AnonymBruker Skrevet 12. mars #21 Del Skrevet 12. mars monican94 skrev (19 timer siden): og husk å krysse syk på meldekortene takk! Anonymkode: 8badf...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #22 Del Skrevet 13. mars monican94 skrev (På 11.3.2025 den 16.29): er du permittert har du ikke lov å jobbe for de du er permittert fra. ser i minside på nav.no, så er jeg registrert som permittert. Det fordi de ikke har annen ordlyd når du må avslutte karrieren i en bedrift som har mindre ordre. Men egentlig ble jeg aldri permittert, men oppsagt, fordi jeg jobbet ut oppsigelsestiden selv med mindre arbeid i bedriften. TS Anonymkode: 8badf...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mars #23 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 17.01): Sant. Nå har jeg blitt sykemeldt. Da regner jeg med at jeg skal velge sykemeldt som arbeidsledig. Anonymkode: 8badf...b9b Kan man bli sykemeldt fra en jobb man har fått sparken fra og ikke jobber i lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #24 Del Skrevet 15. mars monican94 skrev (På 11.3.2025 den 16.29): er du permittert har du ikke lov å jobbe for de du er permittert fra. Det stemmer ikke. Hvis du er permittert er det midlertidig. Arbeidsgiver kan kalle deg inn på jobb igjen og du må være forberedt på å stille opp da. Arbeidsgiver har lov til å permittere en arbeidstaker i 26 uker. Du har som hovedregel rett på dagpenger under de 26 ukene. Etter de 26 ukene så stopper dagpengene og så må arbeidsgiver si deg opp hvis de ikke har jobb til deg. Da har du rett på lønn i oppsigelsestiden og arbeidsgiver kan kreve at du jobber da. Etter oppsigelsestiden kan du søke om dagpenger som arbeidsledig. Anonymkode: f8e6c...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 16. mars #25 Del Skrevet 16. mars Ryddet for avsporing. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #26 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 16.59): Når jeg søkte til NAV som arbeidssøker, så husker jeg at det ikke stod oppsagt, men permittert. Oppsagt tolker jeg som skyld i det selv. Men bedriften sa meg opp pga lite arbeid i firma. Anonymkode: 8badf...b9b Oppsagt er ikke skyld i det selv. Oppsagt er at du ikke lenger jobber i firmaet. Er du permittert er du fortsatt ansatt, men har midlertidig ikke jobb der du er ansatt. Du vil ved en permittering starte på jobb igjen når det går bedre for firmaet. Er du sagt opp har ikke firmaet noen forpliktelser til å tilby deg arbeid igjen om de får behov for arbeidskraft. Anonymkode: a1c0d...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå