AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Er 35 år, singel kvinne som ikke kan få barn. Ufør pga bil ulykke. Nylig arvet 800 000 kr. Som ene arving vil jeg arve 15 mill om 15-25 år. Har ikke nok utbetalt i året til å få bolig lån og bor i Oslo. Flytting vil være problematisk pga oppsettet rundt meg ift mine skader. Jeg vil kunne jobbe noe, men det vil være veldig ustabilt pga helse så det er ikke noe jeg vil gå ut ifra økonomisk. Blir mer jobb for å gi det jeg kan tilbake til samfunnet og noe frivillig arbeid. Hva burde jeg investere de 800 000 i? Gjerne noe som kan gi noe nyttig avkastning til økt livsglede i løpet av disse 15-25 årene. For jeg vil bo godt når jeg blir eldre uansett. Og ift mine skader tviler jeg på at jeg vil bli veldig gammel. Masse lån i bolig for å kunne bo billigere når jeg er 60+ virker ikke å passe min situasjon. Noen gode forslag? Anonymkode: 9a8c8...7c5
Sniff76 Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Hva er økt livsglede for deg - hva legger du i det? 😊 Er det ferieturer, ha råd til konserter/festivaler, handle noe fint til leiligheten, designerklær el.l. 800000/25 år er "bare" 32000 kr å kunne bruke per år. Tror jeg hadde satt dem på høyrentekonto, og brukt det jeg ville underveis til det som gir økt livsglede som du sier. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Vanligvis ville jeg bedt deg splitte beløpet og satt halvparten på høyrente og resten i aksjer og fond. På grunn av at verden styres av en gjeng bavianer ville jeg ventet med å satset pengene for å se om dette går over eller helvete er i gang. Anonymkode: 1a70e...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Sniff76 skrev (37 minutter siden): Hva er økt livsglede for deg - hva legger du i det? 😊 Er det ferieturer, ha råd til konserter/festivaler, handle noe fint til leiligheten, designerklær el.l. 800000/25 år er "bare" 32000 kr å kunne bruke per år. Tror jeg hadde satt dem på høyrentekonto, og brukt det jeg ville underveis til det som gir økt livsglede som du sier. Økt livsglede er mye hjemme hobbyer som gjør at jeg holder hodet i gang når jeg ikke klarer jobbe. Maling, kamera, elektroniske dubbeditter. Resturante, konserter. Unne meg noe privat lege istedenfor å havne på venteliste, for skal så lite til før jeg blir sengeliggende. Høyrente konto høres lurt ut ja ts Anonymkode: 9a8c8...7c5
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars Siden du har tenkt å bruke pengene fortløpende de neste årene og derfor ikke har et langsiktig sparemål, så er det vel ikke så mye annet enn høyrentekonto som er aktuelt. Anonymkode: 6258e...21f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du gjeld? Anonymkode: 39e04...468 Har ingen gjeld:) ts Anonymkode: 9a8c8...7c5
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ingen gjeld:) ts Anonymkode: 9a8c8...7c5 Sett mesteparten av pengene på høyrentekonto, det er nok greiest i disse ustabile tidene. Anonymkode: 39e04...468 1
Sniff76 Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Økt livsglede er mye hjemme hobbyer som gjør at jeg holder hodet i gang når jeg ikke klarer jobbe. Maling, kamera, elektroniske dubbeditter. Resturante, konserter. Unne meg noe privat lege istedenfor å havne på venteliste, for skal så lite til før jeg blir sengeliggende. Høyrente konto høres lurt ut ja ts Anonymkode: 9a8c8...7c5 👍 Du vil få ca 3000 ekstra å rutte med i snitt per måned. Det er jo en fin sum til å leve bedre og gjøre de tingene du skriver. Jeg hadde ikke kjøpt aksjefond el.l når du egentlig vil bruke penger når du ønsker, fortløpende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå