Gå til innhold

"Oppbevare" pappa hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 21.57):

Liket må jo stelles selv om man har det hjemme. Kroppsåpninger korkes for å hindre lekkasjer, og oppbevares kjølig. Men ikke veldig mange dager nei.

Anonymkode: 30769...752

Ekspander  

Man korker ikke lenger

Anonymkode: 92409...333

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare tenk på at det kommer til å lukte. Vanlig før ja, men da var det også vanlig ar man kom i jorda fortere. I dag går det ofte opp mot to uker fra dødsfall til begravelsen. Ikke sikkert dere synes det er så fint syn når han har vært død i 14 dager.

Anonymkode: c167d...66e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Farmoren til min venninne lå hjemme mellom dødsfall og begravelse, men de la henne i "snekkerbo" som var et verksted og der oppholdt jo ikke familien seg hele tiden.

Min venninne fortalte at hun var ofte inn og så på farmoren som lå der, klappet på henne og flettet håret hennes, men jeg kan ikke huske at hun sa noe om at det luktet, men min veninne var jo bare et barn da.

Anonymkode: 85ebc...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig overrasket da jeg så hvor mye min mor hadde forandret seg fra den dagen hun døde til dagen før begravelsen (11 dager). Da var hun selvfølgelig oppbevart på likhus, jeg orker ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis hun var hjemme. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Far min fikk mamma hjem noen dager før begravelsen.  Hun døde på sykehjem,  men han hadde lovet st hun skulle få komme hjem. Hun ble fraktet hjem i kisten, ferdig stelt. Og hentet igjen dagen før begravelsen.   Dette var 2 år siden. 

Anonymkode: 002f3...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dumme svar. Tror dere at ts og familien vil legge sin far i sofaen ved siden av de i en drøy uke der de har 24 grader inne? Vil tro de tenker å ha han på et rom med åpent vindu slik at det holdes kjølig. Eller i en stor fryseboks (neida). Det finnes fortsatt noen som gjør dette. 

Og det heter ikke "abduseres og abduksjon".

Mine beste tanker til deg i sorgen❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 6.14):

Man korker ikke lenger

Anonymkode: 92409...333

Ekspander  

Man tamponeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...