Gå til innhold

Utleiebolig med glipe i veggen til naboen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det forskriftsmessig oppusset? Kan hende du bor i en brannfelle.

Nei, det tror jeg ikke. Fikk faktisk nettopp vite at han gjort det elektriske også selv (!), deriblant varmekabler under alle gulv. 

Anonymkode: 64ef3...35c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det tror jeg ikke. Fikk faktisk nettopp vite at han gjort det elektriske også selv (!), deriblant varmekabler under alle gulv. 

Å faen i verste fall kan hele kåken ta fyr. Er strengt forbud å rote med elektriske selv, har en ikke papirer å vise til når de kommer på inspeksjon så blir det problemer. Både du og den andre leieboeren burde komme dere ut fort som f.. 

Anonymkode: 88b76...1cb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg så ikke dette før innflytting. Glipa er over garderobeskapet og jeg måtte stå på en stol for å se det. De andre tingene trodde jeg faktisk han kom til å fikse, at han ikke var helt ferdig. 

Nei, det er ikke billig leie. Utleier tar ekstra siden det er nyoppusset. Jeg har forsøkt å feste dørhåndtak men det virker som de er skrudd i feil, med for liten dimensjon på skruene og låsen er satt bak fram (?) 

Jeg tenker han får pusse opp dette selv, jeg tar ikke den jobben for han. Og den glipa kan ikke sparkles, jeg tipper det er en opning på minst 5 cm. 

Ja, jeg kommer til å flytte. 

Har du anledning til å ta et bilde av den glipa, det høres helt fantastisk ut. Selv jeg hadde ikke klart å lage noe så dårlig 🤣

Og dette kan ikke aksepteres, det er ikke i tråd med forskrifter. 

• Liker 3
Skrevet

Penger penger penger

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å begynne å se seg om etter noe annet med en gang. Egentlig burde du kreve avslag på husleia,  men jeg skjønner om du ikke gidder den konfrontasjonen.

Anonymkode: 5c2c7...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør i allefall fi den andre leieboeren heads up i tilfelle det flytter inn et kryp som vil sette pris på den glipa........

Anonymkode: 88b76...1cb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt er helt nyoppusset, men han har gjort det selv og alt er halvveis gjort, f.eks. over vinduene henger kun et feste til gardinstang, veranda stolper er saget  skjevt eller ikke i det hele tatt, takrenna er ikke festet men er stablet inntil veggen på noen plankerester, taklampe henger ikke ordentlig i taket, soverommet mangler ventilasjon (ikke i vindu og ikke i vegg), dørhåndtak er løse osv. 

Skriv liste til utleier og be om at slikt blir ordnet. 

Anonymkode: 6d608...077

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (16 minutter siden):

Har du anledning til å ta et bilde av den glipa, det høres helt fantastisk ut. Selv jeg hadde ikke klart å lage noe så dårlig 🤣

Nei, det tør jeg i alle fall ikke legge ut her…

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det tør jeg i alle fall ikke legge ut her…

Hvorfor ikke, hva skjer da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (36 minutter siden):

Hvorfor ikke, hva skjer da? 

Det er vel ganske lett å kjenne igjen huset. Tar ikke sjansen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel ganske lett å kjenne igjen huset. Tar ikke sjansen. 

Trenger jo ikke bilde av huset, bare den lille delen av veggen der det er utført dårlig håndverk. Eller, jeg trenger jo egentlig ingenting da :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  hadde begynt å kaste små ting inn igjen sprekken. F.eks riskorn (gjerne farget brunt så det ligner på musebæsj). Evt lapper med tilfeldige ord på. 

Anonymkode: 87c15...84f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker han får pusse opp dette selv, jeg tar ikke den jobben for han. Og den glipa kan ikke sparkles, jeg tipper det er en opning på minst 5 cm. 

Bruk bred tape til du flytter, så slipper du i alle fall røyklukt og matlukt.

Anonymkode: f305d...158

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring forebyggende avdeling i brannvesenet og spør om de kan komme på en uanmeldt inspeksjon! Det har jeg gjort på naboen min, brannvesenet troppet opp med glede!

Anonymkode: a2c10...478

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

sjekk med kartverket om det er en godkjent utleie-enhet. Er det ikke det-flytt

Skrevet

Er nesten så jeg lurer på om det tilbygget faktisk er lovlig og godkjent til utleie og opphold, for fy faen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det godkjent for utleie?

Anonymkode: 61e3d...da1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg  hadde begynt å kaste små ting inn igjen sprekken. F.eks riskorn (gjerne farget brunt så det ligner på musebæsj). Evt lapper med tilfeldige ord på. 

Anonymkode: 87c15...84f

😳

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bruk bred tape til du flytter, så slipper du i alle fall røyklukt og matlukt.

Anonymkode: f305d...158

Jeg rekker ikke bort pga det skapet som står der.

monican94 skrev (9 timer siden):

sjekk med kartverket om det er en godkjent utleie-enhet. Er det ikke det-flytt

Hvor i kartverket kan man sjekke det?

Bålkaffe skrev (8 timer siden):

Er nesten så jeg lurer på om det tilbygget faktisk er lovlig og godkjent til utleie og opphold, for fy faen.

Var det jeg også tenkte da jeg oppdaget det.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det godkjent for utleie?

Anonymkode: 61e3d...da1

Jeg vet ikke, jeg har som sagt bare snakket med kommunen om det. 

AnonymBruker
Skrevet

På kartverket står min bolig med adresse mens tilbygget står uten adresse. Hva betyr det da?

Tomtegrensa går liksom midt mellom bygningene og på delen jeg bor i står utleiers navn som eier, men på tilbygget står bare kommunen. 

Det står «eiendommen har ingen adresse», men at det er registrert en bygning på eiendommen, som er «garasjeuthus -anneks til bolig». På status står det «tatt i bruk», og næringsgruppe «annet som ikke er næring». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

😳

Jeg rekker ikke bort pga det skapet som står der.

Hvor i kartverket kan man sjekke det?

Var det jeg også tenkte da jeg oppdaget det.

Jeg vet ikke, jeg har som sagt bare snakket med kommunen om det. 

Snakk med hun som bor i naboleiligheten og hør om dere kan tape igjen sprekken fra hennes side. Hun er sikkert ikke interessert i å ha et åpent hull inn til deg hun heller. 

Anonymkode: 35e5b...0ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...