AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Vil gjerne høre erfaringer fra andre som har blitt spurt eller valgt som ansattvalgt styremedlem. Hvordan var prosessen i forkant og hvordan vurderte du det å kunne bli sjefen til sjefen? Var du i tvil om det var noe du i det hele tatt ønsket? Tenker man kan komme i utfordrende dilemmaer. Anonymkode: 0e492...3ee
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Har sittet i styret i bedriften min i ca. et år. En bedrift med ca. 100 ansatte som for tiden går gjennom en omorganisering. Syns det er spennende og lærerikt! Hos oss velges ansattvalgte styremedlemmer blant de som selv ønsker å stille til valg, sjelden noen blir spurt/oppfordret til å stille til valg. Så jeg bestemte meg helt selv for å stille til valg, og ble valgt inn over en motkandidat. Stilte til valg fordi jeg ønsket mer innsikt i hvordan bedriften styres og fungerer, og fordi jeg har kompetanse og egenskaper som kommer godt med i styrearbeid. Tenker også at det er en nyttig erfaring å ha med videre i arbeidslivet. Tenker ikke at jeg er "sjefen til sjefen". Men så jobber jeg et sted hvor det ikke er utpreget hierarki, og hvor det er veldig åpent for å stille kritiske spørsmål og ta opp ting med ledelsen, også som vanlig ansatt. Opplever at jeg blir møtt med stor respekt av både daglig leder og de andre styremedlemmene i styremøtene. Anonymkode: f5da5...0a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå