Fremmed fugl Skrevet 16 timer siden #41 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal legen gå og stelle? Dele ut medisiner? Legge inn kateter? Sette inn veneflon? Ta News? Mate? Hjelpe på do? Hvem skal da ta imot pasientene? Skrive journal? Undersøke? Stille diagnoser? Gi råd og veiledning til pasientene og pårørende? Sannheten er at på et sykehus trenger alle hverandre. Vi trenger vaskepersonalet, helsefagarbeiderene, sekretærene, legene og sykepleierene. Vi er avhengig av hverandre. En lege kan ikke gjøre alt, det kan heller ikke en sykepleier. Så slutt å være så arrogant. Anonymkode: 480c2...0d2 Har prøvd mye forskjellig. Hospitert med helsefagarbeidere med mer. Nei, vi leger kan ikke alt som andre kan. Mvh legespesialist som er toppleder idag. Er kun stakkers usikre kolleger som tror dem kan alt som andre kan. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #42 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Der jeg jobber legene er greie mot oss og vi har ok samarbeid men det var nesten ingen av dem som dukket opp på julebordet, selv om hele avdelingen ble invitert. De tilbringer heller ikke lunsjpauser med oss. Andre med lignende erfaring? Det føles bare litt kjipt for meg fordi jeg føler at sykepleiere ikke er gode nok til å omgås med dem... Anonymkode: 941b3...281 Jeg er lege. På poliklinikken spiser jeg ikke lunsj med sykepleierne, men det er fordi jeg spiser mens jeg gjør papirarbeid. På sengepost spiser jeg sammen med andre leger, men det er fordi vi har lunsj en halvtime seinere enn sykepleierne og deler et pauserom med legene på naboavdelingen som det er hyggelig å treffe. Jeg er dog med på julebordet til både poliklinikken og sengeposten (og har vært med å arrangere et år) fordi jeg har verdens beste kollegaer! Anonymkode: b8886...051 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #43 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, en lege kan gjøre alt en sykepleier gjør. Anonymkode: 971b6...e08 Er du lege selv? Da kan du jo gjøre det da og se hvor lenge du gidder. Det er to forskjellige profesjoner som hver spiller sin rolle i forebygging, behandling og oppfølging av pasienter. Det er to roller som har ulik utdannelse , men som utfyller hverandre. Vi er ferdig med profesjonskampen. Tiden er forbi hvor dette yrke var prestisjefylt. De fleste er på randen av sammenbrudd uansett, og det er sykepleiere også. Anonymkode: d3a41...449 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #44 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er du lege selv? Da kan du jo gjøre det da og se hvor lenge du gidder. Det er to forskjellige profesjoner som hver spiller sin rolle i forebygging, behandling og oppfølging av pasienter. Det er to roller som har ulik utdannelse , men som utfyller hverandre. Vi er ferdig med profesjonskampen. Tiden er forbi hvor dette yrke var prestisjefylt. De fleste er på randen av sammenbrudd uansett, og det er sykepleiere også. Anonymkode: d3a41...449 På KG ser det ut til at profesjonskampen lever i beste velgående, men da særlig fra sykepleiernes side? For øvrig enig med deg. Anonymkode: 5d478...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #45 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal legen gå og stelle? Dele ut medisiner? Legge inn kateter? Sette inn veneflon? Ta News? Mate? Hjelpe på do? Hvem skal da ta imot pasientene? Skrive journal? Undersøke? Stille diagnoser? Gi råd og veiledning til pasientene og pårørende? En lege kan absolutt gjøre alt dette. AnonymBruker skrev (1 time siden): En lege kan ikke gjøre alt, det kan heller ikke en sykepleier Det finnes ingen medisinskfaglige ting en nyutdannet sykepleier kan, som ikke en nyutdannet lege kan. Anonymkode: 971b6...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #46 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er du lege selv? Da kan du jo gjøre det da og se hvor lenge du gidder. Det er to forskjellige profesjoner som hver spiller sin rolle i forebygging, behandling og oppfølging av pasienter. Det er to roller som har ulik utdannelse , men som utfyller hverandre. Vi er ferdig med profesjonskampen. Tiden er forbi hvor dette yrke var prestisjefylt. De fleste er på randen av sammenbrudd uansett, og det er sykepleiere også. Anonymkode: d3a41...449 Jeg poengterte hva leger kan - ikke hvilke roller de har på et sykehus. Anonymkode: 971b6...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #47 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Der jeg jobber legene er greie mot oss og vi har ok samarbeid men det var nesten ingen av dem som dukket opp på julebordet, selv om hele avdelingen ble invitert. De tilbringer heller ikke lunsjpauser med oss. Andre med lignende erfaring? Det føles bare litt kjipt for meg fordi jeg føler at sykepleiere ikke er gode nok til å omgås med dem... Anonymkode: 941b3...281 Hva med avdelingens renholdere, ble de invitert TS? Eller er sykepleierne for gode til å henge med dem? Anonymkode: e5c1a...bad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 15 timer siden #48 Del Skrevet 15 timer siden Off topic men jeg stusset på hvor lite hjelpsomme enkelte leger kan være. Holdt på med en tung seng og en lege gikk forbi. Spurte om lenge kunne bare gi meg en dytt rundt en sving . Legen skatt skikkelig himla med øynene og bare «hæ? Meg?» jaaaa, du har armer du også 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5 timer siden #49 Del Skrevet 5 timer siden Cyndaquil skrev (8 timer siden): Off topic men jeg stusset på hvor lite hjelpsomme enkelte leger kan være. Holdt på med en tung seng og en lege gikk forbi. Spurte om lenge kunne bare gi meg en dytt rundt en sving . Legen skatt skikkelig himla med øynene og bare «hæ? Meg?» jaaaa, du har armer du også 😮 Er det kanskje mer fornuftig å tenke at det er folk i alle yrken som er lite hjelpsomme? Litt som HI. Selv kunde jeg være velkommen på kanskje 3-5 ulike julebord i tidligere jobber. Hvis jeg ikke ble med på alle, eller på noen av dem så var det ikke fordi jeg tilhørte en gruppe med dårlige holdninger. Men fordi at det ikke passet i forjulsprogrammet til meg. Går ikke på store sykehus, men personlig har jeg sansen for de store felles oppleggene som vi kan ha på litt mindre sykehus. Der alle er velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #50 Del Skrevet 5 timer siden I mitt yrke har vi separate spiserom for underordnede og overordnede, og det skjer ikke at en høyere offiser sosialiserer sammen med «gutta på gulvet». Da kan du begynne å snakke om klasseforskjell og maktdistsnse (som det egentlig handler om). Anonymkode: 49484...7e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #51 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Der jeg jobber legene er greie mot oss og vi har ok samarbeid men det var nesten ingen av dem som dukket opp på julebordet, selv om hele avdelingen ble invitert. De tilbringer heller ikke lunsjpauser med oss. Andre med lignende erfaring? Det føles bare litt kjipt for meg fordi jeg føler at sykepleiere ikke er gode nok til å omgås med dem... Anonymkode: 941b3...281 Jeg har flere leger i familien, noen jobber på sykehus og felles for dem er at de har så mye å gjøre at de knapt rekker å spise. Noen ganger er det bare å rive med seg noe i hånden og spise mens de er på vei til neste oppgave, eller de spiser mens de er på kontoret. Har inntrykk av at selv å gå på do er sånt som må planlegges. Det er selvsagt ikke alle dager som er like, men det er veldig sjeldent at de drar hjem når de skal, de sitter ofte timer over tiden. Med tanke på julebord, så vet jeg ikke hvordan alle gjør det, men vet at mange har julebord der legene på en avdeling møtes privat hjemme hos en av dem. Anonymkode: e1689...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orkide1 Skrevet 47 minutter siden #52 Del Skrevet 47 minutter siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Haha, en lege kan gjøre alt en sykepleier gjør. Anonymkode: 971b6...e08 Dette er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #53 Del Skrevet 31 minutter siden orkide1 skrev (15 minutter siden): Dette er feil. Hva mener du en sykepleier rett ut fra studiet kan, som ikke en lege rett ut fra studiet kan? Anonymkode: 971b6...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #54 Del Skrevet 31 minutter siden Jeg er sikker på at vi har noen av verdens beste sykepleiere. Jeg er alltiid imponert beyond etter kontakt med dem. De er proffesjonelle, flinke, fornuftige. Leger kan jo virke noe merkelig, som de har fått et kromoson for mye.. Det er jo selssagt stor forskjell, men la oss si at kvaliteten på sykepleiere er mye jevnere, også rent sosialt EQ- For noen år siden så var det ikke mye forskjell på karakterer på sykepleier og lege. Det var sykt høyt for å komme inn på sykepleier. Jeg ristet litt på hodet av det, at så mange flinke (stort sett) damer går inn i yrker, og ikke bare blir ingeniør eller noe. Det er mindre lønnsforskjell nå, men ... Så vi er heldige som har så mange intelligente, flinke sykepleiere. Jeg har stor tro på at leger deler den meningen. Anonymkode: c183e...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå