AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Bor i en utleiebolig, som er en slags enebolig med tilbygg (bygd av utleier). Tilbygget er vegg i vegg, slik at det nesten blir som et lite rekkehus. Leietaker på andre siden har kjøkken mot mitt soverom og både røyklukt (hun røyker under ventilator) og matlukt kommer inn på mitt rom. I dag oppdaget jeg at det er en glipe øverst på veggen (over klesskapet) der man faktisk kan se rett inn til henne. Høres dette ut som en ok konstruksjon? Er det ikke krav om at det skal være stengt, f.eks. med tanke på brann? Jeg ringte kommunen og spurte om dette var lov iht utleie, men de svarte bare at så lenge noen ville bo der var det greit (?), er det virkelig sånn? Føles litt utrygt, spesielt siden hun røyker veldig mye. Anonymkode: 64ef3...35c
Fighter83 Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Si i fra til utleier og spør hva utleier kan gjøre med dette? 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Hvor lang kontrakt har du, evt hvor lang oppsigelsestid? Si opp denne mnd. Ikke gidd å krangle med utleier. Han er sikkert ikke noe enkel å ha med å gjøre når han leier ut dritt. Anonymkode: ad4e9...486 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Fighter83 skrev (2 minutter siden): Si i fra til utleier og spør hva utleier kan gjøre med dette? Utleier sier alt er i orden. Anonymkode: 64ef3...35c
Hoppetaujenta Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utleier sier alt er i orden. Anonymkode: 64ef3...35c Alle på KG sier at det er det ikke! 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang kontrakt har du, evt hvor lang oppsigelsestid? Si opp denne mnd. Ikke gidd å krangle med utleier. Han er sikkert ikke noe enkel å ha med å gjøre når han leier ut dritt. Anonymkode: ad4e9...486 Alt er helt nyoppusset, men han har gjort det selv og alt er halvveis gjort, f.eks. over vinduene henger kun et feste til gardinstang, veranda stolper er saget skjevt eller ikke i det hele tatt, takrenna er ikke festet men er stablet inntil veggen på noen plankerester, taklampe henger ikke ordentlig i taket, soverommet mangler ventilasjon (ikke i vindu og ikke i vegg), dørhåndtak er løse osv. Anonymkode: 64ef3...35c
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Alle på KG sier at det er det ikke! Ok, det var det jeg også trodde. Takk Anonymkode: 64ef3...35c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bor i en utleiebolig, som er en slags enebolig med tilbygg (bygd av utleier). Tilbygget er vegg i vegg, slik at det nesten blir som et lite rekkehus. Leietaker på andre siden har kjøkken mot mitt soverom og både røyklukt (hun røyker under ventilator) og matlukt kommer inn på mitt rom. I dag oppdaget jeg at det er en glipe øverst på veggen (over klesskapet) der man faktisk kan se rett inn til henne. Høres dette ut som en ok konstruksjon? Er det ikke krav om at det skal være stengt, f.eks. med tanke på brann? Jeg ringte kommunen og spurte om dette var lov iht utleie, men de svarte bare at så lenge noen ville bo der var det greit (?), er det virkelig sånn? Føles litt utrygt, spesielt siden hun røyker veldig mye. Anonymkode: 64ef3...35c Utleier sier alt er i orden. Hva sier naboen som du kan se inn til? O.o Hva om du flytter ut og det flytter inn en fyr med små "spionkamera" som hobby? Jeg ville sagt opp på flekken (men jeg vet jo at det ikke alltid er bare bare...). Anonymkode: d63cf...f67 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt er helt nyoppusset, men han har gjort det selv og alt er halvveis gjort, f.eks. over vinduene henger kun et feste til gardinstang, veranda stolper er saget skjevt eller ikke i det hele tatt, takrenna er ikke festet men er stablet inntil veggen på noen plankerester, taklampe henger ikke ordentlig i taket, soverommet mangler ventilasjon (ikke i vindu og ikke i vegg), dørhåndtak er løse osv. Anonymkode: 64ef3...35c Djiizes.😨 Kom deg vekk derfra. Anonymkode: d63cf...f67 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars #10 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Alt er helt nyoppusset, men han har gjort det selv og alt er halvveis gjort, f.eks. over vinduene henger kun et feste til gardinstang, veranda stolper er saget skjevt eller ikke i det hele tatt, takrenna er ikke festet men er stablet inntil veggen på noen plankerester, taklampe henger ikke ordentlig i taket, soverommet mangler ventilasjon (ikke i vindu og ikke i vegg), dørhåndtak er løse osv. Anonymkode: 64ef3...35c Men alt dette så du vel før du flyttet inn? Forundrer meg stadig over folk på Kvinneguiden som klager over helt åpenlyse feil som har vært der fra visningen av. Glippen kan du lett tette selv om huseier ikke vil gjøre det. Skjønner det er irriterende å få inn vond lukt. Anonymkode: 3274a...7d5 3 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #11 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Alt er helt nyoppusset, men han har gjort det selv og alt er halvveis gjort, f.eks. over vinduene henger kun et feste til gardinstang, veranda stolper er saget skjevt eller ikke i det hele tatt, takrenna er ikke festet men er stablet inntil veggen på noen plankerester, taklampe henger ikke ordentlig i taket, soverommet mangler ventilasjon (ikke i vindu og ikke i vegg), dørhåndtak er løse osv. Anonymkode: 64ef3...35c Men er det forskriftsmessig oppusset? Kan hende du bor i en brannfelle. Ville som andre her sier flyttet, men si ifra til nabo om den glippen. Kan være kjekt for henne å vite at ny nabo også kan se inn til henne å misbruke det hen ser. Anonymkode: 36192...9a8 5
Tiuren Skrevet 11. mars #12 Skrevet 11. mars Skjønner ikke hvordan man kan se igjennom en glipe i en vegg? Det er jo vanligvis reisverk (typisk 2x4) med plate/panel på hver side? 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars Løse dørhåndtak kan du feste selv. Du kan også sparkle glipen inn til nabo. Lampa må elektriker feste. Resten er kun kosmetisk. Regner med at det er billig leie? Anonymkode: 4b987...061
AnonymBruker Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars Hva tenker leietaker på andre siden som du kan se inn til da? Tenker hun at det er helt ok? Anonymkode: 2d8b9...ed0
Apis Skrevet 11. mars #15 Skrevet 11. mars En velger sine kamper, finn deg et ordentlig sted å bo vis mulig, vær gem med utleier og finn på en unnskyldning for å flytte så slipper du kanskje å bo der ut oppsigelsestiden
AnonymBruker Skrevet 11. mars #16 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Men alt dette så du vel før du flyttet inn? Forundrer meg stadig over folk på Kvinneguiden som klager over helt åpenlyse feil som har vært der fra visningen av. Glippen kan du lett tette selv om huseier ikke vil gjøre det. Skjønner det er irriterende å få inn vond lukt. Anonymkode: 3274a...7d5 Nei, jeg så ikke dette før innflytting. Glipa er over garderobeskapet og jeg måtte stå på en stol for å se det. De andre tingene trodde jeg faktisk han kom til å fikse, at han ikke var helt ferdig. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Løse dørhåndtak kan du feste selv. Du kan også sparkle glipen inn til nabo. Lampa må elektriker feste. Resten er kun kosmetisk. Regner med at det er billig leie? Anonymkode: 4b987...061 Nei, det er ikke billig leie. Utleier tar ekstra siden det er nyoppusset. Jeg har forsøkt å feste dørhåndtak men det virker som de er skrudd i feil, med for liten dimensjon på skruene og låsen er satt bak fram (?) Jeg tenker han får pusse opp dette selv, jeg tar ikke den jobben for han. Og den glipa kan ikke sparkles, jeg tipper det er en opning på minst 5 cm. Apis skrev (42 minutter siden): En velger sine kamper, finn deg et ordentlig sted å bo vis mulig, vær gem med utleier og finn på en unnskyldning for å flytte så slipper du kanskje å bo der ut oppsigelsestiden Ja, jeg kommer til å flytte. Anonymkode: 64ef3...35c 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #17 Skrevet 11. mars Tiuren skrev (58 minutter siden): Skjønner ikke hvordan man kan se igjennom en glipe i en vegg? Det er jo vanligvis reisverk (typisk 2x4) med plate/panel på hver side? Jeg tipper han ikke har gjort dette forskriftsmessig og skikkelig, rett og slett. F.eks. ved å legge plater som ikke passer skikkelig og så bare sette et skap foran. Han har jo bygd dette tilbygget selv. Anonymkode: 64ef3...35c
AnonymBruker Skrevet 11. mars #18 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke billig leie. Utleier tar ekstra siden det er nyoppusset. Jeg har forsøkt å feste dørhåndtak men det virker som de er skrudd i feil, med for liten dimensjon på skruene og låsen er satt bak fram (?) Nå lo jeg høyt, for en kødd av en fyr.. Anonymkode: 88b76...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #19 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå lo jeg høyt, for en kødd av en fyr.. Anonymkode: 88b76...1cb Ja, men jeg tror ikke han skjønner selv at oppussingen hans har store mangler. Både han og kona var veldig stolte. Anonymkode: 64ef3...35c
AnonymBruker Skrevet 11. mars #20 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men jeg tror ikke han skjønner selv at oppussingen hans har store mangler. Både han og kona var veldig stolte. Anonymkode: 64ef3...35c Uff det er noen sånne der ute, helt fortapte i egen verden, håper du finner et nytt sted snart. Anonymkode: 88b76...1cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå