AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Har noen et godt forslag, barnesykkel er jo uaktuelle og herresykkel har jeg ikke peiling på. Anonymkode: 30ded...8b5
Himmelen_91 Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Hvor gammel e han? Siden du skriver barnet sykkel? 1
Gjest jegerrinne Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Du tar enkelt med barnet/ungdommen og får hjelp i butikken.
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Himmelen_91 skrev (48 minutter siden): Hvor gammel e han? Siden du skriver barnet sykkel? Blir 12. jegerrinne skrev (36 minutter siden): Du tar enkelt med barnet/ungdommen og får hjelp i butikken. Er veldig lite sykkelbutikker her omkring så det enkleste for oss vil være å bestille sykkelen da vil vi få best utvalg. Anonymkode: 30ded...8b5
Gjest jegerrinne Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Blir 12. Er veldig lite sykkelbutikker her omkring så det enkleste for oss vil være å bestille sykkelen da vil vi få best utvalg. Anonymkode: 30ded...8b5 Hadde gått inn å bare fått målt rett størrelse noen steder på nett har de og veileder i forhold til lengde på person
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars Sønnen min på 13 er 172 cm og har 19“ hybrid herresykkel. Den passer perfekt til han. Ifølge størrelsesguiden til xxl skal den passe når man er 170-185 cm. Stemmer nok ganske bra, for den er bittelitt høy til meg som er 168, men jeg kan fint bruke den jeg også. Anonymkode: 7a103...5d7
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sønnen min på 13 er 172 cm og har 19“ hybrid herresykkel. Den passer perfekt til han. Ifølge størrelsesguiden til xxl skal den passe når man er 170-185 cm. Stemmer nok ganske bra, for den er bittelitt høy til meg som er 168, men jeg kan fint bruke den jeg også. Anonymkode: 7a103...5d7 Takk for svar. Har sett at det er sånn cirka den størrelsen han havner på, er jo flott hvis jeg kan stjele sykkelen av og til og da den ikke blir like mye brukt nå som før. Hvilket merke har dere og er han/du fornøyd? Var så mye enklere med barnesykkel for da har man tester og masse råd og gå etter. Anonymkode: 30ded...8b5
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars Er jo bare å spørre i et par-tre sportsbutikker for å se om de svarer det samme. De har tabeller for lengde på syklisten og typisk rammestørrelse på sykkelen. Så tar du de målene og kjøper en bruktsykkel på finn.no. Men ingen sykkel bør kjøpes før den prøvesykles av han som skal bruke den enten det er ny eller brukt. Butikker tillater prøvesykling mot at man feks legger igjen mobilen eller noe annet de kan ha som sikring på at sykkelen kommer tilbake. Dra på et tidspunkt det er minst stress for de butikkansatte, da får man gjerne mer tid til både veiledning og prøvesyklingen. Hilsen erfaren smartass Anonymkode: 36021...202
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Takk for svar. Har sett at det er sånn cirka den størrelsen han havner på, er jo flott hvis jeg kan stjele sykkelen av og til og da den ikke blir like mye brukt nå som før. Hvilket merke har dere og er han/du fornøyd? Var så mye enklere med barnesykkel for da har man tester og masse råd og gå etter. Anonymkode: 30ded...8b5 Han har denne: https://www.xxl.no/white-sc-comp-24-hybridsykkel-bysykkel-herre-svart/p/1226923_1_Style Er fornøyd ja, den er god å sykle på. 😊 Eneste er at setet er smalere enn han har hatt før, så det var litt ubehagelig i starten. Men det kan jo evt byttes ut. Vi vurderte det, men han ble fort vant til det, så det ble ikke nødvendig. Anonymkode: 7a103...5d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå