AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #1 Del Skrevet i går, 10:34 Der jeg jobber legene er greie mot oss og vi har ok samarbeid men det var nesten ingen av dem som dukket opp på julebordet, selv om hele avdelingen ble invitert. De tilbringer heller ikke lunsjpauser med oss. Andre med lignende erfaring? Det føles bare litt kjipt for meg fordi jeg føler at sykepleiere ikke er gode nok til å omgås med dem... Anonymkode: 941b3...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:37 #2 Del Skrevet i går, 10:37 Mange leger er sære, så for min del går det veldig fint å ikke henge med dem. Men jeg tenker ikke sånn jeg, og det kjenner jeg at jeg er veldig glad for. Bryr meg ikke om hva legene tenker om meg, om de vil se ned på meg så får de bare gjøre det. Spiller ingen rolle og det sier mer om dem enn meg. Jeg er sterk i meg selv og trenger ikke at lege skal gi meg selvtillit, Så lenge samarbeidet fungerer bra og er til det beste for pasienten, så kan legen gjøre hva den vil. Anonymkode: ff35e...662 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:40 #3 Del Skrevet i går, 10:40 Det er prioritering, når man tilbringer så mange timer på jobb gjennom året er det siste jeg ønsker å sosialisere på julebord. Kjedelige samtaler med sykepleierne står ikke på ønskelisten, jeg er altfor sliten og vil prioritere barn og familie. Anonymkode: 6294c...2cf 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet i går, 10:48 #4 Del Skrevet i går, 10:48 (endret) Skjønner det godt. Leger på sykehus jobber lange dager og har et enormt ansvar. Sosialisering generelt står neppe høyt på prioriteringslista, uansett hvem det gjelder. De må ta vare på seg selv så de kan være oppegående nok til å behandle pasientene sine. Jeg er sykepleier selv, og drar aldri på julebord. Er glad i kollegaene mine, men trenger faktisk egentiden for å kunne fungere normalt i hverdagen. Selv om det er mye ansvar som sykepleier, hadde jeg aldri klart de timene eller ansvaret legene jeg jobber med har. Endret i går, 10:50 av anonymLala 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:51 #5 Del Skrevet i går, 10:51 Vi har sluttet med julebord for mange år siden. Vi har når eller høstfest med innslag av aktiviteter m middag til slutt . Anonymkode: 9034b...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet i går, 10:52 #6 Del Skrevet i går, 10:52 Jeg tviler på at det er fordi de mener at sykepleiere er for langt nede på rangstigen til at de orker å omgås dem, det høres rart ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:53 #7 Del Skrevet i går, 10:53 Mannen er sykehuslege. Han deltar på lunsjer og slikt. Men gitt hvor travel hverdagen er, vaktplan, med mer, særlig i Desember, så prioriteres ikke julebord. Der man på toppen av alt må betale selv for et halvdårlig opplegg. Vi pleier å gå sammen på mitt julebord, da jobben spanderer, og det er egentlig det av felles familietid vi er villig til å gi slipp på en fredag i Desember. Jeg har aldri hørt han si et negativt ord om sykepleiere. Men kan se for meg at han raskt blir oppfattet slik, da han er en som jobber ganske raskt og effektivt, uten flere ord enn nødvendig. Anonymkode: bb1b7...bb9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:12 #8 Del Skrevet i går, 11:12 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har aldri hørt han si et negativt ord om sykepleiere. Men kan se for meg at han raskt blir oppfattet slik, da han er en som jobber ganske raskt og effektivt, uten flere ord enn nødvendig. Anonymkode: bb1b7...bb9 En simpel sykepleier med bachelorutdanning, og som ikke står ansvarlig for viktige avgjørelser, vil aldri forstå hvor krevende en sykehuslege faktisk har det på jobb. Anonymkode: 971b6...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #9 Del Skrevet i går, 12:13 Her hopper du til konklusjoner, og det helt uten grunn. Det er mange grunner til at enkelte ikke tropper opp på julebordet. Det er også mange grunner til at en del folk ikke vil spise lunsj i grupper. Jeg dropper alltid julebordet, og det gjør som regel resten av avdelingen min også. Vi er utviklere, og de fleste av oss faller grundig inn under "Introvert" gruppen. Mens på salg-og-markedsavdelingen er det omtrent 100% oppmøte. Vi utviklere dropper ikke julebordet fordi vi ikke vil menge oss med salg-og-marked - vi er bare en introvert gjeng. Samme med lunsjen. Salg-og-marked er en høyrøstet og livlig gjeng, og prater gjerne om andre ting enn det de på min avdeling gjør. Det er helt vanlig at folk gjerne "grupper" seg, helt uten at det betyr at man misliker eller ser ned på andre. Det har gjerne med at man ikke orker å sosialisere med folk, og holder seg med sine egne - det er mindre slitsomt å være med de man kjenner godt, enn å henge med andre avdelinger og grupperinger. Anonymkode: 2ab55...973 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet i går, 12:19 #10 Del Skrevet i går, 12:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): En simpel sykepleier med bachelorutdanning, og som ikke står ansvarlig for viktige avgjørelser, vil aldri forstå hvor krevende en sykehuslege faktisk har det på jobb. Anonymkode: 971b6...e08 Hva er det egentlig du svarer på her? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:24 #11 Del Skrevet i går, 12:24 anonymLala skrev (3 minutter siden): Hva er det egentlig du svarer på her? Den iboende grunnen til at sykehusleger og sykepleiere ikke sosialiserer. Det er et form for klasseskille. Anonymkode: 971b6...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet i går, 12:26 #12 Del Skrevet i går, 12:26 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den iboende grunnen til at sykehusleger og sykepleiere ikke sosialiserer. Det er et form for klasseskille. Anonymkode: 971b6...e08 Er det noen som har forutsetning for å forstå legers og sykepleieres arbeidsoppgaver og ansvarsområde er det nettopp disse to yrkesgruppene, med tanke på hvor tett de jobber. Som jeg selv skrev lenger oppe, som sykepleier ser jeg hvor travelt de har det, og derfor har jeg ingen forventning om særlig sosialisering fra deres side. Endret i går, 12:27 av anonymLala 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:35 #13 Del Skrevet i går, 12:35 anonymLala skrev (8 minutter siden): Er det noen som har forutsetning for å forstå legers og sykepleieres arbeidsoppgaver og ansvarsområde er det nettopp disse to yrkesgruppene, med tanke på hvor tett de jobber. Som jeg selv skrev lenger oppe, som sykepleier ser jeg hvor travelt de har det, og derfor har jeg ingen forventning om særlig sosialisering fra deres side. Da er du i minoriteten, og fremstår reflektert. Det sedvanlige her er uendelig klaging på legen. Anonymkode: 971b6...e08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #14 Del Skrevet i går, 12:44 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den iboende grunnen til at sykehusleger og sykepleiere ikke sosialiserer. Det er et form for klasseskille. Anonymkode: 971b6...e08 Dette var trist lesning. Har selv studert medisin, og vurderer å bli sykepleier. Noen leger er arrogante, men heldigvis er det mange som er flotte folk. Helsevesenet er et samarbeid. Mitt inntrykk er at dette går begge veier, og at noen sykepleiere heller ikke liker leger. Anonymkode: 29e0f...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #15 Del Skrevet i går, 12:44 Skal også nevne at mine beste venner er leger og de bryr seg ikke veldig mye om hva jeg skulle jobbet med. Vi sosialiserer masse på fritiden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette var trist lesning. Har selv studert medisin, og vurderer å bli sykepleier. Noen leger er arrogante, men heldigvis er det mange som er flotte folk. Helsevesenet er et samarbeid. Mitt inntrykk er at dette går begge veier, og at noen sykepleiere heller ikke liker leger. Anonymkode: 29e0f...ff1 Anonymkode: 29e0f...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:48 #16 Del Skrevet i går, 12:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal også nevne at mine beste venner er leger og de bryr seg ikke veldig mye om hva jeg skulle jobbet med. Vi sosialiserer masse på fritiden Anonymkode: 29e0f...ff1 Dere har åpenbart andre bånd som knytter dere sammen. På jobb har ikke en sykehuslege tid til å knytte disse båndene. Anonymkode: 971b6...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:51 #17 Del Skrevet i går, 12:51 For en merkelig påstand. Anonymkode: 140c5...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:51 #18 Del Skrevet i går, 12:51 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere har åpenbart andre bånd som knytter dere sammen. På jobb har ikke en sykehuslege tid til å knytte disse båndene. Anonymkode: 971b6...e08 Nei, det forstår jeg godt. Det er jo fullstendig frivillig å være på julebord som sykepleier eller lege. Det er ikke alle som satser på vennskap på jobb Anonymkode: 29e0f...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Del Skrevet 21 timer siden Som medisinstudent fra legefamilie: det ville aldri falt meg inn å tilbringe fritiden min på å skravle med folk jeg må arbeide med av ren nødvendighet. Jeg har ingenting imot dere rent personlig, men jeg har heller ikke lyst til å være der hvis ikke jeg må. Anonymkode: bb62a...ef8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Der jeg jobber legene er greie mot oss og vi har ok samarbeid men det var nesten ingen av dem som dukket opp på julebordet, selv om hele avdelingen ble invitert. De tilbringer heller ikke lunsjpauser med oss. Andre med lignende erfaring? Det føles bare litt kjipt for meg fordi jeg føler at sykepleiere ikke er gode nok til å omgås med dem... Anonymkode: 941b3...281 Slik er det jo over alt. Man tilbringer kun (og kun bare) jobbens ubetalte pauser med mennesker man faktisk liker å tilbringe tid med. Typisk deler man seg da inn i noenlunde like «kohorter» mtp alder, hobbyer, utdanningsnivå etc. At legene primært foretrekker å tilbringe tid med folk utenfor jobben? Er ikke det normalen? Jeg synes heller det er snodig at en del mennesker sosialiserer så mye på jobb. En del henger til og med hjemme hos hverandre i hele avdelinger, og dekker selv mat etc. Helt absurd. Ja, jeg har vennskap jeg har formet med kollegaer. Men det er jo med enkeltmennesker, ikke hele avdelinger. Anonymkode: 2c5f3...c63 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå