norw Skrevet 11. mars #1 Del Skrevet 11. mars Vi tar inn folk på denne måten, men i visse tilfeller er vi i helt feil bransje for arbeideren. De har ikke forutsetninger for å lykkes, de oppfyller egentlig ikke det jeg anser som minstekrav og jeg ser virkelig ikke et grunnlag for å la slike fortsette etter en fireukersperiode. Det trenger ikke nødvendigvis å gå galt når man tar inn noen fra Nav på denne måten, men vi må sette ned foten når det blir for ille. Vi har en helt ålreit ansatt som kom inn via Nav. Nå er vi i ferd med å ta inn et slikt håpløst tilfelle, det er kanskje allerede avgjort. Jeg spurte en kollega om hvorfor vi gjør dette og da var svaret at det er for å opprettholde et godt forhold til Nav. Men man trenger ikke et spesielt godt forhold til Nav? Vi er en privat virksomhet, en type produksjonsbedrift. Hva om vi sier nei til noen av disse? Da mister vi samtidig tilgang på de som er bedre egnet? Det ville neppe vært noe problem om vi uansett får rekruttert utenom Nav. Vi fremstår som en bedrift der de fleste får en sjanse, har høye lønnskostnader som vi får lite igjen for, vi får ikke avsluttet arbeidsforholdet med de som er helt krise osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Del Skrevet 11. mars På min arbeidsplass har vi alltid grundige kartlegginger med aktuelle kandidater. Er klare på hva vi kan/ikke kan tilby og tilrettelegge for, hvilke forventninger man har - begge veier- , hvilke arbeidsoppgaver de skal utføre osv. På denne måten har vi stort sett greid å sile ut hvem som er aktuelle for oss, og hvem som kanskje bør ha praksis andre steder. Vi har et godt samarbeid med NAV med denne måte å gjøre det på. Anonymkode: 35062...f45 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Del Skrevet 11. mars Høres ut som en dårlig privat dreven bedrift 🤷♀️ det er jo ett enormt taps prosjekt å ansette feil folk. Man gjør ikke det for å være grei med nav? Hva er poenget med det? Anonymkode: 8b0ad...2a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 11. mars Forfatter #4 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som en dårlig privat dreven bedrift 🤷♀️ det er jo ett enormt taps prosjekt å ansette feil folk. Man gjør ikke det for å være grei med nav? Hva er poenget med det? Anonymkode: 8b0ad...2a7 Begrunnelsen var merkelig og jeg vet ikke om kollegaen vet hva han snakker om, men han er involvert i ansettelser og tar inn folk til intervjuer. Så er det så vidt jeg vet en personalansvarlig som har det formelle ansvaret ved ansettelser. Personalansvarlig ansetter i hytt og pine, noe er nok på anbefaling fra nevnte kollega, men vi har også gjenansatt noen som vi helst ikke vil ha tilbake, personalansvarlig hører ikke med oss andre først, vi som har det operative lederansvaret hver dag. Da har det også vært noen som heller ikke denne kollegaen vil ha tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå