Gå til innhold

Jobber som noe annet enn hun er utdannet til

tankebobla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun må jo være en knakende god assistent da!

Dette er det mest tullete innlegget jeg har lest på lenge 😅. Så om man er utdannet sykepleier, så mener TS at man MÅ jobbe som det, og ikke kan ta noen andre stillinger? Hadde det vært feil om hun hadde hatt deltidsjobb i butikk eller barnehage også? For gud forby om hun gjør noe annet enn å være sykepleier hele tida liksom? 

Anonymkode: 7d465...c5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. 

Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke  spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett.  Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra .

Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tankebobla skrev (6 minutter siden):

Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke  spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett.  Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra .

Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre.

Også? Kommunen får ansette flere sykepleiere da, så slipper du å løpe ræva av deg. Dette er ikke denne assistenten sitt ansvar! 

Klag til kommunen du. Rett sinnet ditt til de ansvarlige! 

Anonymkode: af9fe...f22

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hva du reagerer på egentlig. Hadde forstått det om det var omvendt - at hun var ansatt som sykepleier, uten å være utdannet sykepleier. Men hun er ansatt i en stilling hun er overkvalifisert til, fordi hun ønsker mindre ansvar. Det er jo ikke noe galt med det. Hun lønnes jo som en assistent.

Anonymkode: 33be6...0ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tankebobla skrev (3 timer siden):

Hun høres ut som en veldig fornuftig person, som ikke gidder å jobbe raua av seg. Hvorfor skal hun drive rovdrift på seg selv bare fordi hun er utdannet sykepleier? Hvorfor gjør dere andre det?

Tenker det er mange sykepleiere som har mye å lære av henne👏

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tankebobla skrev (4 timer siden):

Wow, du er neimen ikke nådig med dine fagfeller. 

I stedet for å jobbe for endring vil du at andre skal ha det like miserabelt som du selv har det. 

Lønnsforskjellen mellom sykepleier og assistent er stor. Så stor at de færreste gjør det hun valgte. 

Anonymkode: 96c25...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...