AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er ass. Leder på en butikk. For 6 mnd gikk jeg ned fra 100% til 80%. Jeg har spurt lederen min nå om jeg kan få gå opp til 100%, men det var tydeligvis ikke mulig. Det er en annen ansatt som er helt ny, og har jobbet her kun i 3 mnd som får 2-3 vakter i uken selv om han har 20%. Er det ikke den personen som har jobbet lengst som burde få de vaktene? Jeg aner ikke hvordan dette med fortrinnsrett fungerer, og heller ikke rettigheter rundt akkurat dette. Setter pris på informativ råd💕 Anonymkode: ca566...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Nei, så lenge dere er ansatt begge to stiller dere likt. Du ville hatt fortrinn dersom han leies inn. Anonymkode: c7b45...04c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, så lenge dere er ansatt begge to stiller dere likt. Du ville hatt fortrinn dersom han leies inn. Anonymkode: c7b45...04c Takk for svar ! Anonymkode: ca566...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Du igjen? Har du snart forstått at du ikke har noen rett til å gå opp og ned i stilling akkurat som det passer deg? Stakkars arbeidsgiver som prøver å få en liten butikk til å gå rundt og så skal man ha ansatt noen som tror alt dreier seg om dem og som bare har rettigheter og ingen plikter. Anonymkode: 7212f...fa1 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Du har ingen rettigheter her. Anonymkode: cd7da...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Du likte ikke svarene i den første tråden din om dette, så måtte prøve igjen. Nei, du har sakt opp 20% og har ingen rettigheter i forhold til å få disse tilbake. Oppsagt er oppsagt. Faktisk har den ansatte med 20% som har hatt vaktene i det siste større rett til dem enn deg. Get over it og lær av det. Anonymkode: bccba...13b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke noe fortrinn på hvem som skal få ledige vakter. Men du har fortrinn til å få økt stillingen din hvis du over lengre tid har tatt flere vakter enn avtalt arbeidstid tilsier. Dvs hvis du har 80 % stilling, og jobber jevnt 100% over 12 måneder, så kan du kreve 100 % stilling. Du som deltidsansatt har fortrinnsrett til å få økt din 20% stilling fremfor at de ansetter noen nye. Du må hevde fortrinnsretten før de ansetter noen nye. Og her er det ansatt noen nye hovedsakelig fordi du IKKE ønsket de 20%... Hvis det er behov for noen fast i en 20% stilling ved en senere anledning, så vil du og de andre deltidsansatte stille likt med tanke på fortrinn. Men om det er du eller den andre deltidsansatte som får tilbud om økt stillingsprosent er ikke regulert. Det kan like gjerne være den andre, da du allerede har sagt fra deg tilsvarende stillingsprosent. Anonymkode: f30be...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå