Mooza Skrevet 19 timer siden #21 Del Skrevet 19 timer siden Jeg støtter faren. Jeg håper flere foreldre begynner å ta saken i egne hender. Det handler faktisk om barnet deres, og ettersom vi har en handlingslammet skole, barnevern og politi her i landet, så får vi ofre oss og ta en liten fengselsstraff.. Hvis ungene VET at de får trøbbel med noen som ikke har silkehansker og er forbanna, så oppfører de seg bedre. Min bror ble mobbet av noen gutter. Jeg er 5 år eldre, og ble sendt ut for å hente han inn til middag. Da stod han på en høy boks med to stykker under som prøvde å ta han. Jeg fikk fart på dem. Året etter var jeg russ, og gjett hvem som var førsteklassinger og kom på "dødslista". Av og til må de høste som de sår. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 19 timer siden #22 Del Skrevet 19 timer siden Mooza skrev (3 minutter siden): Året etter var jeg russ, og gjett hvem som var førsteklassinger og kom på "dødslista". Av og til må de høste som de sår. Så du var selv en mobber altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 19 timer siden #23 Del Skrevet 19 timer siden LeveMannen skrev (1 minutt siden): Så du var selv en mobber altså.... Stemmer. Kall meg fantomet. Jeg tar de slemme..jekker dem ned et par hakk. Har du en drittunge som går løs på ungen med, så ta jeg han og 🥂 .....prikk prikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 19 timer siden #24 Del Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Disse elevene burde fotfølges. Sitte igjen i klasserommet etter skolen til de blir henta, være inne eller på eget område med tilsyn i friminuttene. Men de får lov til å reke rundt som de vil og bare plage. Det er ingen konsekvenser, og vi voksne får ikke gi dem noen. Mobber de i fritiden så må de også tåle å få tilsnakk uten å bli krenka av det. Det funker dessverre ikke å pusesnakke med slike gjenger. Tro meg, jeg har prøvd. Anonymkode: 69af7...581 Er også lærer. Det finnes for få sanksjonsmuligheter mot mobbere i skolen, slik det er nå. Jeg er 100% enig med deg. Har prøvd å si fra på en ordentlig måte til slike barn/ ungdommer jeg også, men de flirer deg bare opp i ansiktet. Foreldrene sier bare at "dette er ikke vår oppfatning av vårt barn" og slik fortsetter det. Jeg mener at vi burde bruke melding til barnevernet oftere enn vi gjør i dag. En tur ned til rektor hjelper ikke, og dialogmøter etter melding om 12.4-sak (tidligere 9a) hjelper heller ikke. De holder seg på matta i noen dager før de er i gang med et nytt offer. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Støtter denne faren 100 prosent. Han forsøkte bare å beskytte sønnen sin. Foreldrene til mobberne bør skamme seg herfra til helvete. Anonymkode: 3294e...bac Jepp. Og det er der nøkkelen sitter. Tipper at et tips til barnevernet hadde vært på sin plass hvis de ikke fikk barnet til å oppføre seg. Det finnes mange sanksjoner man kan bruke hjemme for å få barn til å oppføre seg. Hatsumomo skrev (2 timer siden): Står at faren oppsøkte moren til gjenglederen og hun tok det ikke til seg. Man kan virkelig lure på hva som feiler flere av disse foreldrene som ikke vil tro at barnet deres mobber når andre foreldre oppsøker dem og sier det skjedde. Altså tror de regelrett at andre foreldre står og lyver dem opp i trynet? Slike burde aldri hatt barn når de ikke klarer å oppdra dem til ordentlige mennesker og heller ikke tar på alvor at "gullet" deres faktisk er et barn som skader andre barn. Helt enig. slarvearve skrev (1 time siden): Husker en fem år eldre storebror som stoppet en seriemobber med harde midler der jeg vokste opp. Steiner er ganske harde uten å avsløre mer. Det var både fysiske og psykiske mottiltak, såpass at mobberen ble sengeveter en stund etterpå i følge rykter. Men det kunne vært verre. Mobberen kunne ha fortsatt "karrieren" til han skadet folk for livet og blitt tung kriminell. I dag er han en vanlig fyr i bygda som folk ikke tenker noe dårlig om og jeg liker å tro at han kan være glad for at han ble stoppet allerede i 12-årsalderen. Der sitter også kjernen til hvorfor man må få slutt på mobbingen så tidlig som mulig. Mobberen er ofte et barn eller en ungdom som ikke nødvendigvis har det så bra hjemme. Man vet mye om slike barn og hva statistikk sier om hvordan det går med dem senere. Man må få stoppa disse barna så tidlig som mulig, og da er foreldrene nøkkelen. Hadde mitt barn holdt på med noe slikt, så hadde det blitt månelyst her hjemme. Null mobil, null internett, null TV og null venner i 14 dager til å starte med, og så hadde man nok sett at det hadde hjulpet. Hvis ikke så blir det en måned neste gang. Dette er goder som må fortjenes, og greier man ikke å holde seg på matta, så inndrages de. Foreldre må evne å være de voksne i rommet. Hvis slik oppførsel ikke får konsekvenser, så vil ikke en samtale på skolen gjøre noe som helst fra eller til. Endret 19 timer siden av Gaia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinali Skrevet 19 timer siden #25 Del Skrevet 19 timer siden Jeg har selv kjempet mot mobbing mot mine barn. Et barn ble truet med kniv som ble holdt mot halsen. Rektor mente jeg overreagerte da jeg ringte ham og sa at dette melder jeg til politiet. Jeg meldte det og hva som ble gjort videre vet jeg ikke. Var snakk om et barn på slutten av barneskolen. Jeg skjønner denne pappaen. Noen ganger er det verdt å ta straffen. Egentlig så forteller det mobbere at her er det fritt fram. Dessverre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 18 timer siden #26 Del Skrevet 18 timer siden Jeg støtter denne pappaen. Det må jo gå under nødverge. Drittungene er fullstendig klar over hva de gjør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kapt.Chat Skrevet 17 timer siden #27 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig i at bv og politi burde bli kontaktet om hendelser, også meldt til BV at foreldrene ikke ser problemet. Men før utifra skolen har meldt? Skjønner faren godt. Anonymkode: 4211e...79f Tror ikke det er det første som hadde falt meg inn mens mobbingen er pågående, da må han få stoppet det der og da. Tror sønnen ville følt seg ganske sviktet av sin egen far, om han tok opp telefonen og begynte å ringe rundt istedenfor å gå resolutt til verks. Synes denne faren virket ganske rolig og behersket som klarte å holde seg unna en fysisk tilnærming. Disse guttene fortjente kjeft så ørene flagra. Men etter han hadde snakket med den tafatte moren så kunne det vært en ide å ringe BV, for moren viste ingen tegn til å ta ansvar. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå