Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Note92 skrev (18 minutter siden):

Flere som enda ikke har mottatt meldinga? Blir sprø. Ekstremt sent i år!

Jeg har fortsatt ikke fått beskjed verken på SMS eller mail om skattemeldingen, men logget meg inn i går for å sjekke. Der lå den, og det sto at den var publisert mandag morgen. Så kan lønne seg å sjekke.

Anonymkode: 2d12c...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fortsatt ikke fått beskjed verken på SMS eller mail om skattemeldingen, men logget meg inn i går for å sjekke. Der lå den, og det sto at den var publisert mandag morgen. Så kan lønne seg å sjekke.

IMG_7323.jpeg

Anonymkode: 79737...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har logget inn 6 ganger i dag. 

Anonymkode: 79737...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 11.29):

Jeg fikk nylig skattemeldingen min med et lite restkrav, men det står at jeg ikke trenger å betale rentene hvis jeg gjør opp for meg innen 31.5. Betyr dette egentlig da at jeg kan sette 5% skattetrekk i skattekort for inneværende år, legge pengene på en høyrentekonto (ca. 5%) og så betale rentefritt tilbake neste år innen 31.5? Hvis jeg betaler 250k i skatt i år, så er det jo en gevinst på 12.500kr.... Jeg ser ingenting på skatteetaten sine sider om noen andre regler som gjelder.... Men finnes det noe her jeg må være oppmerksom på, slik at jeg ikke går på en gedigen smell her.....?

Anonymkode: ad035...8ae

Ja det kan du👍

Anonymkode: 98d46...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariatherese skrev (3 minutter siden):

Hvordan ser det ut på krav og utbetalinger på altinn når skatteoppgjøret kommer dit?

Det beløpet du skal ha, står med minustegn foran, for det er minus for skatteetaten, men pluss for deg. Det er lagt til renter på beløpet som står der, så det er nok økt litt eller mye (avhengig av beløpet de skylder deg så klart) ifht hva som sto på skattemeldingen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk forresten min skattemelding mandag kl 11:10, og 2500 kr i baksmell :) Det var bedre enn fryktet! Må se gjennom tallene men regner med det er ca riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (På 31.3.2025 den 17.41):

Jeg er også en av de som venter, aldri fått den så sent, uten at jeg skal tolke det.
Baksmell blir det, spenningen ligger i om jeg har regnet riktig og lagt til side riktig beløp. 🤔

Fryktet baksmell 5x det den ble.
Forventet baksmell 4x det den ble.
Gjennomgang av skattmelding reduserte baksmell med ytterligere NOK 5,000.
Satt til side penger siden mai i fjor da jeg så at "det bar galt avsted", sparingen ble lønnsom. 
Baksmell betalt. 
Overskytende tjent på sparing tenkt brukt til noe gøy. 

Håper dere alle får redusert baksmell eller økt tilbakebetaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk skattemeldingen på mandag, leverte ganske umiddelbart og gjorde ingen endringer.

Fortsatt ligger det ingenting på "utbetalinger". I fjor hadde jeg pengene på konto 13.mars, men da fikk jeg skattemeldingen tidligere også da....

Hvor lang tid har det gått før summen har ligget i "utbetalinger" hos dere andre?

Anonymkode: 61e2b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fikk skattemeldingen på mandag, leverte ganske umiddelbart og gjorde ingen endringer.

Fortsatt ligger det ingenting på "utbetalinger". I fjor hadde jeg pengene på konto 13.mars, men da fikk jeg skattemeldingen tidligere også da....

Hvor lang tid har det gått før summen har ligget i "utbetalinger" hos dere andre?

Iflg andre poster her, utbetaler skatteetaten skattepengene bare på onsdager. Man kan da se utbetalingen noen virkedager før på "krav og utbetalinger" på skatteetatens sider.

Leste en som skrev her i tråden at hun/han så det på fredag, og pengene kom onsdagen etter.

Du får sjekke i morgen. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du må i hvert fall få skatteoppgjøret først.

Anonymkode: 91327...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er gift, fikk tilbake ca 36 k. Delvis fordi vi tok i litt, og fordi vi har utleie på fritidsbolig som er litt uforutsigbart.

Anonymkode: 3cc58...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar det lenger tid for de med samboer med 50% lån å behandle skattemeldingen? Vi måtte dele og føre opp dette selv, det lå ikke automatisk i skattemeldingen slik det skal. Fikk tilbake nok til å kunne sette ganske mange penger i sparefond slik at pengene vokser. Flott å ikke få baksmell men surt når det er penger som har stått et år uten å bære renter.

Anonymkode: 67762...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fikk skattemeldingen tirsdag forrige uke. Fredag lå det inne på utbetalinger, pengene kom inn på konto i går 😁

Anonymkode: d7ea7...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk skattemeldinga mi tirsdag 25. Leverte ganske kjapt, og pengene kom i går. De stod klare til utbetaling på tirsdag. Da stod det utbetales 02.04. Tilgodebeløpet kom ganske kjapt opp etter at jeg leverte skattemeldinga.

Anonymkode: 77477...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Noen flere som har opplevd å få et beløp endret på skattemelding uten å ha gjort noen endringer ?  Sto 18714 kroner  på tirsdag men i dag sto beløpet jeg skulle få tilbake 12. 552 kroner. 

Anonymkode: d5339...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen flere som har opplevd å få et beløp endret på skattemelding uten å ha gjort noen endringer ?  Sto 18714 kroner  på tirsdag men i dag sto beløpet jeg skulle få tilbake 12. 552 kroner. 

Anonymkode: d5339...c95

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fatt-igjen-pa-skatten-det-kan-bli-tatt-fra-deg/16616059/

Anonymkode: 46d75...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen med enkeltmannsforetak som har fått skattepengene på konto? 

Anonymkode: c83e1...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...