AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har lagt merke til hvor forskjellig folk reagerer på den uroen vi står overfor – med geopolitiske spenninger, usikkerhet og frykt for hva fremtiden kan bringe. Noen finner trygghet i å diskutere og analysere situasjonen sammen med andre, mens andre opplever det som så ubehagelig at de helst vil unngå temaet helt. Hvordan reagerer du? Trekker du deg unna, eller føler du behov for å forstå og snakke om det? Og hvorfor tror du at du reagerer akkurat slik? Anonymkode: 447a5...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Jeg gjør egentlig begge deler. Har nok MEST egoistisk behov for å bare dra dyna over hodet og late som det ikke skjer. Men jeg prater også forsåvidt gjerne om det med folk som ønsker det, og kjenner jo forsåvidt et behov for å få "bekreftet" at det ikke bare er jeg som synes verden har gått litt av skaftet. Men det er ikke så ofte jeg tar opp temaet selv, annet enn et lite stikk her og der om ham over dammen Anonymkode: 56361...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Verden har gått av skaftet men jeg bekymrer meg ikke om det Anonymkode: 667b7...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Snakker med kjæresten om det, men venter og ser hva som skjer og håper på det beste. Det er uansett ikke mye jeg som enkeltmenneske kan gjøre med verdenssituasjonen. Prøver bare å nyte tida med barna mine og at jeg bor i et trygt land. Var dritredd våren 2020 (korona) og våren 2022 (atomtrussel fra Russland), men så langt har det jo gått bra. Det hjelper ingenting at jeg går rundt og er redd. Men jobber med beredskapen, da. Greit å kunne ta vare på mine om noe skulle skje. Anonymkode: c6e1d...f7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Jeg bearbeidet dette i 2022, og er ganske rolig på det nå. Det som skjer det skjer. Jeg bor i en bygd en over en time unna nærmeste by, og håper vi ikke er midt i kryssilden. Men jeg er ikke mer bekymret nå enn før Trump, jeg tror han rasler mer enn han handler. Jeg tror han går hardt ut som en slags forhandling. Jeg tror han har en plan som ikke innebærer å røske opp i hele verdensordenen. Håper nå hvertfall det. Anonymkode: 6fd41...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Begge deler. Jeg unngår ikke temaet, leser nyheter, bøker om blant annet amerikansk utvikling og politikk, samt krigen i Midtøsten. ser dokumentarer om både nøkkelpersoner og utviklingen til ulike land og forholdene mellom dem. Men jeg syns ikke nødvendigvis det er så interessant å diskutere det med folk. Er ikke så veldig opptatt av hva andre mener, selv om jeg syns temaet i seg selv er interessant. På internett er alle i tillegg tastaturkrigere og eksperter, og aggressive, og det gidder jeg ikke forholde meg til. Jeg foretrekker debatt uten personkarakteristikker og sterkt preg av «oss og dem». Og ute i det virkelige liv er ikke dette et stort tema i omgangskretsen min egentlig. Mange foretrekker nok å tenke på andre ting, og det skjønner jeg godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå