Gå til innhold

Er Dubai sjokoladen fra Europris god?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sirah skrev (3 timer siden):

Ja er sikkert en av to. Enten stabiliserer det seg og den blir solgt til en fornuftig pris, eller så forsvinner den. Hørte at noe av årsaken til at den er så dyr er at ingrediensene (det krunsj-greiene og pistasjen) er svindyre. vet ikke om det stemmer.

Takk for tips! Kanskje den også må prøves!

Bare hyggelig 🥰

Ingrediensene er jo ikke de billigste, og både nøtter og kakao er jo dyre ingredienser. Råkakao har jo gått veldig opp i pris i senere tid. Pistasj er vel en midt på tre i pris blant nøtter og kjerner. Litt i øvre sjiktet, men f.eks macadamianøtter og pinjekjerner er jo dyrere igjen (eller har i hvert fall vært tidligere), så om det ikke blir et blaff så spørs det vel om Dubai-sjokoladen blir like billig som Prime ble, men større mengde tilbydere kan jo presse prisen ned. Vi får gi det par måneder og se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daisy-love skrev (3 timer siden):

Bare hyggelig 🥰

Ingrediensene er jo ikke de billigste, og både nøtter og kakao er jo dyre ingredienser. Råkakao har jo gått veldig opp i pris i senere tid. Pistasj er vel en midt på tre i pris blant nøtter og kjerner. Litt i øvre sjiktet, men f.eks macadamianøtter og pinjekjerner er jo dyrere igjen (eller har i hvert fall vært tidligere), så om det ikke blir et blaff så spørs det vel om Dubai-sjokoladen blir like billig som Prime ble, men større mengde tilbydere kan jo presse prisen ned. Vi får gi det par måneder og se 😊

Sist jeg så Prime på butikken fikk man den omtrent kastet etter seg 😅 

Kjøpte Europris sin tidligere i dag og den andre jeg testet var desidert bedre. Den var laget av konditor så det sier vel nesten seg selv. Fremdeles en god sjokolade og jeg kjøper den nok igjen om prisen synker. Var innom Meny også og der kostet en stor sjokoladeplate (type Melkesjokolade, Stratos +++) 65 kr nå om jeg ikke så helt feil så denne blir nok neppe billig uansett…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nå fått smakt dubai sjokolade av sønnen (dubai style knafeh sjokolade) kjøpt hos partyking. Synes ikke det var noe å lage stor ståhei over! Ikke spesielt god, alt for søt, og pistarsjfyllet var ikke noe veldig spesielt godt. Da synes jeg mange av våre egne "norske" sjokolader er myye bedre. 

Anonymkode: 29fc6...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...