AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #41 Del Skrevet i går, 12:42 Hun må jo være en knakende god assistent da! Dette er det mest tullete innlegget jeg har lest på lenge 😅. Så om man er utdannet sykepleier, så mener TS at man MÅ jobbe som det, og ikke kan ta noen andre stillinger? Hadde det vært feil om hun hadde hatt deltidsjobb i butikk eller barnehage også? For gud forby om hun gjør noe annet enn å være sykepleier hele tida liksom? Anonymkode: 7d465...c5f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tankebobla Skrevet 23 timer siden Forfatter #42 Del Skrevet 23 timer siden Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #43 Del Skrevet 22 timer siden tankebobla skrev (23 timer siden): Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Ekspander Også? Kommunen får ansette flere sykepleiere da, så slipper du å løpe ræva av deg. Dette er ikke denne assistenten sitt ansvar! Klag til kommunen du. Rett sinnet ditt til de ansvarlige! Anonymkode: af9fe...f22 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #44 Del Skrevet 19 timer siden Skjønner ikke hva du reagerer på egentlig. Hadde forstått det om det var omvendt - at hun var ansatt som sykepleier, uten å være utdannet sykepleier. Men hun er ansatt i en stilling hun er overkvalifisert til, fordi hun ønsker mindre ansvar. Det er jo ikke noe galt med det. Hun lønnes jo som en assistent. Anonymkode: 33be6...0ba 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19 timer siden #45 Del Skrevet 19 timer siden tankebobla skrev (23 timer siden): Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Ekspander Hun høres ut som en veldig fornuftig person, som ikke gidder å jobbe raua av seg. Hvorfor skal hun drive rovdrift på seg selv bare fordi hun er utdannet sykepleier? Hvorfor gjør dere andre det? Tenker det er mange sykepleiere som har mye å lære av henne👏 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #46 Del Skrevet 18 timer siden tankebobla skrev (23 timer siden): Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Ekspander Wow, du er neimen ikke nådig med dine fagfeller. I stedet for å jobbe for endring vil du at andre skal ha det like miserabelt som du selv har det. Lønnsforskjellen mellom sykepleier og assistent er stor. Så stor at de færreste gjør det hun valgte. Anonymkode: 96c25...3d2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tankebobla Skrevet 16 timer siden Forfatter #47 Del Skrevet 16 timer siden Jeg ser at dere mener at jeg kan oppfattes som en råtten ( eller jeg vet ikke hva som er det rette ordet her) men det handler for meg også om at hun har løyet. I innlegget mitt var de visst noe som var borte men er der nå. Når vi har snakket sammen i pauser og sånn så fikk hun spørsmålet om hun hadde utdannelse eller tenkt lenge over om hun ville jobbe med mennesker og svaret hennes var at hun ikke hadde utdannelse. Det påpekes også at jeg vil at andre skal ha det miserabelt fordi jeg har det, noe som er helt feil men det får så være. Det som var frustrende er at når vi mangler folk på jobb enten de er sykepleiere eller assistenter eller helsefagarbeidere så er hun den som aldri stiller opp, og siden hun da ikke har nevnt at hun er sykepleier men kun assistent så kan hun kun ytterste tilfeller beordres på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #48 Del Skrevet 16 timer siden tankebobla skrev (23 timer siden): Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Ekspander Hvem nekter deg å gå ned i lønn og jobbe som assistent istedenfor? Du har valgt en jobb du må løpe i, hun har valgt en jobb hvor hun kan gå hjem. Hvis du er misunnelig på hennes arbeidstider og hennes lønn, så kan du også søke deg jobb som assistent, eller noe annet tilsvarende. Anonymkode: 287d9...822 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16 timer siden #49 Del Skrevet 16 timer siden Hun gjør den jobben og tar det ansvaret hun er ansatt som og lønnet for, ut fra et valg hun selv har tatt. Hva hun har av kompetanse og hva slags stilling hun kunne hatt er bare av akademisk interesse her. At hun har valg å ikke fortelle om utdannelsen sin er jo forståelig når man ser hva det får kollegene til å tenke og forvente... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #50 Del Skrevet 16 timer siden tankebobla skrev (23 timer siden): Jeg takker for alle meninger, synsinger osv. Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. At hun ikke kjenner på det i det hele . Og jeg spurte henne om hun hadde episoder der hun måtte jobbe ekstra på legevakt men svaret hennes var at Det gadd hun ikke. Når jeg spør henne om hvorfor hun ikke velger å jobbe som sykepleier i kommunen så var svaret" Jeg gidder ikke så sjefen vår vet ikke at jeg er utdannet sykepleier. Hvorfor gidder du ikke spør jeg, Næsj, jeg gidder ikke rett og slett. Jeg gidder aldri ta ekstra vakter på legevakten heller, jeg ble ikke sykepleier for å jobbe ekstra . Det nevnes at det er kommunens ansvar å ha nok folk, ja da men hvor skal man ta de i fra? Ikke alle er interessert i ¨å jobbe innen fagfeltet med eldre. Ekspander Det er ikke hennes ansvar at kommunen ikke har nok folk. Hun vil ikke bruke sin dyrebare fritid på jobb. Hun trenger heller ikke pengene. Hun vil kanskje som meg heller prioritere god fysisk og mental helse, familie og hobbyer. Hvorfor er ikke det greit ts? Hvorfor er det så ille at hun ikke vil ofre seg for arbeidsgiver, slik du gjør? Anonymkode: ec484...feb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #51 Del Skrevet 16 timer siden tankebobla skrev (16 timer siden): Jeg ser at dere mener at jeg kan oppfattes som en råtten ( eller jeg vet ikke hva som er det rette ordet her) men det handler for meg også om at hun har løyet. I innlegget mitt var de visst noe som var borte men er der nå. Når vi har snakket sammen i pauser og sånn så fikk hun spørsmålet om hun hadde utdannelse eller tenkt lenge over om hun ville jobbe med mennesker og svaret hennes var at hun ikke hadde utdannelse. Det påpekes også at jeg vil at andre skal ha det miserabelt fordi jeg har det, noe som er helt feil men det får så være. Det som var frustrende er at når vi mangler folk på jobb enten de er sykepleiere eller assistenter eller helsefagarbeidere så er hun den som aldri stiller opp, og siden hun da ikke har nevnt at hun er sykepleier men kun assistent så kan hun kun ytterste tilfeller beordres på jobb. Ekspander Du må rette irritasjon over manglende bemanning til rett person, nemlig ledelsen og politikerne. Ikke en enkel assistent som er sykepleier som har flere jobber. Herrefred Anonymkode: ec484...feb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tankebobla Skrevet 8 timer siden Forfatter #52 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du må rette irritasjon over manglende bemanning til rett person, nemlig ledelsen og politikerne. Ikke en enkel assistent som er sykepleier som har flere jobber. Herrefred Anonymkode: ec484...feb Ekspander Jeg skal bruke ditt ord her: Herrefred, jeg har ikke irritert meg over at hun har flere jobber, det må hun gjerne, men at hun faktisk ikke gidder å yte litt ekstra men sitter nesten å flirer av oss( ja det føles sånn noen ganger) når vi prøver å rekke alle pasienter, og alt annet som hører til, og i tillegg lyver når vi snakker om utdannelse og hun sier at hun ikke har utdannelse. innen helse. Kunne hun ikke bare sagt at ja jeg har det men jeg vil ikke jobbe med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #53 Del Skrevet 8 timer siden tankebobla skrev (23 timer siden): Det som jeg ønsker å få frem er ikke at det er krise at hun jobber som assistent men det at hun tydeligvis syntes det er helt i orden at hun kan gå hjem uten å måtte gå ekstra når hun ser at vi andre løper raua av oss. Ekspander Selvfølgelig er det ok. Hun er betalt mindre mot mindre ansvar. Anonymkode: 0dbc3...3db 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #54 Del Skrevet 7 timer siden tankebobla skrev (8 timer siden): ... tillegg lyver når vi snakker om utdannelse og hun sier at hun ikke har utdannelse. innen helse. Kunne hun ikke bare sagt at ja jeg har det men jeg vil ikke jobbe med det? Ekspander Regner med at hun måtte sende link til Kompetanseportalen før hun ble ansatt. Det vil si sjefen er klar over hennes utdanning. Anonymkode: 0dbc3...3db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #55 Del Skrevet 7 timer siden Haha, dette synes jeg var en herlig løsning. Kanskje du har noe å lære? Anonymkode: ca9a1...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #56 Del Skrevet 7 timer siden Ser ikke problemet. Jeg er lærer. Men har tidligere blitt tilbudt assistentstilling, da hadde jeg ikke måttet undervist, men vært tilstede og hjulpet enkeltelever. Planleggingsarbeidet hadde ikke vært mitt ansvar. Lavere lønn, mindre timer og mindre ansvar. Tror mange har hatt slike stillinger. Jeg kjenner en lege som arbeidet som sykepleier en periode han trengte å ha mindre ansvar, var for å ta vare på egen helse (varte noen år og var for å unngå langtidssykemelding). Anonymkode: 0ac98...e87 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #57 Del Skrevet 7 timer siden Hareena skrev (På 12.3.2025 den 7.47): For et lykketreff, det er ikke alle som greier å ansette så kompetente medarbeidere til assistentlønn. Ekspander Ja det må ha vært flaks og ikke dyktighet, for til gjengjeld klarte de også å ansette TS 😅 Ellers eldste triks i boka her, legge til opplysninger for å sette seg selv i bedre lys når hun møter motstand. Uten å fremstå mer sympatisk av den grunn. Anonymkode: f1f48...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #58 Del Skrevet 7 timer siden tankebobla skrev (8 timer siden): Jeg skal bruke ditt ord her: Herrefred, jeg har ikke irritert meg over at hun har flere jobber, det må hun gjerne, men at hun faktisk ikke gidder å yte litt ekstra men sitter nesten å flirer av oss( ja det føles sånn noen ganger) når vi prøver å rekke alle pasienter, og alt annet som hører til, og i tillegg lyver når vi snakker om utdannelse og hun sier at hun ikke har utdannelse. innen helse. Kunne hun ikke bare sagt at ja jeg har det men jeg vil ikke jobbe med det? Ekspander Tydeligvis kan hun ikke si det, for da blir kollegaene hennes sure fordi hun ikke stiller opp. Anonymkode: e655e...7a2 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #59 Del Skrevet 7 timer siden Jeg er lærer, og har/ har hatt kolleger med lærerutdannelse som har valgt å jobbe som assistent og på sfo eller som bibliotekar på skolen. Da blir de ikke pålagt det samme som lærere. De har bare ikke lyst til å jobbe som lærer en periode. De får kanskje lavere lønn, men det er jo et valg man tar. Man kan ikke pålegges arbeid man ikke er ansatt for. Litt rart at kollegaen din ikke har vært ærlig ovenfor arbeidsgiver mtp utdannelse, om hun har sagt så. Men det har jo ikke noe å si om hun har søkt på en stilling som ikke krever utdannelse. Hun får jo ikke lønna for å jobbe som sykepleier uansett, så det er jo ikke rettferdig om hun blir pålagt det samme som sykepleiere. Jeg hadde også kolleger som jeg syntes sluntra unna under korona. Da var jeg kontaktlærer, og vi måtte ordne absolutt alt fra kontakt med foreldre til ommøblering av klasserom, hente og dele ut tester, følge elever til testing, info, lage digitale ukeplaner, være tilgjengelig på hjemmeskole, følge opp barn som hadde det vanskelig under korona osv. Mens faglærerne bare sendte oss noe halvdårlig opplegg også tok de fri resten av dagen. Jaja, ikke alle, men noen. Men jeg skjønner det jo litt. Det var jo ikke deres feil at de ikke fikk flere oppgaver midt oppi kaoset. Her kunne ledelse og politikere fordelt arbeid bedre. Det meste gikk på kontaktlærere og helsesykepleiere. Men jeg tenker at føler man at man selv har for mye jobb og det er få ressurser eller de ikke blir brukt godt nok, så får du ta det med leder. Anonymkode: 45d08...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden tankebobla skrev (16 timer siden): Jeg ser at dere mener at jeg kan oppfattes som en råtten ( eller jeg vet ikke hva som er det rette ordet her) men det handler for meg også om at hun har løyet. I innlegget mitt var de visst noe som var borte men er der nå. Når vi har snakket sammen i pauser og sånn så fikk hun spørsmålet om hun hadde utdannelse eller tenkt lenge over om hun ville jobbe med mennesker og svaret hennes var at hun ikke hadde utdannelse. Det påpekes også at jeg vil at andre skal ha det miserabelt fordi jeg har det, noe som er helt feil men det får så være. Det som var frustrende er at når vi mangler folk på jobb enten de er sykepleiere eller assistenter eller helsefagarbeidere så er hun den som aldri stiller opp, og siden hun da ikke har nevnt at hun er sykepleier men kun assistent så kan hun kun ytterste tilfeller beordres på jobb. Ekspander Men du vet jo ikke alt om henne? Kanskje hun har usynlige helseproblemer som gjør at hun ikke kan jobbe mer? Det er ikke så kult når egen helse blir diskusjonstema, og «har ikke lyst» er også en god nok grunn. De som bevisst velger lavere lønn har ofte tenkt lenge gjennom problemstillingen. Det virker som du synes det er hennes personlige ansvar å løpe litt fortere slik at dere andre ansatte får det enklere. Og det er det ikke. Du har heller ikke krav på noen begrunnelse for valgene hennes. Anonymkode: d1ec8...6c4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå