Gå til innhold

Jeg blir overrasket over mange single menn som mener det er kvinner som må endre seg, når de selv ikke får napp

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Makavelli skrev (1 minutt siden):

På generelt grunnlag kan mennesker absolutt ha for mye frihet. Det er bevist gang på gang at anarkisme ikke fungerer, da noen alltid vil forsøke å skape grenser for andre. Dette er likevel universelt for begge kjønn.

Mennesker trenger lover og regler for å fungere sammen som gruppe ja, eller en sterk religion som fungerer som det, men her var det snakk om individuell frihet til å ha sex når man vil og tatoveringer, og lignende. Frihet innen de formelle lovene. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Shit test? Er det en ordentlig og anerkjent ting? Og man tester menn om de klarer å skille på en real shit test og vanlig avvisning? Dette er jo bare merkelig.

Anonymkode: 12837...5c2

Det er jo slik det ender med disse diskusjonene. Du trenger virkelig ikke å anerkjenne noe som helst. Men ja, «shit test» er så absolutt en ordentlig ting. Som så mye annet rart vi driver på med. Jeg sier ikke at menn er bedre, de bidrar med sine former for å spre usikkerhet i dating verden. For eksempel å kunne si og gjøre hva som må til for å få seg et ligg. 
Dette var bare et enkelt eksempel, men det endrer ikke det faktum at både menn og kvinner har et stort forbedringspotensialet. Og det første burde kanskje være å anerkjenne de utfordringene vi begge møter der ute, enda så ulike disse utfordringene er. 
Bare en tanke

Anonymkode: 04a91...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg sier at menn ikke er i posisjon til å kreve at kvinner endrer seg slik og slik, under trusselen om at "kvinner blir ensomme og ulykkelige hvis de ikke endrer seg". Kvinner er ikke redskaper for å tilfredsstille menn. De har sine egne ønsker, preferanser og liv.

Anonymkode: 35b7f...e48

Hvis Menn var en homogen gruppe, ville det faktisk være det.

Ikke for at kvinner er redskaper for å tilfredstille menn, men hvis en av premissene var å ha en mann, måtte man faktisk endre det som trengs for å være av en verdi for en mann. 

Nå er hverken menn eller kvinnner  homogene grupper så hele problemstillingen er en idealistisk, politisk diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (10 minutter siden):

For mye frihet?????? Hva er for mye frihet? Hvordan kan man få for mye frihet? Er man ikke enten ikke- fri eller fri? Hvorfor skulle kvinner være ikke- fri? 

Menn i dag er vokst opp med en mor som stod på kjøkkenet og tok seg av hus, hjem og barn alene. Jeg er født på midten av  80 tallet og husmødrene var fortsatt på den tiden selv om også mange var i jobb. Far kunne bare dra på jobb og komme hjem til dekket bord og lese avisa. Kvinner fulgte en del uskrevne regler som at man måtte være "dannet" og attraktiv for det motsatte kjønn. Det var færre som kledde seg "vulgært", færre som lå rundt, færre som turte å skille seg ut i frykt for å ikke tiltrekke en mann. Kristendommen dominerte også landet før og det var vanlig å holde seg jomfru til ekteskapet. 
På 50 tallet var det prikært for en kvinne å få seg en mann da han skulle ta seg av økonomien og kvinner skulle være hjemme. Vi har blitt oppdratt og sosialisert til at det er normen å "please" en mann og hans behov. Det har blitt romantisert gjennom filmer, bøker og nyheter.  

De siste årene har det blitt en drastisk endring i samfunnet. Kvinner klarer seg selv økonomisk og på de fleste andre plan i livet også uten en mann. Vi trenger noe helt annet enn det vi trengte på 50 tallet. Vi trenger en mann som stepper up gamet og tar seg av barna på natta, smører matpakker og sjekker om regntøyet er tørt. Vi trenger emosjonell tilgjengelighet, en samtalepartner og en som deler samme verdier. Menn trengte ikke tenke på alt dette før. Da var det nok å ha en god jobb og en sjekkereplikk. 

Før når vi kvinner fulgte de sosiale reglene og satt mannen høyest på prioriteringslisten var det selvfølgelig MYE lettere for menn! 
Nå er vi fri men det har gjort livet mye surere og vanskeligere for mannen. 

Jomfruene som de ønsker seg så innmari er i mindretall! De ønsker seg jo ikke jenter med tatoveringer eller kvinner som er overvektige. De har blitt sosialisert til at mannen skal bestemme. De har blitt sosialisert til at kvinnen skal være yndig, stille og tynn. Det er drømmedama! 

Om noen år kommer dette til å endre seg, men samfunnet henger bestandig litt etter. Menn må erfare og bli kjent med hvordan den "nye" kvinnen fungerer. Så kommer vi til å tilpasse oss hverandre etterhvert igjen. 

Anonymkode: 2f8ee...f9c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (2 minutter siden):

Hvis Menn var en homogen gruppe, ville det faktisk være det.

Ikke for at kvinner er redskaper for å tilfredstille menn, men hvis en av premissene var å ha en mann, måtte man faktisk endre det som trengs for å være av en verdi for en mann. 

Nå er hverken menn eller kvinnner  homogene grupper så hele problemstillingen er en idealistisk, politisk diskusjon. 

Men hvorfor oppfordre kvinner til å endre seg for menn, når kvinner ikke klager over å være single/ikke få mann?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi man ikke ønsker seg en mann som er voldelig, kontrollerende, utro osv, betyr det ikke at det skal få en "motreaksjon" som går på utseendet.

Nei, vi snakker om kravene om at han skal være 190, ha definerte muskler, tjene 2 millioner og ta deg på ferier til dubai i datingfasen.  Det er de som synes Lizzo er nydelig og kan være stolt av kroppen sin... Og etterpå ikke tåler å bli sammenlignet med henne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor oppfordre kvinner til å endre seg for menn, når kvinner ikke klager over å være single/ikke få mann?

Veldig mange kvinner klager over å være single ; dette forumet alene er nedsyltet over hvor vanskelig det er å finne en partner, og det samtidig som de bruker en definert hookup app.

Og det er bare disse kvinnen man snakker til. Er du happy med å være singel, kunne vi ikke gi mer faen! Folk som ikke har noen behov, får det ikke dekt. 🙂 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (3 minutter siden):

Nei, vi snakker om kravene om at han skal være 190, ha definerte muskler, tjene 2 millioner og ta deg på ferier til dubai i datingfasen.  Det er de som synes Lizzo er nydelig og kan være stolt av kroppen sin... Og etterpå ikke tåler å bli sammenlignet med henne... 

Jeg kjenner mange jenter og kvinner, og INGEN med disse kravene. Og hvorfor skal man sammenligne? Ønsker du deg en kopi av en kjendis, eller egen dame å elske?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (Akkurat nå):

Veldig mange kvinner klager over å være single ; dette forumet alene er nedsyltet over hvor vanskelig det er å finne en partner, og det samtidig som de bruker en definert hookup app.

Og det er bare disse kvinnen man snakker til. Er du happy med å være singel, kunne vi ikke gi mer faen! Folk som ikke har noen behov, får det ikke dekt. 🙂 

Det er ingen definerte hookup-aps. Jeg fant min mann på Tinder. Vi er gift. Kjenner flere som har funnet samboere/ektefeller på Tinder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (4 minutter siden):

Det der er krav som menn har funnet på opp i hodet sitt!! Som kvinner har jeg ALDRI opplevd en venninne, kollega eller andre ha noe av dette som krav. Selv er jeg gift med en mann som er 172 høy og vaktmester. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det der er krav som menn har funnet på opp i hodet sitt!! Som kvinner har jeg ALDRI opplevd en venninne, kollega eller andre ha noe av dette som krav. Selv er jeg gift med en mann som er 172 høy og vaktmester. 

Ikke sant? Jeg har heller aldri hørt noe sånt. Ikke 1.90, og ikke 2 millioner. At mange damer ønsker seg en mann med ordnet økonomi, er ikke akkurat overraskende. Ingen gidder å forsørge en mann som attpåtil er dårlig med pengestyring. Når det gjelder høyde, så er det mange menn som også har krav om "petite" damer. Jeg har ei venninne på 182 cm som har slitt masse med å finne seg mann utelukkende på grunn av høyden sin. Hun skylder ikke på alle menn og mener at "menn må endre seg".

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ingen definerte hookup-aps. Jeg fant min mann på Tinder. Vi er gift. Kjenner flere som har funnet samboere/ektefeller på Tinder. 

Det er fortsatt en definert Hookup app. Den inneholder ingenting ev de mekanismene som kan matche noen : det er hvordan han fremstår og om han er i nærheten og salgspitchen sin. 

Man kan møte sin sjelevenn hvor som helst, på skole, sveiseblind kl3 i taxikø, og selv på hook up apps: det betyr ikke at man kan klage på at en hook up app brukes som en hook up app, som er det svært mange gjør. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei, og det er fordi du lever stort sett i den virkelige verden. Vi i Norge gjør i stor grad det.

Utfordringen er at svært mange i Norge lever på instagram og Tiktok og det er mengder på mengder av innhold, og det påvirker hva de tror er virkelig. Det hjelper ikke at mye er konstruert for oppmerksomhet; vi har begynt å få dårlig evne til kildekritikk 

Men det er ikke flertallet som sutrer på forum. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for bilde med opphavsrett - Forumansvarlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er vel like mye bare noe menn har funnet opp i hodet sitt,  som kvinner har fått det for seg at menn bare vil ha sex…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel like mye bare noe menn har funnet opp i hodet sitt,  som kvinner har fått det for seg at menn bare vil ha sex…

Strengt tatt ikke.  Dette har hatt dyp kulturell forankring , og er også fysiologisk, så akkurat denne er statistisk mer normal.

Faktisk skal vi i større grad problematisere at det virker som kulturell utvikling ser ut til å negativt påvirke fysiologiske funksjoner hos moderne menn. Du er som mann designet for å ha fokus på sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

«Vi er flere venninner i 50–60 årsalderen som jevnlig diskuterer hvor krevende det er å finne en ny kjæreste/partner… Vi ønsker oss partnere som har et eget liv, interesser, nær kontakt med barna sine og gode venner… Vi forventer også at de er flinke til å lage mat.»

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/6zJjeW/psykolog-frode-thuen-er-vi-for-kravstore

Anonymkode: f9b5e...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Menn i dag er vokst opp med en mor som stod på kjøkkenet og tok seg av hus, hjem og barn alene. Jeg er født på midten av  80 tallet og husmødrene var fortsatt på den tiden selv om også mange var i jobb. Far kunne bare dra på jobb og komme hjem til dekket bord og lese avisa. Kvinner fulgte en del uskrevne regler som at man måtte være "dannet" og attraktiv for det motsatte kjønn. Det var færre som kledde seg "vulgært", færre som lå rundt, færre som turte å skille seg ut i frykt for å ikke tiltrekke en mann. Kristendommen dominerte også landet før og det var vanlig å holde seg jomfru til ekteskapet. 
På 50 tallet var det prikært for en kvinne å få seg en mann da han skulle ta seg av økonomien og kvinner skulle være hjemme. Vi har blitt oppdratt og sosialisert til at det er normen å "please" en mann og hans behov. Det har blitt romantisert gjennom filmer, bøker og nyheter.  

De siste årene har det blitt en drastisk endring i samfunnet. Kvinner klarer seg selv økonomisk og på de fleste andre plan i livet også uten en mann. Vi trenger noe helt annet enn det vi trengte på 50 tallet. Vi trenger en mann som stepper up gamet og tar seg av barna på natta, smører matpakker og sjekker om regntøyet er tørt. Vi trenger emosjonell tilgjengelighet, en samtalepartner og en som deler samme verdier. Menn trengte ikke tenke på alt dette før. Da var det nok å ha en god jobb og en sjekkereplikk. 

Før når vi kvinner fulgte de sosiale reglene og satt mannen høyest på prioriteringslisten var det selvfølgelig MYE lettere for menn! 
Nå er vi fri men det har gjort livet mye surere og vanskeligere for mannen. 

Jomfruene som de ønsker seg så innmari er i mindretall! De ønsker seg jo ikke jenter med tatoveringer eller kvinner som er overvektige. De har blitt sosialisert til at mannen skal bestemme. De har blitt sosialisert til at kvinnen skal være yndig, stille og tynn. Det er drømmedama! 

Om noen år kommer dette til å endre seg, men samfunnet henger bestandig litt etter. Menn må erfare og bli kjent med hvordan den "nye" kvinnen fungerer. Så kommer vi til å tilpasse oss hverandre etterhvert igjen. 

Av omgangskrets på 35 stk var det kun en av oss hadde hjemmeværende mor på 80- tallet, så det var ikke akkurat husmødrenes tid. Differansen var vel heller bestemødre. Det finnes husmødre nå også, som på 80- tallet. 

Det er ingen grunn til at kvinner og menn skal stå i kamp nå her i Norge. Det er en laget kamp, som noen "kjemper" i sin mentalitet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Druid skrev (2 minutter siden):

Strengt tatt ikke.  Dette har hatt dyp kulturell forankring , og er også fysiologisk, så akkurat denne er statistisk mer normal.

Faktisk skal vi i større grad problematisere at det virker som kulturell utvikling ser ut til å negativt påvirke fysiologiske funksjoner hos moderne menn. Du er som mann designet for å ha fokus på sex. 

Hmm, dette var da veldig generaliserende og diskriminerende. Jeg forstår det slik at du er blant dem som mener at menn, siden de kan ha sex uten å være hindret av en graviditet, og dermed har et enormt potensiale til å spre sine gener, dermed er fanget i et fokus på sex. Du må rette meg om jeg tar feil her. Jeg er da totalt uenig med deg. 
Jeg mener at vi alle er seksuelle vesener og har driven mot å videreføre våre gener, ikke bare menn. Og at vi alle har potensialet til å nyte sex for sexen sin del, ikke bare menn. 
I dag ser vi alle mulige slags livsstrategier, og den du nevner for menn her er bare en av dem. Dermed, å påstå at alle menn bare vil ha sex, er en ide man selv lager seg i sitt hodet. For slik er det ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«Vi er flere venninner i 50–60 årsalderen som jevnlig diskuterer hvor krevende det er å finne en ny kjæreste/partner… Vi ønsker oss partnere som har et eget liv, interesser, nær kontakt med barna sine og gode venner… Vi forventer også at de er flinke til å lage mat.»

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/6zJjeW/psykolog-frode-thuen-er-vi-for-kravstore

Og at de kan fikse den dryppende krana på kjøkkenet 🙄 ...eller legge nytt gulv på soverommet.
Vi skal jo heller ikke glemme den gode gamle "følelsesmessig tilgjengelig" 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare fordi man ikke ønsker seg en mann som er voldelig, kontrollerende, utro osv, betyr det ikke at det skal få en "motreaksjon" som går på utseendet.

Hvis du tror at kravene som introduseres som røde flagg utelukkende går på «voldelig, kontrollerende, utro» så er du enten uvitende eller velger å framstille ting på uærlig måte.

Her fra en tråd på KG, «Hva er dine røde flagg?»:

»Hører på Postgirobygget.»

»høyre- eller frp-velger»

»Liker ikke katter

«sarkasme»

«Uten førerkort»

«Vært på mange gutteturer til Thailand. »

»manglende dybd

«en «grå» joggebukse stil.»

Jeg tenker at kvinner gjennomgående er mer selektive enn menn. Hvis du ekskluderer menn med grå joggebukse så er det i din fulle rett. Hvis menn ekskluderer kvinner med en bmi på over 30 så er det deres fulle rett. Alle kan tiltrekkes av hva pokker de vil (så lenge det er innenfor loven og de er snill). Ingen kan kreve at alle damer skal slanke seg eller at alle menn skal kle seg bedre.

Hvis en person ikke tilfredsstiller dine forventninger så går man høflig videre. Hvis kriteriene dine er for restriktive så ender du opp som evig singel. Det er adgang til å argumentere for og mot andre menneskers kriterier (kanskje menn med grå joggebukse kan være hyggelige, de også. Eller fyldige damer).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at kvinner gjennomgående er mer selektive enn menn.

Kvinner er absolutt mer selektive enn menn; fordi de har anledning til det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...