AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Jeg er ansatt 100% via et vikarbyrå. Uken før romjulen fikk jeg beskjed om å ta hele romjulen fri. Jeg var forberedt på å jobbe. Og bedriften var åpen. Jeg fikk trekk i lønn for dette. Er dette noe arbeidsgiver kan gjøre når dette ikke var avtalt på forhånd? Jeg spurte «litt dumt» hvordan jeg skulle føre timer for romjulen, men fikk aldri svar på dette. Anonymkode: 2fe02...665
AnonymBruker Skrevet 12. mars #2 Skrevet 12. mars Nei. Har du kontrakt som sier at du skal jobbe 100% skal du ha betaling deretter, uansett om du trengs eller ikke. Alternativet blir å permittere deg. Har du timelønn og varierende arbeidsuke etter hva du får tilbud om og aksepterer av vakter skal du har 14 dagers varsel om endring av allerede satte vakter. Anonymkode: 025d2...ac1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars Så det vil si at romjula skulle du hatt lønn for uansett. Med mindre arbeidsplassen har det i kontrakten at det er påtvunget ferie/avspasering/fri i romjulen. Anonymkode: 025d2...ac1
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars Det er slik jeg også har forstått det. Det er litt vanskelig å ta det opp når man er innleid til en bedrift via et vikarbyrå. Men de pengene hadde kommet ekstremt godt med når man heller ikke er lønnet på røde dager. Synes det er litt vanskelig å adressere det.. Anonymkode: 2fe02...665
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er slik jeg også har forstått det. Det er litt vanskelig å ta det opp når man er innleid til en bedrift via et vikarbyrå. Men de pengene hadde kommet ekstremt godt med når man heller ikke er lønnet på røde dager. Synes det er litt vanskelig å adressere det.. Anonymkode: 2fe02...665 Da tar du det gjennom byrået som leier deg ut til dem. Anonymkode: 025d2...ac1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Det var det jeg gjorde når de trakk vaktene. Jeg skrev vel egentlig på en pen måte dithen at de var pliktet til å betale meg. Ikke akkurat bruk av de ordene. Føler det bare ble ignorert. Synes dette er veldig vanskelig. Anonymkode: 2fe02...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå