Gå til innhold

Venninne som tar seg til rette i boligen min.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hun skjønner ikke at hun trår over grensen, fordi du heller ikke markere grensen

Grensene venninna har trått over skal strengt tatt ikke behøve å markeres…

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo også ganske frekt å be om så mye hjelp som du gjør, Hi. Betaler du henne noe for hjelpen eller forventer du at hun bare skal stille opp? Det vanlige er jo å ikke ha dyr man ikke selv greier ta vare på.

Ansolutt rart av venninnen din, men jeg hadde nok blitt glad for hjelpen. De beløpene hun ber om er jo ikke store. Så lenge det øker trivselen hadde jeg bare satt pris på det.

Og så må jeg påpeke at hun hadde jo ikke «tatt seg til rette i din leilighet» om du ikke ba henne om hjelp. 

Anonymkode: a8e35...ef5

Hun skal strø litt mat i akvariet og det er ikke å ta seg til rette.

Å flytte på ting, ommøblere på kjøkkenet, kaste ting for så å kjøpe nytt er å ta seg til rette,  og allefall når hun sender meg vippskrav.

Hun bor i samme bygård så hun går bare over plassen i bakgården og låser seg inn hos meg, og bruker maks 3-4 minutter på hele jobben, 4 ganger i måneden.

Jeg ba henne ikke om å mate fiskene, men hun tilbød seg for et par år siden. Jeg tilbød meg og betale henne litt, men hun vil ikke ha penger.

Damen er pensjonist og kjeder seg.

Ts

Anonymkode: 10e94...11c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å flytte på ting, ommøblere på kjøkkenet, kaste ting for så å kjøpe nytt er å ta seg til rette,  og allefall når hun sender meg vippskrav.

Hun bor i samme bygård så hun går bare over plassen i bakgården og låser seg inn hos meg, og bruker maks 3-4 minutter på hele jobben, 4 ganger i måneden.

Jeg ba henne ikke om å mate fiskene, men hun tilbød seg for et par år siden. Jeg tilbød meg og betale henne litt, men hun vil ikke ha penger.

Ts

Du har ikke tenkt på at hun kanskje tar seg mer til rette enn det du vet om? Private ting som en ikke vil alle skal se f.eks, ser gjennom skuffer og skap uten din viten. Du vet jo ikke strengt tatt hva hun holder på med annet enn det hun har fortalt/bedt om penger for?

Anonymkode: edb71...b3a

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har ikke tenkt på at hun kanskje tar seg mer til rette enn det du vet om? Private ting som en ikke vil alle skal se f.eks, ser gjennom skuffer og skap uten din viten. Du vet jo ikke strengt tatt hva hun holder på med annet enn det hun har fortalt/bedt om penger for?

Anonymkode: edb71...b3a

Det tror jeg ikke hun gjør faktisk.

Hun er mest opptatt av at det er pent og at ting står slik som hun liker å ha det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta fra henne nøkkelen, problemet løst. 

Anonymkode: dd877...0eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts

Ta tilbake nøkkelen og skaff deg en autoamtisk forer til fiskene dine! 

Dama tror hun er dronningen på haugen! 

Anonymkode: 720c9...7c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (59 minutter siden):

Weekendfôr

Gir dårlig vannkvalitet, bedre å ikke fore. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville vurdert om jeg måtte ha akvariefisker.

Om jeg kanskje plutselig skulle la en fiktiv lege oppdage at jeg egentlig er allergisk mot fisk.

Anonymkode: a612e...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Jeg skjønner at det kommer fra et godt sted, og du mener å være hjelpsom og omtenksom. Men jeg ønsker likevel at du ikke kjøper ting til mitt hjem uten at vi har avtalt det på forhånd. Og heller ikke bytter ut eller fjerner eller flytter på ting - det er mitt hjem, og endringene gjør meg ukomfortabel. Jeg setter stor pris på at du mater fisken!»

Anonymkode: 89947...f02

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er absolutt ikke nødvendig med foringsautomat eller weekendfor. De tåler (mer enn) 3 dager uten mat. De spiser da ikke mat hver dag i naturen engang, og overforing er et større problem enn at de sulter. Hilsen akvarist med mer enn 30års erfaring. 

Anonymkode: 7e4b1...110

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er absolutt ikke nødvendig med foringsautomat eller weekendfor. De tåler (mer enn) 3 dager uten mat. De spiser da ikke mat hver dag i naturen engang, og overforing er et større problem enn at de sulter. Hilsen akvarist med mer enn 30års erfaring. 

Anonymkode: 7e4b1...110

Det med overforing er helt sant.  Mannen og ungene hans hadde fisk, uerfarne alle mann. Før jeg kom i bildet. De skulle bort er par dager og klarte å gi de for mye mat så de spiste seg i hjel rett og slett. 

Anonymkode: fc488...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun tenker nok at du mangler estetisk sans og ryddighet og ønsker å hjelpe deg å freshe det opp rundt deg. 

Anonymkode: b9718...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun tenker nok at du mangler estetisk sans og ryddighet og ønsker å hjelpe deg å freshe det opp rundt deg. 

Anonymkode: b9718...57e

Tror det, men det er jo frekt da å tro at andre deler din smak 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tror det, men det er jo frekt da å tro at andre deler din smak 

Ts

Ja, det er frekt, men nå vet du at hun er frekk. Så hvis du fortsatt lar henne beholde nøkkelen så er det prisen du betaler for å få hjelp med fiskene. 

Anonymkode: dd877...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er konfliktsky og vet at hvis det skjærer seg mellom oss, blir det litt mer stress å finne noen som kan gi fisken mat når jeg er borte inntil tre døgn.

Ts

Fiskene klarer seg helt tipp topp uten mat i 3 døgn! Mine akvarier kan fint gå uten foring i 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med det en del har skrevet tidligere, fisk klarer seg helt fint i en uke uten mat, så lenge akvariet er godt innkjørt og du ikke har ekstremt sær fisk (diskus som skal ha oksehjerte og liknende primadonna-fisk). Dropp foringsautomat og depotmat, det lager bare problemer. 

Jeg gjetter på at damen ikke skjønner at hun har tråkket over streken, jeg anbefaler å være tydelig med henne, før hun gjør noe som får deg rasende. F.eks "jeg så du hadde byttet ut redskapsholderen min. Den nye er fin den, men jeg likte den gamle. Kunne jeg fått den tilbake?" 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har aldri prøvd depotmat til fiskene.

Ts

Feil tråd

Endret av Menchit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Helt enig. Det er kontrollbehov og litt ocd.

En gang kom jeg hjem til at bestikket hadde flyttet rom i bestikkskuffen. Hun sa ikke at hun hadde flyttet på bestikket, men gjorde det nok fordi hun mente at det er best å ha bestikket slik hun har det.

Ts

Hva i alle dager hade hun å gjøre i bestikkskuffen din? Trenger hun bestikk for mate fiskene?  JEg ville mistenkt henne for å snoke i både baderomsskap og nattbord etter en slik runde. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg får være kjerringa mot strømmen jeg da. Hadde likt å ha en venn som gjorde slike småting og fikset litt hjemme. Så lenge hun ikke bytter ut noe stort eller med affeksjonsverdi. Men skjønner at det for de aller fleste ikke oppleves greit 😅

Anonymkode: 792cf...e02

Hvordan vet hun det før etter at hun har kastet det da? Hun varsler jo bare at hun har kjøpt noe nytt og, at det gamle har hun kastet. Litt sent på oppdage at det er affeksjonsverdi for TS når det er forvunnet i søpla. 

Anonymkode: 20c7b...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...