Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er alltid redd jeg har glemt noe. Det er ikke store summer fra eller til, men jeg blir alltid usikker på når jeg bør oppgi endringer. Jeg får motstridende beskjeder om det er nødvendig å gjøre det fortløpende eller når jeg skal oppgi informasjon, og noen bruker skattemelding om skattekort, og så kommer ordet selvangivelse inn et sted. Jeg prøver å lese meg opp, og har aldri fått noe smell til nå, men jeg blir så utrolig forvirret. Så kommer det til et punkt hvor jeg ikke tør å be om hjelp lenger, og bare lar det gå sin skeive gang. Jeg er 29 år, og har fylt ut selvangivelse i 11 år alt, så dette burde jeg jo kunne.

Anonymkode: 8e13e...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Perine skrev (46 minutter siden):

I fjor fikk jeg den i mars for første gang, spent på når jeg får den i år.

Alle får den alltid i mars, man må jo ha nok tid til å få sett på det før den skal sendes inn.

Det er kanskje skatteoppgjøret du tenker på? Det sendes som regel ut i hele perioden frem til 1. desember, men de fleste får det tidligere enn senere i perioden.

Anonymkode: aba34...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Åååh, jeg har alltid lurt på hvordan det er å være slik som deg. Å være kulere enn alle andre? 🤩 Og liksom være over oss andre, liksom 😘 Nesten noe guddommelig med det altså! Kan du fortelle om hvordan det er å være sånn?

:ironi:🤢

Anonymkode: c4a3c...1f0

Men i alle dager 😂

Anonymkode: f29e7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Alle får den alltid i mars, man må jo ha nok tid til å få sett på det før den skal sendes inn.

Det er kanskje skatteoppgjøret du tenker på? Det sendes som regel ut i hele perioden frem til 1. desember, men de fleste får det tidligere enn senere i perioden.

Nei, jeg mente det jeg skrev. Alle skattemeldinger blir ikke sendt ut i mars.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får en epost eller sms eller begge deler? Husker ikke fra i fjor. 

Anonymkode: 7ea6f...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du bør nok lese deg opp før du svarer i tråder som dette. 

Skattemeldingen sendes ut i perioden 13. mars til 11. april 2025

Anonymkode: 5f648...1fe

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får en epost eller sms eller begge deler? Husker ikke fra i fjor. 

Epost i fjor på både meg og sønnen, men eposten dukket opp en halv dag etter at jeg faktisk fant at skattemeldingen var der (jeg logget inn for å sjekke uten å ha fått epost først).

Sms hadde vært bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har fått? Ser at jeg i fjor fikk mail ca 13.30 første mulige dag, ikke fått noe mail enda.

Anonymkode: fe0fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du bør nok lese deg opp før du svarer i tråder som dette. 

Skattemeldingen sendes ut i perioden 13. mars til 11. april 2025

Hvor har du dette fra? På skatteetatens sider så står dette:

Screenshot_2025-03-13-13-53-11-115_com.android.chrome-edit.jpg

Endret av Jadasikkert29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 10.31):

Ja venter spent hvert år, pleier å få mellom 2500-6000 hvert år, har uføretrygd og har ikke økonomi til restskatt..

Anonymkode: 9fc58...6dc

Alle dere som skriver at dere er ufør, eier dere egen bolig? Om ikke burde dere skriver «Søker om skattelette, grunnet lav skatteevne» som kommentar når dere leverer skattemeldingen. Gjorde dette før jeg kjøpte bolig, og fikk tilbake alt jeg hadde betalt i skatt.

Anonymkode: 643b1...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jadasikkert29 skrev (22 minutter siden):

Hvor har du dette fra? På skatteetatens sider så står dette:

Screenshot_2025-03-13-13-53-11-115_com.android.chrome-edit.jpg

Poenget var at ikke alle får den i mars slik den jeg siterte påstod. Her fant jeg det, men om kilden til nettavisen er feil så har de bommet med en uke i april.

Når kommer skattemeldingen 2025?

Skattemeldingen sendes ut i perioden 13. mars til 11. april 2025. Du får beskjed via e-post eller SMS når din skattemelding er tilgjengelig. For aksjonærer blir aksjeoppgaven (RF-1088) tilgjengelig i Altinn fra 10. mars, mens papirutgaven sendes fra 14. mars.

Ikke alle får skattemeldingen samtidig. Den blir utsendt fra 13. mars og frem til 11. april 2025. Når du har fått din skattemelding får du beskjed fra Skatteetaten, enten via e-post eller sms fra Skatteverket. Du trenger ikke logge inn før du har fått beskjed fra Skatteverket.

Skattemelding i 2025 – viktige datoer

Mars 2025

• 10. mars: Aksjeoppgaven (RF-1088) tilgjengelig elektronisk i Altinn
  • 13. mars: Første skattemeldinger sendes ut
  • 15. mars: Betalingsfrist for forskuddsskatt (1. termin)
  • 19. mars: Skatteoppgjøret starter for de som har levert tidlig

April 2025

• 11. april: Alle skattemeldinger er sendt ut
  • 30. april: Leveringsfrist for skattemeldingen (lønnstakere og pensjonister)
  • 30. april: Leveringsfrist for aksjeoppgaven
  • 30. april: Frist for å søke om utsatt innlevering og siste frist for å endre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (29 minutter siden):

Epost i fjor på både meg og sønnen, men eposten dukket opp en halv dag etter at jeg faktisk fant at skattemeldingen var der (jeg logget inn for å sjekke uten å ha fått epost først).

Sms hadde vært bedre!

Takk, mulig de gjør det for at ikke alle skal logge inn samtidig. Er det ikke denne dagen hvert år at altinn er nede? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, mulig de gjør det for at ikke alle skal logge inn samtidig. Er det ikke denne dagen hvert år at altinn er nede? 

Hehe, ja! 😂 Jeg klikket inn på Altinn for moro skyld i morges (ikke fått melding), men den reagerte ikke i det hele tatt, sto dønn stille. Sikkert hundretusener av mennesker som prøvde å logge inn samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er alltid redd jeg har glemt noe. Det er ikke store summer fra eller til, men jeg blir alltid usikker på når jeg bør oppgi endringer. Jeg får motstridende beskjeder om det er nødvendig å gjøre det fortløpende eller når jeg skal oppgi informasjon, og noen bruker skattemelding om skattekort, og så kommer ordet selvangivelse inn et sted. Jeg prøver å lese meg opp, og har aldri fått noe smell til nå, men jeg blir så utrolig forvirret. Så kommer det til et punkt hvor jeg ikke tør å be om hjelp lenger, og bare lar det gå sin skeive gang. Jeg er 29 år, og har fylt ut selvangivelse i 11 år alt, så dette burde jeg jo kunne.

Anonymkode: 8e13e...33b

Men da har du jo vært flink, når du ikke har fått noen smell. Høres ut som du forstår mer enn du tror ❤️

Anonymkode: 9f506...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er den 13 i dag, hvorfor har jeg ikke fått?

Anonymkode: 02624...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

13. mars blir skattemeldingen tilgjengelig for første pulje. 500.000 lønnstakere og pensjonister er med i denne første puljen.

Deretter er det løpende puljer frem til alle har skal ha fått før 4. april. Du trenger ikke sjekke før du får SMS eller e-post.

Anonymkode: 0f567...7d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kommer i puljer. Du får din når den er klar. Det kan ta dager eller uker. ❤️

Anonymkode: 4d223...da9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er den 13 i dag, hvorfor har jeg ikke fått?

Anonymkode: 02624...1d7

Har aldri vært noen av de første, så du må vente som de fleste andre. Er som regel en av de siste.

Anonymkode: df5b0...3cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herregud. Stått mye i media at dem sender ut i puljer. Leser ikke folk lenger?

Anonymkode: f0db1...35b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...