Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er de noen som har fått den i det hele tatt?

Anonymkode: 7d3ff...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er de noen som har fått den i det hele tatt?

Anonymkode: 7d3ff...573

Jeg har ikke fått 

Anonymkode: 729b2...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke fått 

Anonymkode: 729b2...e48

Ok, hva med dere andre 5 299 999?

Anonymkode: 9f506...831

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Takk, mulig de gjør det for at ikke alle skal logge inn samtidig. Er det ikke denne dagen hvert år at altinn er nede? 

Anonymkode: 7ea6f...1fc

Jo, men det går ned uansett, siden de som regel legger ut skattemeldingen lenge før de sender ut meldingen.

Anonymkode: f29e7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle dere som skriver at dere er ufør, eier dere egen bolig? Om ikke burde dere skriver «Søker om skattelette, grunnet lav skatteevne» som kommentar når dere leverer skattemeldingen. Gjorde dette før jeg kjøpte bolig, og fikk tilbake alt jeg hadde betalt i skatt.

Anonymkode: 643b1...94c

Den ordningen gjelder bare hvis man oppfylte kravene i 2017 og alle årene etter.  Skattebegrensning ved liten skatteevne - Skatteetaten  Det hadde ingen forbindelse med boligkjøp, selv om boliglånsrenter kunne føre til liten skatteevne.

Endret av Perine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perine skrev (5 minutter siden):

Den ordningen gjelder bare hvis man oppfylte kravene i 2017 og alle årene etter.  Skattebegrensning ved liten skatteevne - Skatteetaten  Det hadde ingen forbindelse med boligkjøp, selv om boliglånsrenter kunne føre til liten skatteevne.

Rart, sluttet å få det gjennom da jeg kjøpte bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! Staten vil jeg skal SULTE!!!! jeg må leve på havregryn for å hoste opp alle pengene før 31. mai

Anonymkode: 98c07...638

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! Staten vil jeg skal SULTE!!!! jeg må leve på havregryn for å hoste opp alle pengene før 31. mai

Ånei, skikkelig baksmell?🥺

Du er første jeg har hørt om som har fått den i år..

Anonymkode: fe0fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke staten sin feil at du betalte for lite skatt i fjor vel? Men kjedelig med baksmell🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perine skrev (20 minutter siden):

Jeg har lest litt om det men usikker på om jeg kunne ha fått det. AAP siden 2014, så over til ung ufør (som er en minstesats) 

Anonymkode: 1dfc0...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lest litt om det men usikker på om jeg kunne ha fått det. AAP siden 2014, så over til ung ufør (som er en minstesats) 

Samme her! Minste AAP siden 2010, ung uføretrygd fra 2019. Skikkelig kjipt om jeg har gått glipp av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke at du ville fått godkjent det, se linken jeg delte. Det står "Dette er aktuelt for deg som ufrivillig lever på svært lave inntekter over flere år. Skattebegrensning gis til svært få, og bare til de som varig er ute av stand til å forsørge seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle dere som skriver at dere er ufør, eier dere egen bolig? Om ikke burde dere skriver «Søker om skattelette, grunnet lav skatteevne» som kommentar når dere leverer skattemeldingen. Gjorde dette før jeg kjøpte bolig, og fikk tilbake alt jeg hadde betalt i skatt.

Trodde dette ikke gjaldt alle 

Anonymkode: 04362...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her! Minste AAP siden 2010, ung uføretrygd fra 2019. Skikkelig kjipt om jeg har gått glipp av det..

Det er sykt at verken NAV eller skatteetaten ikke har nevnt noe som helst om rettigheter. På linken fra skatteetaten står det "For de som ikke har søkt og fått skattebegrensning for 2017 og 2018 tidligere er det ikke mulig å komme inn i ordningen nå." Slik jeg tolker det så er det for seint å søke. 
Skulle ikke ha vært lov å ikke informere om noe så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men herregud. Stått mye i media at dem sender ut i puljer. Leser ikke folk lenger?

Anonymkode: f0db1...35b

Gen Z leser stort sett ikke nyheter har jeg skjønt, men får med seg nyheter via TikTok blant annet. Kanskje skatteetaten må lage en TikTok-dans slik at Gen Z får det med seg. 

Anonymkode: 0f567...7d1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...