Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får igjen 10000 kr. fikk akkurat vite det nå.

Alt går til nedbetaling av gjeld, men dette var gjeld jeg ikke visste hvordan jeg skulle klare å betale så det var en ganske god nyhet likevel :)

Anonymkode: fd280...e4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har ikke fått melding nei. Jeg logget meg inn pga. jeg andre år ikke har fått melding om at den er klar, men har logget inn og der lå den.

Så da sjekker jeg daglig i tilfelle det skjer igjen at de ikke får til å sende ut noen mail/sms.

Men dette har ikke stått der før, er jo det jeg reagerer på. Før har det stått at Skattemeldingen ikke er klar. Nå står det at jeg ikke har noen skattemelding for 2024.

Jeg har jo søren meg betalt skatt i 8 år hos samme bedrift, og så nå skal det skje noe tull. De har all informasjon om arbeidsiver og det jeg har tjent. Så jeg skjønner ikke hva som er galt.

Jeg vet at fristen ikke er ute, 4 april er på fredag. Men dette ser jo «ferdig», der alle andre får beskjed om tilgode eller ikke, står det nå at jeg ikke har skattemelding.

En elendig spøk om det er det som er greia.

Nedringt skal dem i det minste bli! 29 minutter til 09:00!

Anonymkode: cfb1e...f0f

Jeg forstår det altså, men tenkte at alle disse meldingene kanskje er på vei til å rulles ut akkurat nå, og pga et bug så dukker akkurat denne beskjeden opp nå som den er klar til å publiseres. En feil som rettes.

Du må selvsagt ringe og høre, men jeg tipper det løser seg for deg og alle andre med samme beskjed.

Anonymkode: 4ad96...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enten en utrolig klar feil i systemet som fort blir rettet opp, eller tidenes mislykkede april spøk 😂

Anonymkode: 7ea6f...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nå forsvant meldingen på skatteetaten, men nå står det ingenting der.

Anonymkode: 0f9c2...bd6

https://www.vg.no/nyheter/i/wgmGMG/feil-paa-skatteetatens-nettside

Hvis denne meldingen "du har ingen skattemelding for 2024" skal være Skatteetatens forsøk på første aprilsnarr, er det tidenes dummeste. Snakk om å skape telefon-klagestorm til seg selv...

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Dagbladet skriver at meldingen kom opp for de som enda ikke hadde fått skattemeldingen.

For dere som har mottatt skattemeldingen og sendt inn: står det noe der for dere nå? Skattemeldingen min ble sendt inn torsdag og nå er den borte fra fremsiden.

Anonymkode: bf9f1...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bil vet når skattemeldingen kommer, for nå skal den brått ha service OG det er ulyd i den, så da vet jeg hva de 18000 kommer til å gå til 🥴 

Anonymkode: 8adfd...d1e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg lurer på noe at kanskje noen god i økonomi kan hjelpe.

I år må jeg betale tilbake ganske mye skatt (24.000kr) selvfølgelig det er litt sjokkert, også har jeg en vanlig jobb og vanlig lønn, men jeg sjønner at hvis jeg betale for lav skatt, jeg må betale tilbake :)

Skattemeldingen min ser bra ut, alt er rett, ikke noe feil.

Spørsmålet er. Er det akkurat det samme penger hvis jeg betaler mindre skatt og må betale tilbake etter, enn betale for mye skatt og ha til gode?

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva du spør om? Om det er samme penger....? Kan du omformulere og forklare hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er like mye som går ut av lønnen din enten du betaler månedlig eller som restskatt.

I teorien kan det lønne seg å ikke betale skatt, få renter eller kapitalinntekter på pengene og deretter betale kravet når det kommer. I praksis er det risikabelt. 

Dersom du ikke betaler restskatten innen fristen, vil det påløpe renter og dermed bli dyrere for deg. 

Anonymkode: fda99...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tjene på å betale litt for lite skatt hver mnd, hvis du er klar over det fra årets start, og setter pengene enten på høyrentefond eller sparekonto med god rente. Da får du litt gratis renter. Men du må være klar over hvor mye du skal betale, og spare pengene. 

Anonymkode: 200ec...861

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hjelp! 

Jeg har hatt samme jobb siden 2017, endret stilling i firmaet, men vært samme sted i 8 år. Jeg betaler jo skatt, har skattekort.

Men når når jeg logget inn står det:

«Du har ingen skattemelding for 2024. Vi har ikke laget en ferdig forhåndsutfylt skattemelding for deg»

Er dette en spøk? Aprilsnarr, for jeg ler ikke, sitter her å gråter. Jeg hadde en uggen følelse når det tok så lang tid. Men fristen er jo heller ikke ute enda.

Har noen andre fått en slik melding?

Den var der ikke gi går, men så den nå i dag tidlig.

Det står noe om at jeg kan fylle ur selv, men hvordan i all verden skal jeg vite alle oppkysningene selv 😭😭😭😭

Du kan skylde deg selv for at du driver å sjekker før du har fått melding. 
Nå var jo dette en feil men uansett….

Vent til du får melding!

Anonymkode: 1a3b0...45b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vent til du får melding!

Folk får jo varsel om skattemeldingen dager etterpå, noen får den aldri. Så å sitte og vente på varselet er et dårlig råd. Den er for treg eller uteblir helt.

Hadde de gitt pålitelige og punktlige meldinger om at skattemeldingen lå klar, hadde det vært noe annet. Men det klarer de jo aldri.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vent til du får melding!

Vel, jeg fikk min skattemelding for over 1 uke siden men har enda IKKE fått mail om det. Sjekker mail og spam hver dag for å få det konstatert at jeg ikke får mail om det. Så ja- Jeg forstår godt at folk logger seg inn for å sjekke uten at de har fått beskjed om det.

Anonymkode: fc2b3...1d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vent til du får melding!

Hadde jeg gjort det tidligere år, så hadde jeg aldri sjekket skatten 🤷🏼‍♀️

Jeg har opplevd flere år at jeg ikke har fått melding fra de om at skatten er klar, så derfor sjekker jeg innimellom. Bare jeg som prøver å følge med og gjøre min jobb, fordi skatteetaten ikke alltid gjør deres 🤷🏼‍♀️

Og de har riktig mail ol. det har jeg sjekket. Den havner ikke i spam folderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Forstår ikke hva du spør om? Om det er samme penger....? Kan du omformulere og forklare hva du mener?

Takk for alle svar, hva jeg mente, @Million er om for eksempel jeg får i lønnen 1000kr extra per måned fordi jeg betaler lav skatt, og da jeg må betale 12.000kr tilbake. Eller motsatt, jeg kjenner 1000kr mindre og får 12.000 til gode.

I følge andre her, det er sånn akkurat samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
veronicaoslo skrev (4 minutter siden):

Takk for alle svar, hva jeg mente, @Million er om for eksempel jeg får i lønnen 1000kr extra per måned fordi jeg betaler lav skatt, og da jeg må betale 12.000kr tilbake. Eller motsatt, jeg kjenner 1000kr mindre og får 12.000 til gode.

I følge andre her, det er sånn akkurat samme. :)

Riktig

Anonymkode: 3b9d5...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke fått. Synes det er så mange som jeg kjenner som enda ikke fått. Er alt sent i år?.🙄

Anonymkode: 085a0...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min 17. mars. Har du sjekket altinn sånn for sikkerhets skyld?

Anonymkode: 6e67e...343

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått. Sukk. Logger inn hver dag, men neida.

Anonymkode: 3ef80...f7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...