AnonymBruker Skrevet 11. mars #21 Del Skrevet 11. mars Har du en grei leder så får du det Anonymkode: 40814...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #22 Del Skrevet 12. mars Jeg fikk det. Statlig arbeidsplass. Man må søke, og det heter: I forbindelse med begravelser for nærstående gis som hovedregel en dags velferdspermisjon for selve begravelsen og inntil to dager ekstra ved lengre reise Anonymkode: 4c4d7...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #23 Del Skrevet 12. mars Opp til arbeidsgiver. 2 eksempler fra de to siste dødsfallene og lederene jeg har hatt de siste årene: Jeg måtte ta ut en feriedag når mor døde brått i fjor, og ingen form for tilrettelegging/slakk i tiden etterpå, så det jeg ikke klarte få utført i arbeidstiden måtte jeg ta som ulønnet overtid/merarbeid/kall det hva du vil. til sammenligning så mistet jeg svigerfar for 5 år siden. Da fikk jeg fri med lønn hele dagen og info i at det var forståelig om jeg trengte litt flere pauser og ikke orket å stå på 100%, og skulle ta tiden jeg trang… Anonymkode: 904a8...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #24 Del Skrevet 12. mars Ikke lovfestet. Mange steder vil man få lønnet velferdspermisjon. Anonymkode: fcda9...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #25 Del Skrevet 12. mars Av meg/hos oss ville du fått det, men er helt avhengig av bedriften du jobber i Anonymkode: 478d2...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. mars #26 Del Skrevet 12. mars Avhengig av hvem bedrift en jobber i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #27 Del Skrevet 12. mars Har du kommunal eller statlig jobb så har du krav på fri med lønn. Anonymkode: 1c85e...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. mars #28 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Opp til arbeidsgiver. 2 eksempler fra de to siste dødsfallene og lederene jeg har hatt de siste årene: Jeg måtte ta ut en feriedag når mor døde brått i fjor, og ingen form for tilrettelegging/slakk i tiden etterpå, så det jeg ikke klarte få utført i arbeidstiden måtte jeg ta som ulønnet overtid/merarbeid/kall det hva du vil. til sammenligning så mistet jeg svigerfar for 5 år siden. Da fikk jeg fri med lønn hele dagen og info i at det var forståelig om jeg trengte litt flere pauser og ikke orket å stå på 100%, og skulle ta tiden jeg trang… Anonymkode: 904a8...db8 Er det mulig, da min far døde nylig fikk jeg tilsammen 4 dager. 2 i forbindelse med dødsfallet og to i forbindelse med begravelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #29 Del Skrevet 12. mars MiominMio skrev (16 timer siden): Nei ikke når det er svigermor. Jeg mistet svigerfar og fikk ikke fri med lønn, men med bortgang av en egen forelder så fikk jeg fri med lønn. Det kommer an på. Hos oss hadde vi fått permisjon med lønn for et slikt nært tilfelle. Det handler om relasjonen, altså forholdet til personen og andre ting. Vi har også gitt en fri med lønn i begravelse til bestevenninnen til en ansatt. Dette fordi venninnen også var "familien" hennes - hun hadde ingen andre. Det var veldig tungt for henne. Anonymkode: ab863...507 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 12. mars #30 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det kommer an på. Hos oss hadde vi fått permisjon med lønn for et slikt nært tilfelle. Det handler om relasjonen, altså forholdet til personen og andre ting. Vi har også gitt en fri med lønn i begravelse til bestevenninnen til en ansatt. Dette fordi venninnen også var "familien" hennes - hun hadde ingen andre. Det var veldig tungt for henne. Anonymkode: ab863...507 Det er jo fantastisk å ha en slik fleksibel og grei arbeidsgiver. Kudos til slike arbeidsgivere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 12. mars #31 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sannsynligvis ikke. Der varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver hva man får velferdspermisjon til. Det er ikke lovfestet. Det jeg har sett er mest vanlig er at man får fri med lønn for rett oppad- og nedadstigende familie. Altså besteforeldre, foreldre og barn. Anonymkode: c7c83...daf Rett oppad og nedadstigende egen familie og svigerfamilie, er vel vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 12. mars #32 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Svigermor ligger for døden, får jeg fri med lønn for å gå i begravelsen? Anonymkode: d986f...080 Det er i disse tilfellene du oppdager hvor god eller dårlig arbeidsgiver du har. Om du ikke får betalt fri, så husker du det neste gang det forventes noe av deg utenfor stillingsbeskrivelsen din. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 12. mars #33 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, men man lar ikke være å delta selv om ikke får betalt. Det hadde hvertfall ikke jeg gjort. En slik dag har helt andre prioriteringer. Anonymkode: a9da8...baf Men man sørger jo for å få betalt dersom man har rett på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 12. mars #34 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hos oss er det permisjon med lønn i 2 timer til nær familie/svigerfamilie. Resten er fri uten lønn eller avspasering. Jobber i kommunen. Anonymkode: 2a2f5...f93 Kun to timer? Dersom man skal både i kirken og på minnesamværet rekker jo ikke det. For ikke å snakke om de som har reisevei. Om jeg skal i begravelse til noen i min familie må jeg påregne rn dags reisevei hver vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 12. mars #35 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Opp til arbeidsgiver. 2 eksempler fra de to siste dødsfallene og lederene jeg har hatt de siste årene: Jeg måtte ta ut en feriedag når mor døde brått i fjor, og ingen form for tilrettelegging/slakk i tiden etterpå, så det jeg ikke klarte få utført i arbeidstiden måtte jeg ta som ulønnet overtid/merarbeid/kall det hva du vil. til sammenligning så mistet jeg svigerfar for 5 år siden. Da fikk jeg fri med lønn hele dagen og info i at det var forståelig om jeg trengte litt flere pauser og ikke orket å stå på 100%, og skulle ta tiden jeg trang… Anonymkode: 904a8...db8 Samme arbeidsgiver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 12. mars #36 Del Skrevet 12. mars (endret) Det kommer an på hva bedriften har bestemt og hva som står i personalhåndboken. Og på din evt leder. Her har vi i utgangspunktet kun rett på velferdspermisjon med lønn dersom det gjelder partner, egne barn eller foreldre. Men min leder innvilget likevel permisjon med lønn da svigerfar døde, fordi han mener det er riktig. I min tidligere jobb fikk jeg også innvilget permisjon med lønn over flere dager da min mor døde, selv om det ikke er nedfelt i personalhåndboken. Så noen av oss er heldig med lederne våre Endret 12. mars av LillaGorilla<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #37 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Opp til arbeidsgiver. 2 eksempler fra de to siste dødsfallene og lederene jeg har hatt de siste årene: Jeg måtte ta ut en feriedag når mor døde brått i fjor, og ingen form for tilrettelegging/slakk i tiden etterpå, så det jeg ikke klarte få utført i arbeidstiden måtte jeg ta som ulønnet overtid/merarbeid/kall det hva du vil. til sammenligning så mistet jeg svigerfar for 5 år siden. Da fikk jeg fri med lønn hele dagen og info i at det var forståelig om jeg trengte litt flere pauser og ikke orket å stå på 100%, og skulle ta tiden jeg trang… Anonymkode: 904a8...db8 Thyra skrev (35 minutter siden): Samme arbeidsgiver? Mnja… samme firma, men ny ledelse… vi har heller ingen personalhåndbok så dette har alltid vært opp til sjefen, og tidligere sjef var noe raus, den nye er noe streng… Anonymkode: 904a8...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #38 Del Skrevet 12. mars Har jobbet 20 år i det private. Der har svigerforeldre vært regnet som nærmeste familie, altså fri med lønn. Om man skal i begravelse til naboen, så avspaserer man eller tar noen timer ferie. Firmaer jeg kjenner til, legger også tilrette for folk som sitter ved dødsleiet til en av sine nære. Anonymkode: 45b56...3d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #39 Del Skrevet 12. mars Det eneste rette svaret her er at det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Du har ikke rett på det etter loven. Samtidig har veldig mange steder lokale avtaler eller i hvert fall en praksis som tillater at man får fri med lønn for begravelser også i en større krets enn rett opp- og nedadstigende linje. Hos oss får vi alltid velferdspermisjon med lønn hvis vi skal i en begravelse. Ekspedisjonssjefen (sjefen til sjefen min, jeg jobber i et departement) sa en gang noe i retning av at han har til gode å mistenke at noen i hans avdeling går i begravelser for moro skyld. Det betyr selvfølgelig ikke automatisk at alle skal få fri med lønn for enhver begravelse, men hos oss har man landet på at man har tillit til at folk vurderer dette godt selv og at økonomi ikke bør være et hensyn når man vurderer deltakelse i begravelser. Så alle som spør om lønnet fri til begravelse får dette innvilget hos oss. Anonymkode: 1cde0...3f0 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 12. mars #40 Del Skrevet 12. mars Ryddet for avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå