AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Eller det det bare mani som betegnes som farlig? Anonymkode: 8ce52...d36
Wilma89 Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Det kommer jo an på hva du mener med farlig? Man kan jo sette seg i farlige situasjoner fordi man blir veldig impulsiv. Hypomani kan dog ikke bikke over i psykose slik som mani kan gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Wilma89 skrev (18 minutter siden): Det kommer jo an på hva du mener med farlig? Man kan jo sette seg i farlige situasjoner fordi man blir veldig impulsiv. Hypomani kan dog ikke bikke over i psykose slik som mani kan gjøre. Først og fremt er ikke jeg diagnostisert med bipolar lidelse. Men en overlege mistenker jeg har bipolar lidelse, men vil ikke utrede meg helt enda pga. andre årsaker. Men i mine oppstemte perioder potensielt hypomani, så kan jeg ta noen valg som kan sette meg selv i fare. Men tviler sterkt på at det hadde vært mani, fordi jeg har aldri opplevd psykose eller at det har bikket helt over. Føler jeg har et autovern, men likevel kan jeg miste impulskontrollen. Jeg blir veldig ulik meg selv når jeg har de oppstemte periodene. Min venninne sa her om dagen at jeg var veldig annerledes i sist periode og at jeg burde nevne det og det til psykologen. Men jeg selv mener der og da jeg ikke er til fare og har kontroll, selvom jeg i ettertid er usikker og redd på hvor langt det kan gå. Fordi jeg er ikke i mitt fulle fem for å si det slik. Hvis dette ga mening. Dette er en mnd siden nå og har siden det vært deprimert som jeg får hjelp med nå Anonymkode: 8ce52...d36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå