AnonymBruker Skrevet 13. mars #161 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så vi kan ikke få den i morgen for eks? Anonymkode: 7ae8b...173 Tror ikke det siden de skriver på ulike dager. Anonymkode: 319f8...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #162 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis dere ikke sjekket skattemeldingen grundig nok, så er det jo bare å endre etterpå. Man kan jo selv enkelt endre skattemeldingen for 3 år bakover i tid... https://www.skatteetaten.no/skjema/klage-pa-skatteoppgjoret/ Anonymkode: 8d27b...b0f Jeg sendte inn klage, men fikk ikke medhold i klagen. Anonymkode: 0f695...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #163 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 15.04): Dere lignes ikke sammen for det året dere gifter dere, først året etter. Så hvis du giftet deg på slutten av 2024, så lignes dere ikke sammen for formue før på ligningen for 2025. Anonymkode: 66f2f...9f8 Hvis de bor sammen og ønsker felles fastsetting det året de gifter seg, så kan de kreve det. Bare å skrive det i et vedlegg. Det kan lønne seg hvis den ene har så høy formue at formuesskatt slår inn, og den andre ikke fyller fribeløpet sitt på formuen. Million skrev (16 timer siden): Lurer på hvor mange pr pulje de sender ut til? Leste i en artikkel fra i fjor at totalt sendte de ut hele 5.1 millioner skattemeldinger. Det hadde jeg ikke trodd. Fler enn jeg trodde. Trodde det var flere barn og andre som ikke har lønnet, skattbar inntekt i Norge. Totalt innbyggertall er iflg statistisk sentralbyrå pr siste kvartal 2024: 5.594.340 stk. Så det betyr at det er bare knappe en halv million barn (?) tilsammen her som aldri har jobbet og skattet? Utenlandske arbeidere med midlertidig opphold, utlendinger som eier hytter eller annen eiendom i Norge, nordmenn og utlendinger som har flyttet ut av Norge, dødsbo som ikke er helt ferdig oppgjort og sikkert mange flere jeg ikke kommer på, får tilsendt skattemelding. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du har jo skattemeldinger til alle enkeltmannsforetak også blant annet. Anonymkode: 00b56...680 De som har enkeltpersonforetak får kun en skattemelding. Den er lik lønnstakere og pensjonister sin, men de har leveringsplikt og må fylle ut næringsspesifikasjon i skattemeldingen i tillegg. Anonymkode: e4548...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #164 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg sendte inn klage, men fikk ikke medhold i klagen. Anonymkode: 0f695...5be Klage? Du kunne jo bare logge deg inn og endre selv. Anonymkode: 8d27b...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #165 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klage? Du kunne jo bare logge deg inn og endre selv. Anonymkode: 8d27b...b0f Det kan du forresten fortsatt. Anonymkode: 8d27b...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #166 Del Skrevet 14. mars Jeg håper det blir 5-sifret restskatt. Anonymkode: f3161...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 14. mars #167 Del Skrevet 14. mars Håper jo alltid på 5 sifret i pluss. Regner dog ikke med det. Har blitt mindre og mindre for hvert år siden 2020. Får den vel i neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #168 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror ikke det siden de skriver på ulike dager. Anonymkode: 319f8...311 Hvorfor tror du det? Ulike dager betyr jo ikke annenhver virkedag eller oddetall/partall, men at ikke alle får samme dag. Skal alle skattemeldingene ut før 4 april må det sendes ut hver virkedag før det. Anonymkode: 75488...e6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #169 Del Skrevet 14. mars Million skrev (16 timer siden): Hehe, ja! 😂 Jeg klikket inn på Altinn for moro skyld i morges (ikke fått melding), men den reagerte ikke i det hele tatt, sto dønn stille. Sikkert hundretusener av mennesker som prøvde å logge inn samtidig. Haha ja ikke sant, folk sjekker likevel 😅 Anonymkode: 7ea6f...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #170 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Haha ja ikke sant, folk sjekker likevel 😅 Anonymkode: 7ea6f...1fc Ekstra spesielt siden skattemeldingen ikke ligger på altinn. Anonymkode: 91327...071 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 14. mars #171 Del Skrevet 14. mars Jeg fikk den kl.18.00 i går. Får igjen 22.000 kr. Fornøyd og forventet ☺️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #172 Del Skrevet 14. mars Jeg får sikkert i siste pulje som vanlig av en eller annen grunn. Anonymkode: d4ac2...7bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. mars #173 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ekstra spesielt siden skattemeldingen ikke ligger på altinn. Anonymkode: 91327...071 Ja, men det gjorde den tidligere. Men jeg ser at det gjør det ikke lenger. Skatteetatens tjenester flyttes fra Altinn til Skatteetaten - Skatteetaten. Skattekort, frikort og forskuddsskatt. Skattemelding. Skatteetatens tjenester flyttes fra Altinn til Skatteetaten Skatteetaten https://www.skatteetaten.no › reetableringaltinn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #174 Del Skrevet 14. mars Fikk min i går 🙌🏼 mangler å gjøre noen endringer men foreløbig får jeg igjen 18000. Var noen endringer i økonomien i fjor, og såpass sent så jeg gadd ikke styre med å gjøre noe med skattekortet. Ligger vanligvis 2-3000 i pluss. Anonymkode: 8adfd...d1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #175 Del Skrevet 14. mars får tilgode. Jeg har godkjent og sendt den inn. Gjorde to endringer. Når pleier de og komme på konto? Sånn ca. Anonymkode: 6d5c6...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #176 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis de bor sammen og ønsker felles fastsetting det året de gifter seg, så kan de kreve det. Bare å skrive det i et vedlegg. Det kan lønne seg hvis den ene har så høy formue at formuesskatt slår inn, og den andre ikke fyller fribeløpet sitt på formuen. Anonymkode: e4548...932 Er det sant? Har du kilde på dette? Slik jeg leser det på skatteetaten.no virker det som en «skal-regel». Men om man kan sende inn vedlegg for å lignes sammen så hadde det vært helt supert altså. Anonymkode: 66f2f...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #177 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det sant? Har du kilde på dette? Slik jeg leser det på skatteetaten.no virker det som en «skal-regel». Men om man kan sende inn vedlegg for å lignes sammen så hadde det vært helt supert altså. Anonymkode: 66f2f...9f8 Svarer meg selv da jeg måtte sjekke opp i det. Det fremgår av Skatte-ABC at «Ektefellene kan ikke kreve å bli skattlagt som ektefeller år 1…». Se skjermbilde under. Unntak gjelder kun for felles bedrift. Anonymkode: 66f2f...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #178 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror ikke det siden de skriver på ulike dager. Anonymkode: 319f8...311 Det er nok forskjellige dager, ikke oddetallsdager. Anonymkode: 249aa...f36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #179 Del Skrevet 14. mars Fikk svar i går. Kona og jeg endte på 25K til gode. Anonymkode: 5779e...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #180 Del Skrevet 14. mars Restskatt IGJEN. 5000 kr Anonymkode: 0ce85...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå