AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Hvilke rettigheter har jeg? Jeg kjører fra før 5 mil til jobb, nå skal arbeidsstedet flytte 4 mil lenger unna, så jeg får 9 mil til jobb. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Anonymkode: 2c121...209
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Vet om en bedrift som flyttet som leide et par hybler i nærheten av det nye stedet der de tilbød de som fikk lang reisevei å overnatte to netter i uken og at de fikk hjemmekontor på fredager hvis de ønsket. Dette var ikke pga rettigheter, men fordi lederne forstod at de lett mistet nøkkelpersoner ellers. Tror rettighetene dine er små. Har du mange kollegaer i samme situasjon? Hvilke forhandlingskort har du/dere på hånden, er dere ansatte som er lette å erstatte for lederne? Har du snakket med fagforening? Du kan velge å snakke med noen sentralt der, behøver ikke å være representanten blant egne kollegaer hvis du synes det er vanskelig. Anonymkode: eec2c...2f5 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Er i dialog med fagforening. Gjelder 4 stk av 20 ca. Jeg må jo nesten vurdere å finne meg annen jobb. ts Anonymkode: 2c121...209 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Hva slags vei og trafikk er det snakk om? 9 mil er 1 time på god vei uten mye trafikk men plutselig mye mer om du må inn i et bysentrum. 1 time pendling er det mange som har. Anonymkode: 9b181...d5d
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva slags vei og trafikk er det snakk om? 9 mil er 1 time på god vei uten mye trafikk men plutselig mye mer om du må inn i et bysentrum. 1 time pendling er det mange som har. Anonymkode: 9b181...d5d Til sammen vil det ta halvannen time hver vei..Det går rett og slett ikke i vår timeplan. ts Anonymkode: 2c121...209 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til sammen vil det ta halvannen time hver vei..Det går rett og slett ikke i vår timeplan. ts Anonymkode: 2c121...209 Da er jo det beste du kan håpe på en sluttpakke, men det er de ikke pålagt å tilby. Anonymkode: 9b181...d5d 5
monican94 Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars 4 mils endring er innenfor arbeidsgivers styringsrett. Om det blir for langt må du finne deg ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars Hvilke rettigheter tenkte du at du kunne ha rett på? Hva ville hjulpet deg i denne situasjonen? Anonymkode: f9916...114 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars Du kan forsøke å forhandle om hjemmekontor noen dager i uka. Noen av mine kolleger får lov til å jobbe på toget. Men fire mil er ikke mye, det er ikke arbeidsgivers feil at du bor langt unna nåværende jobbsted. Min arbeidsgiver har lagt ned kontorer, og flyttet de ansatte veldig mye lengre enn fire mil - så langt at de må flytte. Dette er i staten. De ble ikke oppsagt, men fikk nytt arbeidssted langt unna. Når de da sier opp, er det flott for arbeidsgiver å si at ingen ble oppsagt, de valgte å si opp selv. Anonymkode: 1cf79...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #10 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du kan forsøke å forhandle om hjemmekontor noen dager i uka. Noen av mine kolleger får lov til å jobbe på toget. Men fire mil er ikke mye, det er ikke arbeidsgivers feil at du bor langt unna nåværende jobbsted. Min arbeidsgiver har lagt ned kontorer, og flyttet de ansatte veldig mye lengre enn fire mil - så langt at de må flytte. Dette er i staten. De ble ikke oppsagt, men fikk nytt arbeidssted langt unna. Når de da sier opp, er det flott for arbeidsgiver å si at ingen ble oppsagt, de valgte å si opp selv. Anonymkode: 1cf79...1e7 Neida, ikke arbeidsgivers feil, men jeg tenker at dersom det har betydning for dem at jeg fortsetter, bør de legge til rette ganske mye. ts Anonymkode: 2c121...209
AnonymBruker Skrevet 11. mars #11 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Neida, ikke arbeidsgivers feil, men jeg tenker at dersom det har betydning for dem at jeg fortsetter, bør de legge til rette ganske mye. ts Anonymkode: 2c121...209 Har du tenkt gjennom hva slags tilrettelegging du ønsker? Min arbeidsplass flyttet 7 mil. Vi var 167 personer som fikk lenger reisevei. Vi har avtale om deler av uken på hjemmekontor. Ellers ingen tilrettelegging. er det aktuelt å be om å være 2-3 dager på kontoret og få deg hybel eller billig overnatting de nettene så du slipper å reise hjem? Anonymkode: 05b2d...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #12 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du tenkt gjennom hva slags tilrettelegging du ønsker? Min arbeidsplass flyttet 7 mil. Vi var 167 personer som fikk lenger reisevei. Vi har avtale om deler av uken på hjemmekontor. Ellers ingen tilrettelegging. er det aktuelt å be om å være 2-3 dager på kontoret og få deg hybel eller billig overnatting de nettene så du slipper å reise hjem? Anonymkode: 05b2d...cbb Ja, tenkt til å be om hjemmekontor i større grad, men ikke aktuelt for meg å få mer utgifter, så da må de kompensere for reiseutgifter . ts Anonymkode: 2c121...209
AnonymBruker Skrevet 12. mars #13 Skrevet 12. mars Du kan trekke noe av på skatten, men beløpet for det slår inn er blitt ganske høyt. Søk ny jobb, sjekk ut markedet. Så har du evt forhandlingskort mot arbeidsgiver. Anonymkode: 22a83...ee5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå