AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg er altså så trøtt! De dagene det er verst gjør det vondt i kroppen fordi jeg er så trøtt. Blir også svimmel og rar. Kroppen er nok utbrent, men hvordan håndterer dere det, dere som har det sånn? Kan jo ikke ligge hele dagen. Jobber nå 50%, som fungerer fint noen dager og noen dager absolutt ikke. Å ta nap på dagen er vanskelig, unger kommer hjem fra skolen + at kroppen gjerne ikke får til å sovne enda så trøtt den er! Bruker lang tid på å sovne vanligvis også, så sånn er jeg vel bare skrudd sammen... Anonymkode: 7f79f...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Har du tatt blodprøver for å utelukke mangler nylig? Særlig d vitamin, b12, folat, jern, er viktig å ha gode nivåer av for energii. Anonymkode: 1d1ba...d1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Har du prøvd noe å sove på som ikke er vanedannende? Anonymkode: fd737...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å ta nap på dagen er vanskelig Anonymkode: 7f79f...db0 Ja, det er vanskelig i starten, men du må bare øve og ikke gi deg. Øv, øv, øv på å hvile. Anonymkode: 005b2...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StumpyHero Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Beskymrer du deg mye ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden StumpyHero skrev (1 time siden): Beskymrer du deg mye ? Ja, jeg er nok en bekymrer... Og det tar selvsagt mye energi, jeg vet det. Og kroppen er ikke i form, ikke hodet heller for den saks skyld. Har de fleste symptomene på utbrenthet ( om de ikke finner noe annet) Det er bare så innmari rart og fortvilende at det GÅR AN å bli så trøtt!?! Og få så vondt i kroppen, bli svimmel og helt ute, og så ikke sovne? Jeg sover om natten, men det er tydeligvis ikke nok for tiden. Ser noen skriver jeg bør øve på å ta en nap. Lurte på om jeg skulle det; tvinge meg selv hver dag...? Det bør kanskje funke? Anonymkode: 7f79f...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Det går an å lære seg å bekymre seg mindre. Anbefaler appen Tankevirus, synes den var veldig bra selv. Anonymkode: 005b2...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Ta en generell helsesjekk med de typiske vitaminene + magnesium. Mitt magnesium nivå var på den lavere siden, så jeg fikk ikke det utbytte av søvnen, som jeg burde. Merker at søvnkvaliteten har blitt bedre etter jeg startet å ta magnesium med glysinat. Anonymkode: 54173...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Har du prøvd lysterapilampe? Anonymkode: 917e9...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Jeg sover på dagen om jeg må, ellers fungerer jeg ikke. Sover natta gjennom likevel. Anonymkode: 5da26...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Overgangsalder? Anonymkode: 01274...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StumpyHero Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg er nok en bekymrer... Og det tar selvsagt mye energi, jeg vet det. Og kroppen er ikke i form, ikke hodet heller for den saks skyld. Har de fleste symptomene på utbrenthet ( om de ikke finner noe annet) Det er bare så innmari rart og fortvilende at det GÅR AN å bli så trøtt!?! Og få så vondt i kroppen, bli svimmel og helt ute, og så ikke sovne? Jeg sover om natten, men det er tydeligvis ikke nok for tiden. Ser noen skriver jeg bør øve på å ta en nap. Lurte på om jeg skulle det; tvinge meg selv hver dag...? Det bør kanskje funke? Anonymkode: 7f79f...db0 Kjente meg litt igjen i det du skrev, jeg slet/sliter med beskymringstanker og det tar veldig mye energi. Det er lurt av deg å ta en tur til legen for å utelukke fysisk sykdom. Få tatt noen blodprøver og en liten sjekk. Dette med svimmelhet kan skyldes angst, det samme med at du sliter med å sove. Kroppen kan gi de merkeligste symptomer og når den ikke vil mer så kan du prøve så mye du bare vil, men den stritter i mot. Mange tror nøkkelen er å hvile masse, men jeg tipper du ikke føler deg særlig utvilt selv om du hviler ? For min del ble hvile bare en stund jeg tenkte ekstra masse og jeg følte meg egentlig ikke noe bedre. Nå sier jeg ikke at det er det samme for deg, men om jeg får komme med et lite tips: Det som funker for meg er å ha et sted å gå til som ikke handler om hjem, plikter, ansvar, famile og jobb. For meg ble det treningssenter. Det trenger ikke være det for deg, men det viktigste er at det er noe du bruker energi på. Rart nok så er det ofte slik at man må bruke energi for å få energi. Eksempelvis: Starte å dyrke egne grønnsaker, besøke alle dagsturhytter, friluftsliv, løping, fisking, dans, yogakurs. I starten stritter alle følelser i mot og dørstokkmilen er skyhøy, men begynn forsiktig. Det blir lettere etterhvert. Det gjør heller ingenting om det er litt halvveis i starten, det viktigste er å prøve å få brukt litt energi på noe som er lystbetont. Ønsker deg lykke til 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Gjør alt du kan for å fikse søvnen. Jeg vil ikke anbefale at du sover på dagen, best å være skikkelig trøtt på kvelden. Prøv å legg deg og stå opp til samme tid hver dag. Og vil du ha 8 timer søvn hver natt, bør du beregne helst å være i seng 9 timer før du har planer om å stå opp. Annet godt tips er å komme seg ut på ettermiddag/kveld å f.eks gå en tur. Da får man både luftet tanker, beveget seg og får frisk luft. Kan også være lurt å ikke spise så sent, du vil ikke at kroppen skal måtte "jobbe" med å fordøye, når du har tenkt å sove. Anonymkode: 70355...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør alt du kan for å fikse søvnen. Jeg vil ikke anbefale at du sover på dagen, best å være skikkelig trøtt på kvelden. Prøv å legg deg og stå opp til samme tid hver dag. Og vil du ha 8 timer søvn hver natt, bør du beregne helst å være i seng 9 timer før du har planer om å stå opp. Annet godt tips er å komme seg ut på ettermiddag/kveld å f.eks gå en tur. Da får man både luftet tanker, beveget seg og får frisk luft. Kan også være lurt å ikke spise så sent, du vil ikke at kroppen skal måtte "jobbe" med å fordøye, når du har tenkt å sove. Anonymkode: 70355...521 Er man skikkelig i underskudd på søvn så kan det trengs i en periode. Anonymkode: 5da26...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå