AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #1 Del Skrevet i går, 09:43 Det blir noe ulogisk over det hele. Menn på forum og i kommentarfeltet på Facebook som skriver at tatoveringer på damer er rødt flagg, at de helst vil ha ei jomfru, at de helst vil ha yngre damer, at de ikke vil ha overvektige osv. De syter og klager over at så mange damer er overvektige, så mange damer har tatoveringer, så mange damer har flere enn 1-2 partnere fra før, og mener at damene må endre seg - de kan slanke seg, la være å ta tatovering og leve i sølibat. Hvorfor er det damene som må endre seg, når det er menn som ikke får napp? De ønsker altså at damene endrer seg for å tilpasse seg deres krav, ikke at de revurderer kravene sine for å få seg ei dame. Man kan jo trekke en parallell til for eksempel biler. Hvis man ønsker seg en 7-seter elektrisk bil med hengerfeste og lett egenvekt, må man mest sannsynlig opp i 800 000-1 000 000. Men de har ikke råd til det. De kan gjerne få seg en 5-seter, som er tung og uten hengerfeste til 400 000. Det har de råd til. For å få råd til drømmebilen, må de gå kraftig opp i lønn/ta mer utdanning/vinne i lotto osv. Men de vil det ikke. De vil at bilprodusentene skal skru ned prisen på drømmebilen, slik at de får råd til det, eller at produsentene av de tunge 5-setere oppgraderer bilene sine uten tillegg i pris. Hva tenker dere? Anonymkode: 35b7f...e48 21 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #2 Del Skrevet i går, 10:21 Er vel ikke helt sånn, de mener samfunnet/kultur har gitt kvinner for mye frihet. Anonymkode: 000ab...aab 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #3 Del Skrevet i går, 10:30 Ja, det er noe ulogisk med hele greia. Men de forblir single, så det er jo ikke vårt problem sådan… Anonymkode: d8c57...1d6 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:56 #4 Del Skrevet i går, 10:56 Internett florerer av folk som lever livet i kommentarfeltet istedenfor å snakke med andre IRL. Lett å gjemme seg bak en skjerm. Gjelder her på KG også. Når det er sagt så tror jeg internett også bidrar til at folk blir overfladiske og bare opptatt av hva «de kan få» ut av andre. I stedet for å faktisk bli kjent med andre og finne en fin person som har sjel og dybde når de ønsker et forhold😊 Anonymkode: f3937...3f0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet i går, 11:03 #5 Del Skrevet i går, 11:03 Tror vel egentlig det er svært få menn som faktisk tror og mener at det er kvinners «feil» at de ikke får napp. Mulig noen upulte unggutter som prematurt havner i mannosfæren på internettets dype avkroker, men ikke voksne menn og normalt oppegående gutter med evne til selvrefleksjon. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:04 #6 Del Skrevet i går, 11:04 Jeg har tenkt det samme. Det snakkes mye om at kvinners markedsverdi synker etter hvert som de blir eldre, men samtidig er det jo stort sett menn som er ulykkelig single og som lider av den såkalte "male loneliness epidemic"... Anonymkode: b4888...344 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet i går, 11:06 #7 Del Skrevet i går, 11:06 Mye mulig mange menn skriver det du sier TS, men jeg tror ikke det representerer menn generelt. Ingen menn krever at en kvinne skal være jomfru, det er bare tull. Jeg kan jo også snu på det, ingen unge menn i 20 årene vil få napp på Tinder uten at de er minst 190cm høye og har sixpack. Høyde kan du ikke gjøre noe med, fedme kan du gjøre noe med. Jo mer tatoveringer en kvinne har jo mer maskulin blir hun, og heterofile menn vil helst ha feminine kvinner. Det du skriver om alder er like gammel som tiden selv og henger sammen med fertilitet og renhet, som er lagret i mange menn sin dna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Te- Presten Skrevet i går, 11:07 #8 Del Skrevet i går, 11:07 sicario skrev (2 minutter siden): Tror vel egentlig det er svært få menn som faktisk tror og mener at det er kvinners «feil» at de ikke får napp. Mulig noen upulte unggutter som prematurt havner i mannosfæren på internettets dype avkroker, men ikke voksne menn og normalt oppegående gutter med evne til selvrefleksjon. Dette! De er en vokal minoritet online. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Jeg blir overrasket over behovet for å differensiere på kjønnene når det kommer til dette temaet, for man ser akkurat de samme mønstrene hos begge kjønn. Det er et problem knyttet til mennesker generelt, ikke noe unik for et spesifikt kjønn. Verden bugner over av mennesker som tenker at alle andre tar feil, mens de selv har rett. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tenkt det samme. Det snakkes mye om at kvinners markedsverdi synker etter hvert som de blir eldre, men samtidig er det jo stort sett menn som er ulykkelig single og som lider av den såkalte "male loneliness epidemic"... Anonymkode: b4888...344 Dette er i ferd med og snu! Spesielt unge liberale kvinner faller nå veldig dårlig ut. https://ifstudies.org/blog/why-so-blue-liberal-women-are-less-happy-more-lonely-but-why Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden (endret) sicario skrev (11 minutter siden): Tror vel egentlig det er svært få menn som faktisk tror og mener at det er kvinners «feil» at de ikke får napp. Mulig noen upulte unggutter som prematurt havner i mannosfæren på internettets dype avkroker, men ikke voksne menn og normalt oppegående gutter med evne til selvrefleksjon. Du kommer likevel ikke unna at det er unge gutter som er fremtidens fedre. Som, hvis de ikke møter noen ute i det virkelige liv, blir "tvunget" til å pumpe jern, ta proffe bilder med moteriktige klær for å få oppmerksomhet blant unge kvinner på datingapper. Endret 23 timer siden av Gratis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Gratis skrev (3 minutter siden): Du kommer likevel ikke unna at det er unge gutter som er fremtidens fedre. Som, hvis de ikke møter noen ute i det virkelige liv, blir "tvunget" til å pumpe jern, ta proffe bilder med moteriktige klær for å få oppmerksomhet blant unge kvinner på datingapper. Her bør nåtidens foreldre ta ansvar og sparke guttungen ut av gutterommet der han sitter og gamer. Slik at han får venner og sosialt nettverk i ung alder. Anonymkode: f3937...3f0 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel ikke helt sånn, de mener samfunnet/kultur har gitt kvinner for mye frihet. Anonymkode: 000ab...aab For mye frihet?????? Hva er for mye frihet? Hvordan kan man få for mye frihet? Er man ikke enten ikke- fri eller fri? Hvorfor skulle kvinner være ikke- fri? 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Gratis skrev (17 minutter siden): Mye mulig mange menn skriver det du sier TS, men jeg tror ikke det representerer menn generelt. Ingen menn krever at en kvinne skal være jomfru, det er bare tull. Jeg kan jo også snu på det, ingen unge menn i 20 årene vil få napp på Tinder uten at de er minst 190cm høye og har sixpack. Høyde kan du ikke gjøre noe med, fedme kan du gjøre noe med. Jo mer tatoveringer en kvinne har jo mer maskulin blir hun, og heterofile menn vil helst ha feminine kvinner. Det du skriver om alder er like gammel som tiden selv og henger sammen med fertilitet og renhet, som er lagret i mange menn sin dna. Kos deg med evig singeltilværelse, dude. Du illustrerer nettopp det jeg skriver. DU er singel. DU plages. DU ønsker samtidig at kvinner endrer seg. Jeg har tatoveringer, 10 kilo for mye og 8 partnere fra før. Jeg er gift med en jevnaldrende mann. Han får sex hver dag, og han er ikke singel. Han plages ikke, og han sutrer ikke. Så hvorfor skulle JEG endre meg når jeg har NULL problem med å finne en ordentlig mann? Anonymkode: 35b7f...e48 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Gratis skrev (10 minutter siden): Du kommer likevel ikke unna at det er unge gutter som er fremtidens fedre. Som, hvis de ikke møter noen ute i det virkelige liv, blir "tvunget" til å pumpe jern, ta proffe bilder med moteriktige klær for å få oppmerksomhet blant unge kvinner på datingapper. Og du kommer ikke unna at kvinner lett kan få et barn ved hjelp av donorsperm. Menn er avhengig av at en kvinne bærer frem deres barn. Anonymkode: 35b7f...e48 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Trolltunge skrev (3 minutter siden): For mye frihet?????? Hva er for mye frihet? Hvordan kan man få for mye frihet? Er man ikke enten ikke- fri eller fri? Hvorfor skulle kvinner være ikke- fri? Det verste er at de selvfølgelig aldri hadde ønsket en mann som dem selv for sin søster eller datter. Anonymkode: 35b7f...e48 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her bør nåtidens foreldre ta ansvar og sparke guttungen ut av gutterommet der han sitter og gamer. Slik at han får venner og sosialt nettverk i ung alder. Anonymkode: f3937...3f0 Jeg har prøvd å overbevise sønnen min til å ta høyere utdanning innen et kvinnedominert yrke. Da vil det kanskje være håp 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden Tror nok det bunner i en dyp frustrasjon og forvirring over hva kvinner sier de vil ha, og hva de opplever at kvinner vil ha. Singel menn betyr single kvinner, og den som ikke er åpen for å tilnærme seg den andre vil forbli singel - damer som menn. Et enkelt eksempel (som det forøvrig finnes utallige av) er kvinners shit testing. Noe som er veldig forvirrende, fordi på den ene siden skal en mann trekke seg høflig tilbake når en dame viser at hun ikke er interessert - noe en shit test signaliserer. Samtidig er dette en test for å se hvordan mannen takler motstand, hvor trygg og selvsikker han er. Men her risikerer han altså å få et rykte på seg som en creep (som er det verste han kan bli oppfattet som), om han tar signalet som en shit test når det egentlig er en avvisning. Eller han blir ansett som en usikker og ikke en «ekte» mann, om han anser en shit test som en avvisning. Altså, bør begge kjønn bli flinkere med å forstå hverandre. Og samtidig bli flinkere med signalene som sendes, tydeligere. Men slike diskusjoner som er og har vært her inne ender som regel i en skyttergravs»krig» hvor begge står fast på at det er den andre som må endre seg, den andre som må bli bedre, den andre som ikke forstår. Kvinner som menn Anonymkode: 04a91...d68 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kos deg med evig singeltilværelse, dude. Du illustrerer nettopp det jeg skriver. DU er singel. DU plages. DU ønsker samtidig at kvinner endrer seg. Jeg har tatoveringer, 10 kilo for mye og 8 partnere fra før. Jeg er gift med en jevnaldrende mann. Han får sex hver dag, og han er ikke singel. Han plages ikke, og han sutrer ikke. Så hvorfor skulle JEG endre meg når jeg har NULL problem med å finne en ordentlig mann? Anonymkode: 35b7f...e48 LOL jeg har vært gift i 35 år. Jeg snakker generelt om menn vs kvinner som et svar til TS. Hvorfor gjør du det personlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mionaS Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Dette går vel egentlig begge veier. Men må ærlig si at jeg ikke har hørt så mange menn fremstille det som at kvinner må endre seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå