AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Har en kollega som i lengre tid egentlig skulle tatt noe mer opplæring / kurs på arbeidsplassen fordi det ble oppdaget at hen ikke hadde gjort det når hen startet opp i jobben. Flere i bedriften har prøvd å avtale med hen og hen svarer alltid så positivt og sier hen skal komme til tidspunktet de har avtalt seg i mellom. Og så møter hen ikke opp. Har mistet telling nå på hvor mange ganger det har skjedd. Hen har sluttet å svare når noen av oss tar kontakt. Litt synd egentlig fordi hen har ikke lov til å jobbe uten å ha gjort ferdig dette, men man kan jo ikke tvinge hen heller. Er bare litt rart syns jeg. Vet ikke om hen kommer til å slutte eller blir oppsagt egentlig. Anonymkode: bf80d...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Hva lurer du på egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Norsk? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en kollega som i lengre tid egentlig skulle tatt noe mer opplæring / kurs på arbeidsplassen fordi det ble oppdaget at hen ikke hadde gjort det når hen startet opp i jobben. Flere i bedriften har prøvd å avtale med hen og hen svarer alltid så positivt og sier hen skal komme til tidspunktet de har avtalt seg i mellom. Og så møter hen ikke opp. Har mistet telling nå på hvor mange ganger det har skjedd. Hen har sluttet å svare når noen av oss tar kontakt. Litt synd egentlig fordi hen har ikke lov til å jobbe uten å ha gjort ferdig dette, men man kan jo ikke tvinge hen heller. Er bare litt rart syns jeg. Vet ikke om hen kommer til å slutte eller blir oppsagt egentlig. Anonymkode: bf80d...e7a Og hva er egentlig spørsmålet ditt? Hvis hen ikke har lov til å jobbe uten denne opplæringen, kan jo ikke vedkommende jobbe - og da må leder si opp vedkommende da... 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden ...og? Om dette er en kollega, så er det jo ikke din sak, men mellom denne personen og lederen hans? Anonymkode: e1310...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Det eneste du/dere kan gjøre, er å slutte å avtale med ham/henne. Ledelsen får ta seg av arbeidsforholdet, tenker jeg. Anonymkode: bfa35...30f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har en kollega som i lengre tid egentlig skulle tatt noe mer opplæring / kurs på arbeidsplassen fordi det ble oppdaget at hen ikke hadde gjort det når hen startet opp i jobben. Flere i bedriften har prøvd å avtale med hen og hen svarer alltid så positivt og sier hen skal komme til tidspunktet de har avtalt seg i mellom. Og så møter hen ikke opp. Har mistet telling nå på hvor mange ganger det har skjedd. Hen har sluttet å svare når noen av oss tar kontakt. Litt synd egentlig fordi hen har ikke lov til å jobbe uten å ha gjort ferdig dette, men man kan jo ikke tvinge hen heller. Er bare litt rart syns jeg. Vet ikke om hen kommer til å slutte eller blir oppsagt egentlig. Anonymkode: bf80d...e7a Det er sikkert fordi kollegaen har problemer med kjønnsinkongruens. Med en gang kollegaen bestemmer seg om vedkommende er mann eller dame, vil det nok bli bedre. Anonymkode: a064d...66b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Mezzosoprena skrev (11 timer siden): Og hva er egentlig spørsmålet ditt? Hvis hen ikke har lov til å jobbe uten denne opplæringen, kan jo ikke vedkommende jobbe - og da må leder si opp vedkommende da... Det kan bli et problem all den tid kollegaen er ikke-binær, eventuelt kjønnsinkongruent. Det blir like vanskelig som å si opp gravide - kollegaen vil sikkert påberope seg tilstanden sin som grunnen for oppsigelsen, og da må arbeidsgiveren faktisk bevise at det var en annen grunn. Anonymkode: a064d...66b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Veldig rart. Med tanke på at det ble avslørt en som var ansatt som lege på sykehjem, uten å overhode være helsepersonell - kan det være noe sånt som ligger bak…? Personen er redd for å bli avslørt som inkompetent/uten faglig bakgrunn? Bare en tanke. Ville sørget for at dere alle melder fra til leder om brutte avtaler og problemer med kontakt. Om personen egentlig ikke kan jobbe der uten opplæring, så tenker jeg det er av en grunn - og at dette er viktigere enn å beskytte personen. Anonymkode: 14591...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Kanskje hen er lei av at du kaller hen for hen? Anonymkode: bc451...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har også en kollega som sier hen skal gjøre alt mulig rart, men som ikke følger opp. Vedkommende er i tillegg et h*** å ha med å gjøre. Sikkert noen diagnoser bak. Det er et lederansvar, og jeg er glad jeg ikke er leder. Så jeg ignorerer det som best jeg kan. Anonymkode: f908c...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå