AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Anonymkode: f0e38...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Intelligens og tro er ikke nødvendigvis motsetninger – folk med høy intelligens kan ha ulike livssyn basert på erfaring, kultur og personlige refleksjoner. Hva tenker du selv? Anonymkode: e4475...767 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden «Hvilken eller hvilke av dem?» er min respons. Og så vil jeg vite hvilken prosess han hadde for å utelukke alle de andre gudene. Man kan ikke tro på noe uten å ha utelukket alternativene. De mange som har sine forfedres religion tror ikke, de arver bare en uvane, skikk e.l. Man må ha brukt hjernen sånn på helt grunnleggende nivå. Anonymkode: 5c5e9...97e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Det mener jeg ingenting om fordi det ikke er overraskende. Intelligens og tro er ikke motsetninger og ateisme er kjedelig. Og nei, jeg er ikke religiøs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): «Hvilken eller hvilke av dem?» er min respons. Og så vil jeg vite hvilken prosess han hadde for å utelukke alle de andre gudene. Man kan ikke tro på noe uten å ha utelukket alternativene. De mange som har sine forfedres religion tror ikke, de arver bare en uvane, skikk e.l. Man må ha brukt hjernen sånn på helt grunnleggende nivå. Anonymkode: 5c5e9...97e Det er bare én gud… eller uendelig med guder… tror jeg. Men jeg tror ikke at gud er lik for alle, og er hvertfall ikke den samme.. og det er heller ikke et lite utvalg av ulike guder man må velge mellom å tro på. Gud er vel en kraft i oss og i alt. Tror jeg. Men jeg tror ikke på gud, da. Tror jeg. Anonymkode: 65150...3ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden At han trolig er redd døden. Anonymkode: 4f9c9...bac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Jeg er så stokk dum at jeg tror på at Cthulhu er vår store frelser og at denne troen ikke har noe å si på hvor smart jeg er. Rart at enkelte tror at tro og iq eller vitenskap er motsettninger 😕 Anonymkode: 33004...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Gud står egentlig over alle menneskelige religioner - ulike religioner over hele verden er våre tolkninger av gudskraften gjennom historien ☺️ Anonymkode: d4ced...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: f0e38...3d3 La meg gjette... Du har ikke sjekket ut mer enn om denne mannen enn det som kommer frem i videoen på den kristne YouTube kanalen Bible Alive?, hvor smart er det egentlig?. Det å ha høy IQ er ikke synonymt med å være smart, intelligent eller å være kunnskapsrik. Fyren tror på konspirasjonsteorier, rasehygiene og er antisemittisk. Han har ikke utrettet noe stort i livet bortsett fra å ha skrevet en meget tynn bok der han presenterer sin egen spesielle teori om sammenhengen mellom virkeligheten og sinnet. Anonymkode: e03a8...6b0 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PKV Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden Hvis denne Gud med all sin allmektighet hadde funtes ville nok denne klode med all sin ellendighet vært helt annerledes. Dermed er nok den muligheten allerede akskludert slik vi ser at det er på jorden i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Anonymkode: f0e38...3d3 Hørt om kildekritikk? Tydeligvis ikke. Anonymkode: b3fb6...2fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det å ha høy IQ er ikke synonymt med å være smart, intelligent eller å være kunnskapsrik. Anonymkode: e03a8...6b0 Det skal være sikkert og visst, En ting er at det ikke finnes brukbare måter å måle IQ høyere enn kanskje 4 standardavvik over normalen, så å påstå at en voksen mann har en IQ på 200 eller mer er meningsløst. En annen ting som enhver som har vært lenge nok i akademia bør vite, er at det er fullt mulig å ha en høy IQ og likevel være idiot og/eller skvær gærn. Endret 1 time siden av Leifr 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden For 50 år siden så trodde mer eller mindre alle på Gud, og de smarteste menneskene som har levd, en stor andel av dem har trodd på Gud. Det er da ingenting oppsiktsvekkende med det. Gud er jo for mange en slags moral som er formet seg. Finnes ikke Gud, så finnes ikke moral. Da er det egentlig bare noe vi har funnet opp., Det er ikke noe ondskap eller godhet som er en universiell sannhet. Det er bare kulturelle ulikheter. For meg blir det en så psykopatisk tankegang at jeg velger å tro på at det er noe som er godt. Anonymkode: b4142...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeLeven Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Selv var jeg arrogant ateist tidligere. Tenkte alle religiøse var enkle mennesker som bare trengte å fylle et behov for mening med et bilde av Gud. Men: Jeg har innsett at Gud er så mangt. For meg og mange andre er gud bevissthet. Og at det eksisterer en høyere bevissthet enn det vi går rundt med her i den fysiske verden har mange en forståelse av. Og mange har også opplevd glimt av dette. Deriblant jeg. At denne fyren, Einstein, og mange andre genier har denne innsikten er ikke så overraskende. Min konklusjoner er at det å være nedlatende overfor mennesker som tenker eller tror på krefter vi ikke evner å observere er et bomskudd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blackfirex Skrevet 58 minutter siden #15 Del Skrevet 58 minutter siden Dette er kanskje det verste argumentet for å bevise Guds eksistens... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 57 minutter siden #16 Del Skrevet 57 minutter siden Det får være opp til han. Man er ikke nødvendigvis verdt å høre på bare fordi man har høy IQ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #17 Del Skrevet 50 minutter siden Har ikke sett videoen. Men opplever at de mest oppegående og intelligente menneskene jeg kjenner er overraskende åpne for at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Agnostiker heter det vel. Tror det handler om at de er reflekterte nok til å godta at det er mye vi ikke vet om universet. Og at det er dumt å avfeie eller bekrefte ting det ikke er bevis for. Anonymkode: 74aa3...3ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #18 Del Skrevet 25 minutter siden En meget intelligent person kan også være hyperfokusert på ett område, men ikke bruke intelligensen på andre. Et ekstremt kjent trope er jo nørden som er helt blåst når det kommer til sosiale interaksjoner. Eller som kan fortelle alt om universet og ingenting om the Kardashians. Eller hva med en som kan fortelle alt om Batman og ingenting om regjeringskrisen i Tyskland. Som kan alt om Titanic men aldri har hørt om Blücher. For meg som jobber med masse mattegenier (data scientists, programmerere, AI-eksperter etc.), så er jo alltid andre inne i prosjektene for å sette målene, tenke mer overordnet, mer abstrakt og kreativt, ha forretningsforståelsen, prioriteringsforståelsen, tegne opp rammene for modellen som skal bygges osv. Hadde de bare fått tall å knuse, hvem vet hva som hadde kommet ut - ikke nødvendigvis mye nyttig. Og de har garantert høyere IQ enn oss som er bestillerne. En person med høy IQ, vet ikke alt om alt. Pluss en sterk del av religion er rett og slett fornektelse, og den kan sitte dypt i alle. Og indoktrinering. Og frykt for døden. Anonymkode: 03264...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #19 Del Skrevet 18 minutter siden Denne fyren har blitt debunka som faen flere ganger og er en løgner. Anonymkode: e25f2...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #20 Del Skrevet 15 minutter siden BeLeven skrev (49 minutter siden): Selv var jeg arrogant ateist tidligere. Tenkte alle religiøse var enkle mennesker som bare trengte å fylle et behov for mening med et bilde av Gud. Men: Jeg har innsett at Gud er så mangt. For meg og mange andre er gud bevissthet. Og at det eksisterer en høyere bevissthet enn det vi går rundt med her i den fysiske verden har mange en forståelse av. Og mange har også opplevd glimt av dette. Deriblant jeg. At denne fyren, Einstein, og mange andre genier har denne innsikten er ikke så overraskende. Min konklusjoner er at det å være nedlatende overfor mennesker som tenker eller tror på krefter vi ikke evner å observere er et bomskudd. Litt urederlig å trekke inn Einstein, som rett ut påsto at å tro på en personlig gud var direkte barnslig. Anonymkode: 24e1c...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå