AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Hei, jeg går et femårig masterprogram på Universitetet i Bergen. Jeg ønsker å få barn i løpet av 2026. Jeg akkurat startet på mitt tredje studieår, så har 2 år igjen. Jeg ønsker å få barn i løpet av 2026, da er jeg på mitt fjerde studieår. Lurte på når på året ville dere valgt å få barn, som fjerdeårsstudent? Med tanke på permisjon, barnehageplass, begynne på studiene igjen. Planlegger å ta et halvt til et helt år permisjon fra studiene. Da forskyver jeg utdanning med et halvt eller helt år. Jeg tenker at det er mest aktuelt å få det enten rundt april eller oktober. Midt i semestrene, mtp. at jeg ikke tar eksamen høygravid. Anonymkode: 5fb94...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Jeg fikk et barn under studiet, i august. Da fullførte jeg et studieår, var høygravid på sommeren og så tok jeg permisjon det kommende året. Var tilbake igjen på studiet når barnet var ca 1 år. Syns dette var perfekt timet. Så termin i juli/august er nok det enkleste. Vil legge til at du vet aldri hvordan formen din er under graviditeten. Kanskje får du så store plager at det blir vanskelig å studere. Da har du ikke rett på sykepenger, så det kan bli en vanskelig situasjon. Greit å ha tenkt over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinneguden4 Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden MiaHI skrev (1 minutt siden): Jeg fikk et barn under studiet, i august. Da fullførte jeg et studieår, var høygravid på sommeren og så tok jeg permisjon det kommende året. Var tilbake igjen på studiet når barnet var ca 1 år. Syns dette var perfekt timet. Så termin i juli/august er nok det enkleste. Vil legge til at du vet aldri hvordan formen din er under graviditeten. Kanskje får du så store plager at det blir vanskelig å studere. Da har du ikke rett på sykepenger, så det kan bli en vanskelig situasjon. Greit å ha tenkt over dette. Takk for svar. Jeg og synes det virker best å få barnet på høsten. Da vil et år permisjon klaffe med oppstart i august samt forhåpentligvis barnehageplass. Skal tenke over det du skrev:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden Fikk studentbarnet mitt i september, det fungerte bra. I form nok til eksamen på våren, klar for nytt semester neste høst og barnehageplass i hovedopptaket. Anonymkode: 8d9cd...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Kvinneguden4 skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Jeg og synes det virker best å få barnet på høsten. Da vil et år permisjon klaffe med oppstart i august samt forhåpentligvis barnehageplass. Skal tenke over det du skrev:) Mtp. å få barn på høsten er det greit å vite at hvis barnet skal ha rett på barnehageplass fra 1. august må de være født i august året før (eller tidligere). Hvis du tenker at barnet skal begynne i barnehage når du begynner å studere igjen. Det er mulig å få barnehageplass fra august hvis barnet er født litt senere året før, men det er ingen garanti eller noe du har rett på. https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnehager/innsikt/Rett-til-barnehageplass/id2344761/ https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnehager/innsikt/Rett-til-barnehageplass/id2344761/ Endret 22 timer siden av MiaHI 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden juli-september tenker jeg. Da tar du et år permisjon og starter igjen med kullet under deg. Du bør ha en liten deltidsjobb nå fremover så du får foreldrepenger OG støtte fra lånekassen. Anonymkode: 9d04c...da8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Jeg venter barn i august. Fullfører dette semesteret her, så tar jeg permisjon og starter opp igjen høsten 2026. Synes det virker veldig bra timet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå