Gå til innhold

Jeg blir overrasket over mange single menn som mener det er kvinner som må endre seg, når de selv ikke får napp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Påstanden var at kvinner ikke søker kjæreste og ikke er frustrert over hva de finner. Jeg har tilbakevist den påstanden. Diskusjonen med deg er som en evig moving target hvor du konstant endrer påstanden.

Anonymkode: f9b5e...7b1

Min påstand i TS var ikke at ingen kvinner søker kjæreste, og at ingen kvinner er frustrerte over hva de finner. NOEN ELDRE KVINNER er frustrerte over hva de finner. Det betyr ikke at alle kvinner i alle aldre er likedan.

Anonymkode: 35b7f...e48

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blant kvinner så har higer etter perfekt utseende, selvrealisering og «perfekte» liv økt betraktelig etter at sosiale medier tok over hverdagen. Kvinner har alltid ville ha det andre kvinner har og påvirkes dermed også når det gjelder krav til potensiell partner. De ønsker seg menn som kan gi dem det livet og den statusen de ønsker. 
Dette er til en viss grad ikke noe nytt, men presset er uansett større i dagens samfunn. 

Menn har nok også endret kravene de siste årene, men menn påvirkes i mye mindre grad av omverdenen enn kvinner. 

Leste nylig en artikkel om en tenåringsjente som hadde over 160 «red flags» på listen sin. Gutter på samme alder har nok lister de også, men neppe like lange.

Jeg er kvinne selv, men føler at vi lever i et samfunn der jenter/kvinner til tider virker veldig hyklerisk i både meninger og oppførsel. Det sies og gjøres ting av kvinner som hadde vært uhørt eller uakseptabelt om det motsatte kjønn hadde ytret seg eller oppførte seg på samme måte.

Anonymkode: d55b5...024

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge menn som gruppe er mer overvektige og har mer fedme enn kvinner:

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/tre-av-fire-norske-menn-er-overvektig-eller-lider-av-fedme

Og så lenge overvekt og magefett er farligere for menn enn kvinner:

https://www.volvat.no/aktuelt/magefett-er-svart-farlig-for-overvektige/

Så har de absolutt ingenting de skulle ha sagt om at kvinner bør trene mer og være slankere. Slank dere selv og tren mer, så kan kvinner hive seg med. 

Du forstår fremdeles ikke. Menn kan kreve hva pokker de vil for at du skal bli partneren deres. Kvinner kan kreve hva pokker de vil for at vi skal bli partneren deres. Det finnes ikke et statlig partner-matchings-kontor. Folk møter hverandre og de blir et par eller de blir ikke et par basert på at begge må si «ja».

Du kan ha en preferanse på Afrikanske menn på 2 meter selv om du er en rødhåret vestlending på 1.55. Det er helt greit og ikke noen kan eller bør gjøre noe med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Personer (kvinner eller menn) som driver med shit-testing av potensiell partner og partner, det er svært ofte personer med narsissistiske eller psykopatiske trekk. Noen få ganger kan det være tegn på umodenhet, om det er ung alder.

Uansett, enhver som utsettes for såkalt shit-testing får et klart signal om at den som utsetter deg for dette IKKE er en aktuell partner om man ønsker seg et godt forhold.

Såkalt shit-testing er noe i hovedsak manipulerende, kontrollerende og ustabile personer som holder på med.

Stabile og trygge voksne personer driver ikke narsissistiske og psykopatiske spill med potensielle partnere.

Derfor bør både menn og kvinner holde seg unna personer som utsetter dem for dette.

Anonymkode: bdba0...5ee

Og usikkre kan vi alle bli. Noe du ser «beviset» og resultatet av blant annet i alle disse trådene her på kg. Og da trengs det flere her inne som klarer å holde hodet kaldt til å diskutere saklig fremfor å la usikre mennesker bli enda sikrere i sine skadelige usunne holdninger

Anonymkode: 04a91...d68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min påstand i TS var ikke at ingen kvinner søker kjæreste, og at ingen kvinner er frustrerte over hva de finner. NOEN ELDRE KVINNER er frustrerte over hva de finner. Det betyr ikke at alle kvinner i alle aldre er likedan.

Dette er den aktuelle posten.

_Noen_ kvinner klager altså over å være singel / ikke å få en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er den aktuelle posten.

_Noen_ kvinner klager altså over å være singel / ikke å få en mann. 

NOEN kvinner klager over å ikke få en BRA mann. Hvis de virkelig var så desperate etter å ha HVILKEN SOM HELST mann, så ville de ha tatt til takke med en forfyllet, overvektig 70-åring. Men de vil heller være single enn å ta til takke, og problematiserer mangel på jevnaldrende menn som har normal boevne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NOEN kvinner klager over å ikke få en BRA mann. Hvis de virkelig var så desperate etter å ha HVILKEN SOM HELST mann, så ville de ha tatt til takke med en forfyllet, overvektig 70-åring. Men de vil heller være single enn å ta til takke, og problematiserer mangel på jevnaldrende menn som har normal boevne.

Du hevdet at kvinner ikke klager over å være singel/ikke å få en mann.

Når det ståstedet blir vanskelig å forsvare så kommer du med et nytt ståsted, som du har gjort i noen sider nå. Alt for å «få rett» i egne øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Menn har nok også endret kravene de siste årene, men menn påvirkes i mye mindre grad av omverdenen enn kvinner. 

Jeg er usikker. Kanskje menn er like påvirkelig mhp idealer for kvinners visuelle skjønnhet som det kvinner er for «krav» fra venninner om hvor mange bra kvaliteter en kjæreste skal ha?

Sitat

Jeg er kvinne selv, men føler at vi lever i et samfunn der jenter/kvinner til tider virker veldig hyklerisk i både meninger og oppførsel. Det sies og gjøres ting av kvinner som hadde vært uhørt eller uakseptabelt om det motsatte kjønn hadde ytret seg eller oppførte seg på samme måte.

Jeg er enig i dette. Noen ganger føles det som «whack-a-mole» hvor (enkelte) kvinner behendig bytter mellom «vi kvinner står ikke tilbake for menn på noe som helst» og «vi kvinner er jo bare stakkars offer for toxic patriarkiske undertrykkere» på en mesterlig men lite konstruktiv måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (19 minutter siden):

Det er generaliserende men ikke diskriminerende : å påpeke direkte fysiologiske forskjeller mellom menn og kvinner vil kun være diskriminerende hvis jeg setter dem opp mot hverandre på noe som helst nivå : men her legger jeg til grunn hva som er en definerende del av menn.

Vel, den drivende forskjellen er at både menn og kvinner er motivert for å ha sex basert på å videreføre våre gener, hvilket betyr at menn er motivert til å ha sex hver dag, med så mange kompatible partnere som mulig, mens kvinner , som bærer resultatet, har en gitt periode dette er den primære drivkraften... der hun er interesert i sex med så mange kompatible partnere som mulig . 🙂

Utover dette har vi primærkulturelle drivkrefter, som handler om at vi som mennesker vet at det er en sosiologisk-økonomisk  gevinst i å skape familiekonstellasjoner i stedet for flokk konstellasjoner, og der sex har en emosjonell valutafunksjon.

Og over dette igjen har vi sosial-kulturelle seksuelle spilleregler , som Tabuer og  sosiale regler for arenaer for matching og sex.

Poenget mitt er at vi regulerer de fysiologiske behovene gjennom kultur og samfunn. Og det er forskjellen mellom hva som er Normalt og hva som er Normativt, og det er uproblematisk

Det jeg bekymrer meg for, er at vi kansje også ENDRER vår fysiologi med kultur og samfunn. At hva som er Normativt blir et større handlingsom enn hva som er Normalt.

Fordi fysiologi er drivkraften for vår overlevelse som art. Og den utviklingen fører til at vi slutter å ha sex.

Det er diskriminerende i den forstand at du tilegner fysiologiske forskjeller ulike egenskaper, når disse forskjellene innehar de samme egenskapene selv om funksjonen er ulik. Det du snakker om er potensiale for seksuell reproduksjon, og du er blant dem som hevder at dette potensialet naturligvis søker å oppfylles. 
Det er din holdning og ditt syn på sex, som du overfører til alle med samme potensiale som deg. 
Når jeg ser det annerledes, at potensiale for at et barn vokser opp sunne og friske er viktigere enn hvor mange barn jeg får (uavhengig av hvor mange som vokser opp til å selv reprodusere), så ser jeg at din holdning til reproduksjon henger igjen i et samfunn hvor man fikk mange barn i håp om at en av dem klarte seg. Og det er en gammeldags og utdatert holdning. 
Husk at alt du sier her er dine meninger slik du ser og opplever verden, det er ikke en universell sannhet. Det samme er alt jeg sier. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det blir noe ulogisk over det hele. Menn på forum og i kommentarfeltet på Facebook som skriver at tatoveringer på damer er rødt flagg, at de helst vil ha ei jomfru, at de helst vil ha yngre damer, at de ikke vil ha overvektige osv. De syter og klager over at så mange damer er overvektige, så mange damer har tatoveringer, så mange damer har flere enn 1-2 partnere fra før, og mener at damene må endre seg - de kan slanke seg, la være å ta tatovering og leve i sølibat.

Hvorfor er det damene som må endre seg, når det er menn som ikke får napp? De ønsker altså at damene endrer seg for å tilpasse seg deres krav, ikke at de revurderer kravene sine for å få seg ei dame. Man kan jo trekke en parallell til for eksempel biler. Hvis man ønsker seg en 7-seter elektrisk bil med hengerfeste og lett egenvekt, må man mest sannsynlig opp i 800 000-1 000 000. Men de har ikke råd til det. De kan gjerne få seg en 5-seter, som er tung og uten hengerfeste til 400 000. Det har de råd til. For å få råd til drømmebilen, må de gå kraftig opp i lønn/ta mer utdanning/vinne i lotto osv. Men de vil det ikke. De vil at bilprodusentene skal skru ned prisen på drømmebilen, slik at de får råd til det, eller at produsentene av de tunge 5-setere oppgraderer bilene sine uten tillegg i pris.

Hva tenker dere?

Jeg orker ikke å forholde meg til sånne mennesker, uansett hva slags emne det kommer til. ☺️ De er bare slitsomme og utmattende. Finn mennesker som bygger deg opp, som er gode å være sammen med. 

Anonymkode: cf657...1af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette med mangel på boevne syns jeg er skremmende og får meg til å tenke hvordan noen av disse mennene fungerer i hverdagen. Det er faktisk ikke så vanskelig å sette på en vaskemaskin.. 🙈

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er diskriminerende i den forstand at du tilegner fysiologiske forskjeller ulike egenskaper, når disse forskjellene innehar de samme egenskapene selv om funksjonen er ulik. Det du snakker om er potensiale for seksuell reproduksjon, og du er blant dem som hevder at dette potensialet naturligvis søker å oppfylles. 
Det er din holdning og ditt syn på sex, som du overfører til alle med samme potensiale som deg. 
Når jeg ser det annerledes, at potensiale for at et barn vokser opp sunne og friske er viktigere enn hvor mange barn jeg får (uavhengig av hvor mange som vokser opp til å selv reprodusere), så ser jeg at din holdning til reproduksjon henger igjen i et samfunn hvor man fikk mange barn i håp om at en av dem klarte seg. Og det er en gammeldags og utdatert holdning. 
Husk at alt du sier her er dine meninger slik du ser og opplever verden, det er ikke en universell sannhet. Det samme er alt jeg sier. 

Det at mennesket driver med kjønnet formering og at vi har instinkter som leder oss til sex er ganske gode indikatorer på at vi på ett eller annet nivå «ønsker» å få avkom.

Man kan tenke seg flere ulike strategier for å realisere et slikt mål (som art eller individ), og det er rimelig å anta at kulturen og samfunnet rundt oss påvirker valgene vi tar og hva som er rasjonelt.

Det er f.eks fullt mulig å lage to eller tre barn innenfor rammene av et partnerskap, å levere dem i barnehagen og lære dem å spille fotball, for så å lage et barn eller to med en annen kvinne, evt å danne en ny relasjon med en annen kvinne etter at barna er ute av redet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gratis skrev (3 timer siden):

Dette er i ferd med og snu! Spesielt unge liberale kvinner faller nå veldig dårlig ut.
https://ifstudies.org/blog/why-so-blue-liberal-women-are-less-happy-more-lonely-but-why

Du tenker at èn eneste undersøkelse foretatt av en kristenkonservativ organisasjon i USA er representativ for norske forhold? 

Anonymkode: 8e0db...e2c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Blant kvinner så har higer etter perfekt utseende, selvrealisering og «perfekte» liv økt betraktelig etter at sosiale medier tok over hverdagen. Kvinner har alltid ville ha det andre kvinner har og påvirkes dermed også når det gjelder krav til potensiell partner. De ønsker seg menn som kan gi dem det livet og den statusen de ønsker. 
Dette er til en viss grad ikke noe nytt, men presset er uansett større i dagens samfunn. 

Leste nylig en artikkel om en tenåringsjente som hadde over 160 «red flags» på listen sin. Gutter på samme alder har nok lister de også, men neppe like lange.

Dette kan man diskutere opp og ned på mange måter. Det som er jo at det er store variasjoner innenfor kjønnene. Jeg regner med at de fleste forstår at selv om det finnes damer som f. eks Sophie Elise så betyr det ikke at alle damer er som henne. Vi kan heller diskutere artikkelen dersom du har den tilgjengelig. ☺️ 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det blir noe ulogisk over det hele. Menn på forum og i kommentarfeltet på Facebook som skriver at tatoveringer på damer er rødt flagg, at de helst vil ha ei jomfru, at de helst vil ha yngre damer, at de ikke vil ha overvektige osv. De syter og klager over at så mange damer er overvektige, så mange damer har tatoveringer, så mange damer har flere enn 1-2 partnere fra før, og mener at damene må endre seg - de kan slanke seg, la være å ta tatovering og leve i sølibat.

Hvorfor er det damene som må endre seg, når det er menn som ikke får napp? De ønsker altså at damene endrer seg for å tilpasse seg deres krav, ikke at de revurderer kravene sine for å få seg ei dame. Man kan jo trekke en parallell til for eksempel biler. Hvis man ønsker seg en 7-seter elektrisk bil med hengerfeste og lett egenvekt, må man mest sannsynlig opp i 800 000-1 000 000. Men de har ikke råd til det. De kan gjerne få seg en 5-seter, som er tung og uten hengerfeste til 400 000. Det har de råd til. For å få råd til drømmebilen, må de gå kraftig opp i lønn/ta mer utdanning/vinne i lotto osv. Men de vil det ikke. De vil at bilprodusentene skal skru ned prisen på drømmebilen, slik at de får råd til det, eller at produsentene av de tunge 5-setere oppgraderer bilene sine uten tillegg i pris.

Hva tenker dere?

Jeg tenker at produsentene bør lage fantastiske elbiler med god plass som samtidig kan parkere i trange kjellere. Rekkkevidden bør være 800 km og vekten under 1400 kg. Komfort på toppnivå og holdbarhet på minst 20 år, og prisen max 250 000. 

At damene endrer seg er jo en vakker ide, men jeg har ikke trua på at de plutselig skal bli jomfruer. Trikset for å finne jomfru vet jeg at en bekjent av meg gjorde i 1975. Han ble sammen men den herligste jenta på ungdomsskolen og de forsto at dette var så bra at de holder sammen fortsatt. Hvis man klarer å vedlikeholde ungdommens kjærlighet så kan man berge seg for resten av livet, og plan b er jo noen som har levd litt lenger og har en mer sammensatt historikk, da har jomfrutoget gått. Eller kanskje ikke, det finnes damer på 40 som ikke har hatt flaks med sin egen sjarm og fortsatt er ukysset.

I utgangspunktet mener jeg at man ikke kan basere sin lykke på at andre endrer seg, rett og slett fordi det sjelden kommer til å skje. Da er det bedre å endre seg selv, og det finnes bøker om selvendring.

Men hva om dama har tatovert et rødt flagg? Jeg mener det er dumt å la seg påvirke av slike detaljer, men liker man ikke dette så får man prøve å finne dame uten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette med mangel på boevne syns jeg er skremmende og får meg til å tenke hvordan noen av disse mennene fungerer i hverdagen. Det er faktisk ikke så vanskelig å sette på en vaskemaskin.. 🙈

De gjør jo ikke det. Mange menn lever i svinestier.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Gratis skrev (1 time siden):

Det er nok ikke noen myte, men pga små statusforskjeller er det mindre relevant i Norge. Her tilhører jo stort sett det meste av  befolkningen middelklassen og de med høy status er ikke veldig mange. Skal også legge til at dette er en utfordring blant 20 åringer som KUN leter etter forhold på apper. Som jo er hvor yngre mennesker finner en partner.

Det er en myte. Det er noe dårlige menn forteller seg selv for å få seg til og føle seg bedre ☺️ Det er et godt eksempel på "det er bedre å skylde på alle andre, enn å ta ansvar og jobbe med seg selv." 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De gjør jo ikke det. Mange menn lever i svinestier.

Og med en kombinasjon av høye forbrukslån, lav utdannelse, dårlig utseendet så klarer disse mennene likevel å få seg samboer og barn 🙈❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en myte. Det er noe dårlige menn forteller seg selv for å få seg til og føle seg bedre ☺️ Det er et godt eksempel på "det er bedre å skylde på alle andre, enn å ta ansvar og jobbe med seg selv." 

At det er flere menn enn kvinner som har et stort antall sexpartnere er vel godt underbygd. Det viser at det er noen få menn som finner sammen med et stort antall damer. Det henger nok sammen med hypergami.

Hva det skal tas til inntekt for er litt vanskeligere. Hva så om Rune Rudberg eller Leonardo DiCaprio har ligget med en million damer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er ingen myte, mener du at en mann som er 175cm høy skal jobbe med seg selv for å bli 190cm, forklar!?
Jeg velger å svare arrogant fordi du ikke har noe annet å komme med enn gammelt oppgulp!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...