AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #1 Del Skrevet i går, 09:43 Datter leier en 50 kvm stor leilighet i sokkel hos utleier, hun er der kun i ukedager, hjemme i helgene. Dusjer kanskje 3 ganger i løpet av ei arbeidsuke og vasker klær en gang i uka. Fyrer med varmekabler i gang, kjøkken og bad, liten varmeovn på soverom. Hun får en tekstmelding hver måned på hvor mye strømmen er på. I januar og februar var denne på kr 1500,- i måneden. Syntes dette høres mye ut, og hvordan er det vanlig å dele nettleien? det er ikke egen strømmåler i hybelen så aner egentlig ikke hvordan de regner ut dette. Hvor mye betaler dere som bor i ca like store leiligheter i gjennomsnitt strøm pr. måned? Anonymkode: 26af1...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:45 #2 Del Skrevet i går, 09:45 Høres helt normalt ut. Anonymkode: 715a9...f81 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #3 Del Skrevet i går, 09:48 Hørtes ikke mye ut altså. Anonymkode: 9fd0b...c23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:49 #4 Del Skrevet i går, 09:49 Sør, midt, nord? Betaler hun 1500 alle mnd, eller varierer det ut fra årstid? Anonymkode: fa4ea...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:49 #5 Del Skrevet i går, 09:49 Når det er som dyrest på vinteren kan det komme opp i 1000-1050 kroner i måneden. Vi bor på 50 kvadrat, men ikke sokkel, så vi får varme fra de som bor under oss, og bruker derfor veldig lite oppvarming selv. 1500 i måneden høres realistisk ut med varmekabler på i to rom. Anonymkode: e19e4...f5f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexandra.1 Skrevet i går, 09:49 #6 Del Skrevet i går, 09:49 Jeg synes det høres normalt ut hvis du bor sør i landet hvor prisene er dyrest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet i går, 09:50 #7 Del Skrevet i går, 09:50 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Datter leier en 50 kvm stor leilighet i sokkel hos utleier, hun er der kun i ukedager, hjemme i helgene. Dusjer kanskje 3 ganger i løpet av ei arbeidsuke og vasker klær en gang i uka. Fyrer med varmekabler i gang, kjøkken og bad, liten varmeovn på soverom. Hun får en tekstmelding hver måned på hvor mye strømmen er på. I januar og februar var denne på kr 1500,- i måneden. Syntes dette høres mye ut, og hvordan er det vanlig å dele nettleien? det er ikke egen strømmåler i hybelen så aner egentlig ikke hvordan de regner ut dette. Hvor mye betaler dere som bor i ca like store leiligheter i gjennomsnitt strøm pr. måned? Anonymkode: 26af1...e6c Vi har en hybel i sokkeletasjen. Leietakeren betaler etter seriemåler/forbruk. I vintermånedene har han betalt 1400-1600 kr. Dette er 30 kvm. Endret i går, 09:51 av Ny Bruker 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:51 #8 Del Skrevet i går, 09:51 Helt normalt. Min strømregningen kom på 1400, januar 1500. Dusjer hver dag men har bare varmekabler på på stue og kjøkken. 50 kvm kjellerleilighet på vestlandet. Anonymkode: 7894f...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #9 Del Skrevet i går, 09:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Datter leier en 50 kvm stor leilighet i sokkel hos utleier, hun er der kun i ukedager, hjemme i helgene. Dusjer kanskje 3 ganger i løpet av ei arbeidsuke og vasker klær en gang i uka. Fyrer med varmekabler i gang, kjøkken og bad, liten varmeovn på soverom. Hun får en tekstmelding hver måned på hvor mye strømmen er på. I januar og februar var denne på kr 1500,- i måneden. Syntes dette høres mye ut, og hvordan er det vanlig å dele nettleien? det er ikke egen strømmåler i hybelen så aner egentlig ikke hvordan de regner ut dette. Hvor mye betaler dere som bor i ca like store leiligheter i gjennomsnitt strøm pr. måned? Anonymkode: 26af1...e6c Det høres ikke for ille ut i vintermånedene. Det ryddigste er egen måler i leiligheten. Jeg har det i den jeg leier ut. Ikke eget abonnement, men en egen minusmålet som måler bare de kursene som går på sokkelen. Siden det ikke er det så skal regningen deles forholdsmessig. Men jeg er litt usikker på akkurat hvordan man kan fastsette dette forholdet, da det ikke har vært relevant for oss. Men det er i alle fall krav til at det skal være forholdsmessig, hva nå enn det vil si. Anonymkode: 11d5a...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:54 #10 Del Skrevet i går, 09:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sør, midt, nord? Betaler hun 1500 alle mnd, eller varierer det ut fra årstid? Anonymkode: fa4ea...334 Bor på østlandet, hun har bare bodd der i 2 måneder, men regner med at det vil variere ut fra årstid. Anonymkode: 26af1...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet i går, 10:02 #11 Del Skrevet i går, 10:02 Be om å få se underlaget hvis dere er i tvil. Jeg kan ikke svare på om dette er rimelig strømforbruk, men en utleieleilighet skal egentlig ha egen strømmåler, så dette høres ikke ut som en godkjent hybel. Og dermed bør ikke huseier bråke altfor mye dersom dere ber om å få se strømregningen mens dere poengterer at det ikke finnes egen strømmåler. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #12 Del Skrevet i går, 10:12 Vi har en leilighet i første etasje på 75 m2. Beskrivelsen av leiligheten hennes, ligner litt på vår. Vi har varmekabler i gang, bad og vaskerom, og så er det panelovn i stuen Leiligheten står tom nå, men vi har panelovnen på 22 grader pluss varmekabler på for visning. Det er med andre ord ikke blitt vasket tøy eller dusjet der på en stund. I februar var regningen på 1589 kr. Tror derfor at 1500 for en mindre leilighet, men som faktisk blir brukt, er riktig. Hva med å foreslå for utleier at det settes opp en egen måler? Anonymkode: 3df3a...914 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:14 #13 Del Skrevet i går, 10:14 Jeg syntes det hørtes litt mye ut.. med forbehold om at hun ikke har badstu inne. Jeg bor i 1etg på sokkel ca 70kvm fra tidlig 90 tallet, og de dyreste månedene har jeg ikke betalt så mye som 1500kr. Jeg dusjer hver dag, grei temp inne, vasker 3-4 maskiner hver uke osv. med ett menneske som nesten ikke er hjemme er 1500kr mye penger. Anonymkode: d907a...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Liljerød skrev (10 minutter siden): Be om å få se underlaget hvis dere er i tvil. Jeg kan ikke svare på om dette er rimelig strømforbruk, men en utleieleilighet skal egentlig ha egen strømmåler, så dette høres ikke ut som en godkjent hybel. Og dermed bør ikke huseier bråke altfor mye dersom dere ber om å få se strømregningen mens dere poengterer at det ikke finnes egen strømmåler. Hvor mener du dette fremgår av? Det er helt normalt at utleieleiligheter ikke har egen måler. Det er ikke noe godkjenningssystem for hybler, annet enn at rommet må være godkjent til den bruk det leies ut til. Altså kan du ikke leie ut en bod som et soverom, det må være godkjent av bygningsmyndighetene som soverom. Her står det litt om fordeling av strømutgifter når det er felles måler: https://www.huseierne.no/nyheter/hvordan-dele-stromutgiftene-og-stromstotten-med-leieboeren/ Anonymkode: 3df3a...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CHS Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Bor i 35 kvm, egen måler, betalt 1800 de to siste månedene. Høres normalt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden 1500 var lite. Regner med det er nytt bygg da. Anonymkode: 938a9...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg syntes det hørtes litt mye ut.. med forbehold om at hun ikke har badstu inne. Jeg bor i 1etg på sokkel ca 70kvm fra tidlig 90 tallet, og de dyreste månedene har jeg ikke betalt så mye som 1500kr. Jeg dusjer hver dag, grei temp inne, vasker 3-4 maskiner hver uke osv. med ett menneske som nesten ikke er hjemme er 1500kr mye penger. Anonymkode: d907a...2bc Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Anonymkode: 26af1...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Anonymkode: 26af1...e6c Østlandet. Inn mot midten av landet. Ett av de snørike stedene om vinteren. Anonymkode: d907a...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden Jeg ville bedt om all dokumentasjon, også tatt det derfra. Anonymkode: 0de6c...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Jeg leier ut kjellerleilighet på samme størrelse. Tar 800 kr mnd for strøm, fast pris gjennom året. Anonymkode: 132b1...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå