Helene Skrevet 14 timer siden #21 Del Skrevet 14 timer siden Jeg var lykkelig som tykk. Hadde et godt liv og trodde jeg spiste sunt. Men, jeg har kroniske sykdommer. Da vekten kom opp til et punkt skjønte jeg at jeg trengte hjelp. Nå handler min vektøkning om medisiner. Var tykk og hadde en ok hverdag. Så fikk jeg noen medisiner så gav meg ytterligere vektoppgang. Hver gang jeg skulle snu meg om natten våknet jeg. Hadde søvnapné. Var utslitt hver morgen jeg våknet. Ved migrene spydde jeg i 6-7-8 timer. Etter hvert er det galle som kommer opp Jeg søkte om slankeoperasjon. Det satt langt inne. Første samtale med sykepleier, hvor mange kilo ønsker du å veie? Jeg hadde ikke svar. Jeg følte skam. I ettertid er dette det beste jeg har gjort. Jeg spiser stort sett det samme som før. Har valgt bort sauser og fått mere fisk inn i kosten. Jeg er stolt over hva jeg har oppnådd. Har lest om så mange andre som har gått opp i vekt etter noen år. De menneskene har ikke tenk igjennom at dette er en livsstilsendring. Men anbefaler deg å utforske mulighetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #22 Del Skrevet 10 timer siden Du er god som du er, ts ❤️ Det fins mange som vil være venn med deg. Jeg ville aldri valgt en venn bort på grunn av vekt. Har du noen hobbyer eller noe du liker å gjøre? Ville heller fokusert på å være sosial, dersom vekt er noe du har mislykkes med i lang tid. Anonymkode: 68270...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #23 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner ikke at du selv velger et drittliv hver dag. Alle kan endre livsstil, men det er ikke alle som gidder ( «har viljestyrke»). Og i 2025 får man til og med god hjelp av medisiner. Kjære ts. Når du om 10 år ser tilbake på det dårlige livet ditt, og at du ikke gadd å endre: hva vil du tenke om deg selv? Anonymkode: 89dc9...a6e Hva tenker du om deg selv når du skriver sånne kommentarer? Anonymkode: 809d8...f92 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke at du selv velger et drittliv hver dag. Alle kan endre livsstil, men det er ikke alle som gidder ( «har viljestyrke»). Og i 2025 får man til og med god hjelp av medisiner. Kjære ts. Når du om 10 år ser tilbake på det dårlige livet ditt, og at du ikke gadd å endre: hva vil du tenke om deg selv? Anonymkode: 89dc9...a6e For 10 år siden var livet mitt også dårlig. Og jeg tenker ikke tilbake på det og tenker at jeg var lat. Jeg slet enormt psykisk og hadde store vansker med å gjennomføre endring, akkurat som i dag. Du burde tenke deg to ganger om før du gir råd til noen som sliter psykisk. Heldigvis tar jeg meg ikke nær av korttenkte uttalelser og kommentarer, men jeg syns det er viktig å si ifra, slik at du ikke sårer noen du er glad i. Anonymkode: 0f117...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå