AnonymBruker Skrevet 13. mars #61 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tydeligvis kan hun ikke si det, for da blir kollegaene hennes sure fordi hun ikke stiller opp. Anonymkode: e655e...7a2 Lurer på hvordan det er på den arbeidsplassen når noen går av med pensjon. "Kollega gidder ikke stille opp bare fordi hun har blitt gammel og ikke lenger får lønn!" Anonymkode: f1f48...def 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #62 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (15 timer siden): Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Er du sjalu fordi hun klarer å si nei til å jobbe mer enn hun må? Anonymkode: b0671...d3c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. mars #63 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (32 minutter siden): Jeg skal bruke ditt ord her: Herrefred, jeg har ikke irritert meg over at hun har flere jobber, det må hun gjerne, men at hun faktisk ikke gidder å yte litt ekstra men sitter nesten å flirer av oss( ja det føles sånn noen ganger) når vi prøver å rekke alle pasienter, og alt annet som hører til, og i tillegg lyver når vi snakker om utdannelse og hun sier at hun ikke har utdannelse. innen helse. Kunne hun ikke bare sagt at ja jeg har det men jeg vil ikke jobbe med det? Forventer du av alle assistentene at de skal "yte litt ekstra", eller bare av henne fordi hun har den utdannelsen hun har? Hvis det er det første, er det jo irrelevant hvilken kompetanse hun har, og hvis det er det siste, er det svaret på hvorfor hun ikke har fortalt om den... Uansett er problemet her dine forventninger, det er der du må endre ting. Arbeidsplassen er ikke en felles dugnad hvor man yter etter evne, det er et organisert samspill hvor man har sine avklarte oppgaver og ansvarsområder som både lønn og forventinger er tilpasset. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #64 Del Skrevet 13. mars Helt i orden. Å være sykepleier er ikke en straff. Dersom hun ikke vil jobbe som sykepleier og heller noe annet er det opp til henne. Anonymkode: c3527...2fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #65 Del Skrevet 13. mars Tenker det må være noe sjalusi her over at noen har råd til å gå ned til lavere stilling og lønn. Anonymkode: f1f48...def 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tankebobla Skrevet 13. mars Forfatter #66 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker det må være noe sjalusi her over at noen har råd til å gå ned til lavere stilling og lønn. Anonymkode: f1f48...def Vel jeg har det, og jeg tenker at hvis det var kun der det lå, men hun jobber jo som sykepleier i en annen stilling så man kan vel ikke si at hun faktisk gjør det fordi hun ikke har råd. Og hun sier at hun ikke har økonomi til å være med på ting så ja jeg vet ikke jeg. Jeg sitter med god lønn men kunne klart meg med mindre, helt klart, jeg har ikke behov for lønnen som sykepleier, jeg har min inntekt og den inntekten gjør at jeg kan spare over 60% av lønnen og i tillegg hjelpe barna vi har. Så det er ikke der det ligger. Klart at jeg kunne jobbet som assistent jeg også men jeg hadde nok slitt litt med å se at det er stor mangel av sykepleiere. det var en annen som nevnte noe med usynlig helse problematikk, jeg har snakket med henne, men det er ikke noe der, og hun trener, løper og har det greit både fysisk og psykisk men hun sier rett ut at " jeg gidder ikke, jeg vil ikke , jeg ser ikke vitsen..... osv osv osv..... . Men det er jo klart det kan fort oppstå en liten ja kall det situasjon hvis hun er uheldig å være på jobb på legevakten hvis sjefen vår kommer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #67 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (9 timer siden): Jeg ser at dere mener at jeg kan oppfattes som en råtten ( eller jeg vet ikke hva som er det rette ordet her) men det handler for meg også om at hun har løyet. I innlegget mitt var de visst noe som var borte men er der nå. Når vi har snakket sammen i pauser og sånn så fikk hun spørsmålet om hun hadde utdannelse eller tenkt lenge over om hun ville jobbe med mennesker og svaret hennes var at hun ikke hadde utdannelse. Det påpekes også at jeg vil at andre skal ha det miserabelt fordi jeg har det, noe som er helt feil men det får så være. Det som var frustrende er at når vi mangler folk på jobb enten de er sykepleiere eller assistenter eller helsefagarbeidere så er hun den som aldri stiller opp, og siden hun da ikke har nevnt at hun er sykepleier men kun assistent så kan hun kun ytterste tilfeller beordres på jobb. Det er sjefen din sin feil at dere ikke er fler på jobb.m, ikke hennes. Og det er sjefen din sin feil at dere må løpe ræva av dere, ikke hennes. Anonymkode: 3b02f...536 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #68 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (5 minutter siden): det var en annen som nevnte noe med usynlig helse problematikk, jeg har snakket med henne, men det er ikke noe der, og hun trener, løper og har det greit både fysisk og psykisk men hun sier rett ut at " jeg gidder ikke, jeg vil ikke , jeg ser ikke vitsen..... osv osv osv..... . Noe som jo er helt greit, yrke velger man selv. Anonymkode: f1f48...def 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 13. mars #69 Del Skrevet 13. mars Jeg har også fått tilbud om en høyere stilling med mer ansvar, mer oppgaver og mer reising. Jeg har valgt å takke nei, fordi "" jeg gidder ikke, jeg vil ikke , jeg ser ikke vitsen..... osv osv osv..... .". Hva i alle dager er problemet med at folk selv velger hva de vil jobbe som? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #70 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (11 minutter siden): Vel jeg har det, og jeg tenker at hvis det var kun der det lå, men hun jobber jo som sykepleier i en annen stilling så man kan vel ikke si at hun faktisk gjør det fordi hun ikke har råd. Og hun sier at hun ikke har økonomi til å være med på ting så ja jeg vet ikke jeg... Du vet ikke noe om hennes økonomi. Skjønner godt at hun ikke deler. Anonymkode: 0dbc3...3db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #71 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (1 time siden): Jeg skal bruke ditt ord her: Herrefred, jeg har ikke irritert meg over at hun har flere jobber, det må hun gjerne, men at hun faktisk ikke gidder å yte litt ekstra men sitter nesten å flirer av oss( ja det føles sånn noen ganger) når vi prøver å rekke alle pasienter, og alt annet som hører til, og i tillegg lyver når vi snakker om utdannelse og hun sier at hun ikke har utdannelse. innen helse. Kunne hun ikke bare sagt at ja jeg har det men jeg vil ikke jobbe med det? 1. Fordi hun har lært seg å sette grenser for seg selv og ta vare på helsen. Hun passer på at hun ikke blir utbrent. Noe mange bør lære av 😊 Jeg yter ikke mer enn jeg må jeg heller. Skal ikke la jobben gå utover helsa. Jobb er jobb. Fritid er fritid. 2. Hvis du setter deg inn i styringsretten, så forstår du at arbeidsgiver kan ha styrerett. Så for å ikke få mer ansvar, så sier hun at hun ikke har utdannelse. »Arbeidsgivers styringsrett – hva betyr det for deg? Styringsretten gir arbeidsgiver mulighet til å organisere, fordele og lede arbeidet. Dette inkluderer retten til å gjøre enkelte endringer i arbeidsoppgavene dine, så lenge de ikke endrer stillingens grunnpreg. Eksempler på hva som kan være innenfor styringsretten: - Justeringer i arbeidsoppgavene dine. - Nye ansvarsområder, så lenge hovedinnholdet i stillingen er det samme. - Midlertidige endringer, for eksempel under omorganiseringer. - Endringer som kan være utenfor styringsretten: - Vesentlige endringer som gjør at stillingen er en helt annen enn den du ble ansatt til. - Fjerning av viktige arbeidsoppgaver eller ansvarsområder. - Endringer som oppleves som innebære en klar degradering. https://nye.econa.no/karriere/rettigheter-i-arbeidslivet/kan-sjefen-endre-stillingen-din/ Anonymkode: 975d0...b8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #72 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (43 minutter siden): Men det er jo klart det kan fort oppstå en liten ja kall det situasjon hvis hun er uheldig å være på jobb på legevakten hvis sjefen vår kommer der. Og hva skulle den situasjonen bestå av? Din kollega gjør ingenting ulovlig. Det er helt lovlig å underrapportere utdanning (merkelig og uvanlig, men lovlig). Og du vet ikke om lederen deres ikke vet det heller. Leder skal ikke plapre om sine ansatte Anonymkode: 96c25...3d2 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #73 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (1 time siden): Vel jeg har det, og jeg tenker at hvis det var kun der det lå, men hun jobber jo som sykepleier i en annen stilling så man kan vel ikke si at hun faktisk gjør det fordi hun ikke har råd. Og hun sier at hun ikke har økonomi til å være med på ting så ja jeg vet ikke jeg. Jeg sitter med god lønn men kunne klart meg med mindre, helt klart, jeg har ikke behov for lønnen som sykepleier, jeg har min inntekt og den inntekten gjør at jeg kan spare over 60% av lønnen og i tillegg hjelpe barna vi har. Så det er ikke der det ligger. Klart at jeg kunne jobbet som assistent jeg også men jeg hadde nok slitt litt med å se at det er stor mangel av sykepleiere. det var en annen som nevnte noe med usynlig helse problematikk, jeg har snakket med henne, men det er ikke noe der, og hun trener, løper og har det greit både fysisk og psykisk men hun sier rett ut at " jeg gidder ikke, jeg vil ikke , jeg ser ikke vitsen..... osv osv osv..... . Men det er jo klart det kan fort oppstå en liten ja kall det situasjon hvis hun er uheldig å være på jobb på legevakten hvis sjefen vår kommer der. Jeg synes det er en merkelig ting du har hengt deg opp i. Det finnes da mange som er utdannet sykepleiere som ikke engang arbeider som det, hvorfor er du bare opptatt av denne ene personen? Det er hennes valg, og hun behøver ikke forsvare sitt valg overfor deg eller noen andre. Og har du i det hele tatt reflektert over at man kan si at man ikke “gidder” fordi man ikke vil fortelle deg den egentlige årsaken, som f.eks. helse? Eller så kan det selvsagt være at hun nettopp ikke gidder, men hva så? Anonymkode: 39abd...927 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #74 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (3 timer siden): …har det greit både fysisk og psykisk… Og du er sykepleier??? Jeg er ikke helsepersonell, men jeg juger om helsa mi hele tiden, for det er så stusselig å snakke om hvordan jeg egentlig har det. Jeg kan både løpe og trene. Og noen ganger er det sånn at jeg glipper tallerkener, ser dobbelt og glemmer hvilken dag det er. Det synes ikke utenpå, jeg snakker ikke om det. Anonymkode: d1ec8...6c4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #75 Del Skrevet 13. mars Og, hun sier ofte at hun ikke har råd til hyggelige aktiviteter. Likevel er du skråsikker på at det er innsatsviljen hennes som gjør at hun «velger» å ikke tjene bedre… Anonymkode: d1ec8...6c4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #76 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (4 timer siden): Jeg skal bruke ditt ord her: Herrefred, jeg har ikke irritert meg over at hun har flere jobber, det må hun gjerne, men at hun faktisk ikke gidder å yte litt ekstra men sitter nesten å flirer av oss( ja det føles sånn noen ganger) når vi prøver å rekke alle pasienter, og alt annet som hører til, og i tillegg lyver når vi snakker om utdannelse og hun sier at hun ikke har utdannelse. innen helse. Kunne hun ikke bare sagt at ja jeg har det men jeg vil ikke jobbe med det? Så hvis dere hadde vist at hun var sykepleier, så hadde dere hatt full respekt for at hun velger jobbe som assistent, og aldri bedt henne om å gjøre sykepleier-oppgaver? Her sier du at du er mest irritert fordi hun ikke har vært ærlig, mem i de andre innleggene dine så er det veldig tydelig at du ikke respekterer at hun ikke ønsker jobbe som sykepleier. Anonymkode: 287d9...822 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tankebobla Skrevet 13. mars Forfatter #77 Del Skrevet 13. mars ja jeg er sykepleier, ,, noe problem med det? Jeg har ikke gitt medisinske råd her inne i det hele, ja jeg vet at det er ikke lov å signere som helsepersonell eller gi råd som helsepersonell her inne, men det er ikke det jeg har gjort , jeg har sagt at jeg er sykepleier. det er sånn at man kan være frisk den ene dagen og syk samme dag eller neste dag, noen dager kan man gå og andre ikke, men dette er en som mer enn gjerne forteller om helsa si, vi vet masse om henne, vi vet mer om henne enn det man kanskje ønsker å vite. jeg vet hvor ofte hun hadde mensen, jeg vet om alle de små og store helsemessige sakene hennes, da hun er en som prater om alt, snakker mer enn gjerne om sykdom , når hun har det, men er frisk ellers om dere skjønner. Men det som er så i denne saken er at hun ikke har nevnt et ord om at hun har utdannelsen, nei da hun har til og med sagt at hun ikke har noe utdannelse, og hun sier at hun ikke gidder, hun reiser seg aldri hvis ikke hun må, om hun må hjelpe oss med en annen pasient da vi kanskje trenger hender ekstra så er ikke hennes problem, hun gidder ikke, hun gjør kun det hun må. Om herr olsen på rom ****** må på do og ringer i klokka og hun er nærmest så henter hun bare en av oss andre, fordi hun ikke hadde lyst og kan droppe det , at olsen da må vente litt det er ikke så nøye. Men å jobbe på en legevakt med høyt tempo det kan hun, vi hadde ikke hatt noe problem med at hun var assistent i stedt for sykepleier men ikke lyv om utdannelse og ikke utdannelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #78 Del Skrevet 13. mars Ts, dine samvittighetskvaler er faktisk det eneste problemet med hele utdanning og helse- og omsorgssektoren. Hadde alle endret tankegangen fra "jeg har et kall" til "jeg jobber for å tjene penger" så hadde dere fått høyere bemanning og generelt bedre arbeidsvilkår. Anonymkode: 23991...41e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #79 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (1 time siden): ja jeg er sykepleier, ,, noe problem med det? Jeg har ikke gitt medisinske råd her inne i det hele, ja jeg vet at det er ikke lov å signere som helsepersonell eller gi råd som helsepersonell her inne, men det er ikke det jeg har gjort , jeg har sagt at jeg er sykepleier. det er sånn at man kan være frisk den ene dagen og syk samme dag eller neste dag, noen dager kan man gå og andre ikke, men dette er en som mer enn gjerne forteller om helsa si, vi vet masse om henne, vi vet mer om henne enn det man kanskje ønsker å vite. jeg vet hvor ofte hun hadde mensen, jeg vet om alle de små og store helsemessige sakene hennes, da hun er en som prater om alt, snakker mer enn gjerne om sykdom , når hun har det, men er frisk ellers om dere skjønner. Men det som er så i denne saken er at hun ikke har nevnt et ord om at hun har utdannelsen, nei da hun har til og med sagt at hun ikke har noe utdannelse, og hun sier at hun ikke gidder, hun reiser seg aldri hvis ikke hun må, om hun må hjelpe oss med en annen pasient da vi kanskje trenger hender ekstra så er ikke hennes problem, hun gidder ikke, hun gjør kun det hun må. Om herr olsen på rom ****** må på do og ringer i klokka og hun er nærmest så henter hun bare en av oss andre, fordi hun ikke hadde lyst og kan droppe det , at olsen da må vente litt det er ikke så nøye. Men å jobbe på en legevakt med høyt tempo det kan hun, vi hadde ikke hatt noe problem med at hun var assistent i stedt for sykepleier men ikke lyv om utdannelse og ikke utdannelse Det er ingen logikk i dette. Du synes hun er lat og initiativløs, men ønsker at hun skal jobbe mer på samme sted som deg? Hun trives vel mer med jobben på legevakt, og vil jobbe som sykepleier der. Anonymkode: 39abd...927 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #80 Del Skrevet 13. mars tankebobla skrev (1 time siden): ...hun reiser seg aldri hvis ikke hun må, om hun må hjelpe oss med en annen pasient da vi kanskje trenger hender ekstra så er ikke hennes problem, hun gidder ikke, hun gjør kun det hun må. Om herr olsen på rom ****** må på do og ringer i klokka og hun er nærmest så henter hun bare en av oss andre, fordi hun ikke hadde lyst og kan droppe det , at olsen da må vente litt det er ikke så nøye.... Hvis du mener hun gjør en for dårlig jobb som assistent, er det merkelig at du vil at hun skal påta seg enda mer ansvar for pasienter. Anonymkode: 0dbc3...3db 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå