AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Og den mest populære sitter i alle år på ungdomsskolen? Er dette virkelig riktig? Anonymkode: 48337...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Såklart. De skal jo stemmes inn. Anonymkode: f6c55...d86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Ja, det er ofte sånn og på vgs stemmer de på de som er minst likt. Anonymkode: 6ddb3...45a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Der mine gikk på ungdomskolen var det som oftest de som var bok flinke som ble valgt. Flere drev aktivt innen ungdomskolen politikk. På videregående tja ingen ville hos sønnen sin klasse så sønnen her endte med å bli ved forslag fra lærer. Hos jente var de nå kun 3 i klassen så der slapp ingen unna skulle være 1 hoved og 2 vara i hver klasse Anonymkode: a7a20...d6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og den mest populære sitter i alle år på ungdomsskolen? Er dette virkelig riktig? Anonymkode: 48337...277 Jupp. Demokrati i praksis 🥳 Anonymkode: 0115b...01d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Ja, dyktighet har lite med saken å gjøre. Anonymkode: 355f2...607 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Spørs jo hvordan skolen legger det opp. Her kan ikke de som har vært stille til valg. Alle mine har vært, de er ikke de mest populære, de er liksom midt på treet. Men dessverre ja, det er slik et valg fungerer Anonymkode: a8d6a...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, dyktighet har lite med saken å gjøre. Anonymkode: 355f2...607 Nå er ikke ungdomsskoleelever dyktige i rådsarbeid uansett, men det er jo det de skal prøve å øve seg på da. Anonymkode: 9f507...880 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Jobber på barneskole. Vi har lukket og anonymt valg, så elevene får ikke vite hvor mange stemmer de fikk, men de får vite vinneren. Hos oss på 4.trinn er det helt klart den mest skoleflinke jenta som vant forrige valg, og ikke den mest populære. Ikke at hun er upopulær altså, men hun ble valgt fordi hun passer til jobben. Tidligere har vi lærerne også trukke litt i trådene hvis det har endt opp uavgjort eller veldig jevnt. Da har vi valgt den vi tenker vokser mest på det. Anonymkode: 1714a...150 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jobber på barneskole. Vi har lukket og anonymt valg, så elevene får ikke vite hvor mange stemmer de fikk, men de får vite vinneren. Hos oss på 4.trinn er det helt klart den mest skoleflinke jenta som vant forrige valg, og ikke den mest populære. Ikke at hun er upopulær altså, men hun ble valgt fordi hun passer til jobben. Tidligere har vi lærerne også trukke litt i trådene hvis det har endt opp uavgjort eller veldig jevnt. Da har vi valgt den vi tenker vokser mest på det. Anonymkode: 1714a...150 Dette forsøkte de på skolen vår også. Dessverre hadde lærerne her dårlig kunnskap om identifiserende data. De trodde at bare fe tok bort navn, så ble det anonymt. Men flere av barna hadde jo valgt å skrive identifiserende info i søkebrevet. Hadde vært en gylden mulighet til å lære barna om identifiserende data, i tillegg til å gjennomføre et mer rettferdig valg. Anonymkode: 69367...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Absolutt. Med fem barn på skolen så er det alltid den som er mest populære, nåde blant elever og lærere som blir valgt. Bor på et relativt lite sted, og kan si at det er utelukkende barn av "fornemme " familier som har sittet i elevrådet. Ofte er disse elevene helt rå på å styre klassen til sin favør og sjarmere lærerene senk. Anonymkode: b8b07...3ab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Hos oss så er det helst de som er mest "nerd" som vil gå for elevråd. Slik var det på barneskolen og ungdomsskolen. Sånn var det når jeg og var ung. Blir spennende å se hvordan det blir på vgs. Anonymkode: 4d768...8cf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Jepp, de mest populære, typisk queen bitches som gjerne er kule, pene og manipulerer og sjarmerer lærere i tillegg til å kontrollere medelevene. Anonymkode: 7024d...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Hadde da vært mulig å gjøre det mer rettferdig? Må det være valg? Har jo merket meg oppigjennom årene at skolene selv står for mye utestengelse. Glad det snart er vgs på de yngste. Anonymkode: 48337...277 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Hehe det er nå jeg skjønner at jeg skolen min var langt unna en prestisjeskole. Å bli valgt til elevråd var nærmest en straff. Ikke status i det hele tatt 😄 Anonymkode: a8d61...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Veldig forskjellige fra sted til sted. Jeg som var mobbeoffer ble alltid valgt til elevrådet på min skole. Jeg var jo skoleflink, og elevene ville ikke ha en "idiot" i elevrådet. Det var ikke prestisje, men ikke en straff heller. Anonymkode: 81558...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og den mest populære sitter i alle år på ungdomsskolen? Er dette virkelig riktig? Anonymkode: 48337...277 På min skole var det alltid de som ikke hadde noe bedre å gjøre. Altså ikke de «populære» (de var jo opptatt med å røyke bak gymbygget, hvor de skulle få alkohol fra til neste helg og (for jentene sin del) å tekkes sin mye eldre og ekstremt creepy eldre kjæreste). Så elevrådet var de som likte å snakke mye, ofte hadde foreldre som likte å snakke mye, og som ingen egentlig likte å høre på. Som i lokalpolitikken ellers, mer eller mindre. Anonymkode: 886e5...1f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tidligere har vi lærerne også trukke litt i trådene hvis det har endt opp uavgjort eller veldig jevnt. Da har vi valgt den vi tenker vokser mest på det. Anonymkode: 1714a...150 "Trekke i trådene", altså valgfusk? Det er jo ikke noe godt eksempel for elevene, for å si det mildt. Og selv om de aldri får vite det, så forsvinner jo da poenget med elevdemokrati. Husk også at elevene kan fortelle hverandre hva de har stemt, og dermed lukte lunta hvis resultatet blir noe annet enn forventet. På de skolene jeg har gått på var det alltid de mest populære som vant, men det var greit nok siden de som regel angret da de oppdaget at det innebar arbeid 😄 Anonymkode: 7109a...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, dyktighet har lite med saken å gjøre. Anonymkode: 355f2...607 For man kan selvsagt ikke være populær OG dyktig. Anonymkode: 15a57...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Å jukse med resultatet av skolevalg minner meg om den episoden i Borgen skole der Betty vant valget istedenfor Wenche😆 Anonymkode: 7109a...c3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå