - med handling, matlaging og det som følger med? Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Blødde i ca 5-6 uker, myyyye mer enn jeg trodde at jeg skulle gjøre. Men det er sikkert individuelt. Kunne fint være alene med barna dagen etter - men samme dagen var jeg ganske pjusk, men dette var fordi jeg ble lagt i narkose (noe som var prosedyre på den klinikken). Uten det hadde det nok ikke vert noe større problem. Men tok en tid før trening ble aktuelt for min del pga kraftige blødninger og forbud mot tampong. Men andre igjen hadde sikkert ikke latt seg stoppe av det 😊 Anonymkode: 799fc...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Har du ett ønske om barn senere så nevn det for de. Anonymkode: 03d74...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Jeg blødde 4-5 uker. Ikke så mye i starten fordi jeg fikk satt inn en svamp av noe slag som løste seg opp etter noen dager. Ellers var det som en lang mens. Var litt pjusk utover kvelden, men gikk på jobb som vanlig dagen etter. Kan ikke huske at de sa noe om aktiviter og trening. Anonymkode: 7d7af...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blødde i ca 5-6 uker, myyyye mer enn jeg trodde at jeg skulle gjøre. Men det er sikkert individuelt. Kunne fint være alene med barna dagen etter - men samme dagen var jeg ganske pjusk, men dette var fordi jeg ble lagt i narkose (noe som var prosedyre på den klinikken). Uten det hadde det nok ikke vert noe større problem. Men tok en tid før trening ble aktuelt for min del pga kraftige blødninger og forbud mot tampong. Men andre igjen hadde sikkert ikke latt seg stoppe av det 😊 Anonymkode: 799fc...93a Oi.. jeg har tatt to biopsier i forkant. Da blødde jeg ikke noe særlig. Men man blør kanskje mer ved konisering? Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du ett ønske om barn senere så nevn det for de. Anonymkode: 03d74...fd2 Det virka på meg som at de allerede tar hensyn til dette, siden jeg enda er relativt ung forsto det som at de ikke trenger å fjerne mer enn en liten bit heller, siden området med celleforandringer er såpass lite. Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Jeg hadde det i lokalbedøvelse, gikk veldig greit, gjorde det hos gynekologen min da han hadde utstyret til det. Tok ikke noe beroligende i forkant. Han «brente» også av sårkantene, jeg gikk med bind resten av dagen, men hadde ingen blødninger i det hele tatt, mulig det kom litt selve dagen i etterkant, men dagen etterpå var jeg helt fin. Anonymkode: 53c01...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg blødde 4-5 uker. Ikke så mye i starten fordi jeg fikk satt inn en svamp av noe slag som løste seg opp etter noen dager. Ellers var det som en lang mens. Var litt pjusk utover kvelden, men gikk på jobb som vanlig dagen etter. Kan ikke huske at de sa noe om aktiviter og trening. Anonymkode: 7d7af...821 Fikk du også narkose siden du ble pjusk? Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde det i lokalbedøvelse, gikk veldig greit, gjorde det hos gynekologen min da han hadde utstyret til det. Tok ikke noe beroligende i forkant. Han «brente» også av sårkantene, jeg gikk med bind resten av dagen, men hadde ingen blødninger i det hele tatt, mulig det kom litt selve dagen i etterkant, men dagen etterpå var jeg helt fin. Anonymkode: 53c01...190 Dette hørtes jo helt topp ut! Håper jeg er like heldig 🤞🏼 Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg blødde 4-5 uker. Ikke så mye i starten fordi jeg fikk satt inn en svamp av noe slag som løste seg opp etter noen dager. Ellers var det som en lang mens. Var litt pjusk utover kvelden, men gikk på jobb som vanlig dagen etter. Kan ikke huske at de sa noe om aktiviter og trening. Anonymkode: 7d7af...821 Og angående aktivitet/trening.. jeg spurte gynokologen såvidt om det sist jeg pratet med henne, men må innrømme at jeg ikke ble helt klok/fikk noe klart svar. Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde det i lokalbedøvelse, gikk veldig greit, gjorde det hos gynekologen min da han hadde utstyret til det. Tok ikke noe beroligende i forkant. Han «brente» også av sårkantene, jeg gikk med bind resten av dagen, men hadde ingen blødninger i det hele tatt, mulig det kom litt selve dagen i etterkant, men dagen etterpå var jeg helt fin. Anonymkode: 53c01...190 Samme erfaring som meg. Grudde meg veldig, men gikk utrolig greitt og smertefritt. Blødde knapt noe. Anonymkode: 668c6...b43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Jeg ble konisert i fjor. Selve koniseringen merket jeg ingenting til, hadde heller tatt konisering enn både biopsi og celleprøve hvis jeg måtte velge en av de i morgen! Jeg fikk kun lokalbedøvelse. Ingen ting å grue seg til! Blødde en stund, og det kom noen store klumper, men kan ikke huske at jeg hadde mye smerter. Livet gikk som normalt liksom 😁 Anonymkode: 57c44...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Mensmurringer første dag, smertefri etterpå. Blødde/rant sårvæske i 6 uker etterpå. Når det kommer til aktivitet er det viktig å spørre legen din! De vet ikke hvor mye de skal fjerne på forhånd. Anonymkode: c560c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mensmurringer første dag, smertefri etterpå. Blødde/rant sårvæske i 6 uker etterpå. Når det kommer til aktivitet er det viktig å spørre legen din! De vet ikke hvor mye de skal fjerne på forhånd. Anonymkode: c560c...edc Skal spørre hun som skal utføre koniseringen. Virket på meg som at gynokologen visste at de ikke skal fjerne mye. Uansett er det vel ikke verre enn at man kanskje blør litt ekstra om man overanstrenger seg. Det er vel ikke direkte farlig. Men skal absolutt forhøre meg Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Forresten - tok dere Ibux og Paracet før inngrepet? Står i skrivet mitt at jeg skal ta 800 mg Ibux og 1000 g Paracet.. men må si jeg ikke er så begeistret for å ta såpass store mengder smertestillende. Særlig om det faktisk er så smertefritt som dere sier. Ser flere skriver de foretrekke konisering fremfor biopsi/celleprøve mtp ubehag.. jeg synes ingen av delene var problematisk i det hele tatt.. Anonymkode: 7cbd1...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skal spørre hun som skal utføre koniseringen. Virket på meg som at gynokologen visste at de ikke skal fjerne mye. Uansett er det vel ikke verre enn at man kanskje blør litt ekstra om man overanstrenger seg. Det er vel ikke direkte farlig. Men skal absolutt forhøre meg Anonymkode: 7cbd1...fe9 På meg fjernet de mer en først antatt, men fikk ingen restriksjoner. Hør med behandlende lege du😊 Anonymkode: c560c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forresten - tok dere Ibux og Paracet før inngrepet? Står i skrivet mitt at jeg skal ta 800 mg Ibux og 1000 g Paracet.. men må si jeg ikke er så begeistret for å ta såpass store mengder smertestillende. Særlig om det faktisk er så smertefritt som dere sier. Ser flere skriver de foretrekke konisering fremfor biopsi/celleprøve mtp ubehag.. jeg synes ingen av delene var problematisk i det hele tatt.. Anonymkode: 7cbd1...fe9 Jeg tok ikke det. Fikk 15 mg Sobril som jeg ringte inn og avtalte på forhånd. Anonymkode: c560c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har ikke gjort dette selv, men kan ikke skjønne at du ikke bare dropper trening en ukes tid i hvert fall. Så farlig er det ikke å stå over treningen. Tenker at kroppen har godt av litt ro, særlig om du både jobber og skal ha ungene alene. Anonymkode: adcca...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halog Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Jeg fikk lokalbedøvelse, ikke noe annet beroligende men hadde heller ikke behov for det. Jeg blødde knapt nok etter inngrepet og følte meg i fin form fra jeg gikk ut av rommet. De brente av sårkantene på meg også. Har i ettertid fått barn og ikke hatt noe problemer med for kort livmorhals. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Halog skrev (9 minutter siden): Jeg fikk lokalbedøvelse, ikke noe annet beroligende men hadde heller ikke behov for det. Jeg blødde knapt nok etter inngrepet og følte meg i fin form fra jeg gikk ut av rommet. De brente av sårkantene på meg også. Har i ettertid fått barn og ikke hatt noe problemer med for kort livmorhals. Kan jeg spørre om du gikk fullt svangerskap? De advarte meg om for tidlig fødsel som en risiko. Anonymkode: c560c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå