AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:40 #861 Del Skrevet mandag kl 19:40 Båtsjåfør skrev (6 minutter siden): Du får tilleggsskatt om man bevisst unnlater å betale skatten ved fylle inn uriktige opplysninger i skattemeldingen. Så med andre ord: Hvis man selv oppdager at man har glemt å fylle inn noe vesentlig ETTER at man leverte skattemeldingen i mars, har man alt å tape på å korrigere dette og sende inn en revidert versjon i april? Man bør heller krysse fingrene for at man ikke blir tatt ut i kontroll? Anonymkode: dc1ed...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:43 #862 Del Skrevet mandag kl 19:43 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så med andre ord: Hvis man selv oppdager at man har glemt å fylle inn noe vesentlig ETTER at man leverte skattemeldingen i mars, har man alt å tape på å korrigere dette og sende inn en revidert versjon i april? Man bør heller krysse fingrene for at man ikke blir tatt ut i kontroll? Anonymkode: dc1ed...dbc Du kan alltid sende inn en ny skattemelding. Du blir sannsynligvis ikke tatt ut i kontroll, men jeg kan ikke garantere noe. Anonymkode: c68fe...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:51 #863 Del Skrevet mandag kl 19:51 Båtsjåfør skrev (33 minutter siden): Det er ikke så enkelt lenger. Det var mulig før, hvis du med vilje setter ned skatteprosenten så vil du bli oppdaget ved du ikke før skattekort med 5 %. Du kan prøve kanskje det går for deg. Jeg har gjort dette i årevis uten problemer. Anonymkode: dbaa6...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:05 #864 Del Skrevet mandag kl 20:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så de utbetales kun på onsdager? Anonymkode: 5bb71...296 Yes, people. Det er onsdagene som gjelder. Og pengene kommer på morgenen. Anonymkode: 4bb2e...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:12 #865 Del Skrevet mandag kl 20:12 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Yes, people. Det er onsdagene som gjelder. Og pengene kommer på morgenen. Anonymkode: 4bb2e...82e Hallelujah! Anonymkode: 97d17...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:12 #866 Del Skrevet mandag kl 20:12 Fikk forrige onsdag. De var på konto da jeg stod opp rundt 07.00. De lå på krav og betalinger på "utbetalt" mandag kveld. Da sto det utbetalingsdato 26/4. Anonymkode: 9c4fa...433 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:15 #867 Del Skrevet mandag kl 20:15 Mine ble utbetalt tidlig på morgenen onsdag forrige uke Anonymkode: b0798...c3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:38 #868 Del Skrevet mandag kl 20:38 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Så med andre ord: Hvis man selv oppdager at man har glemt å fylle inn noe vesentlig ETTER at man leverte skattemeldingen i mars, har man alt å tape på å korrigere dette og sende inn en revidert versjon i april? Man bør heller krysse fingrene for at man ikke blir tatt ut i kontroll? Anonymkode: dc1ed...dbc Nei, du har alt å tape på å ikke korrigere opplysningene. Du kan endre i tre år tilbake i tid, men hvis du blir tatt ut i kontroll vil de sperre muligheten for egenretting. Du har alt å vinne på å endre skattemeldingen din selv dersom du oppdager at du har levert med feil opplysninger. Det er null stress å endre selv om du har levert og fått skatteoppgjør og alt. Det blir bare beregnet et nytt skatteoppgjør og så betaler du det du blir skyldig (eventuelt får utbetalt mer), og så slipper du stresse over en eventuell kontroll og risikoen for tilleggsstraff. Anonymkode: 28eda...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:42 #869 Del Skrevet mandag kl 20:42 Her er oppskrift for hvordan du skal gå frem for å betale restskatt før skatteoppgjøret er klart: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/ om du betaler noen kroner for mye eller for lite så vil det bli regnet mot skatteoppgjøret, så det blir riktig tilslutt uansett. Anonymkode: 5b793...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:50 #870 Del Skrevet mandag kl 20:50 Båtsjåfør skrev (1 time siden): Det skal holde bare å oppdatere opplysningene som er fra disse årsoppgavene. Om du blir tatt ut i kontroll, så kan Skatteetaten spørre om årsoppgaven. Svaret ditt var langt fra riktig da..... Når jeg nå forsøkte å legge inn opplysningene fra årsoppgaven, fikk jeg klar beskjed om at jeg må legge ved både selve låneavtalen, OG bevis på alle rentene som er betalt.... Fint om folk kan la være å svare, hvis de faktisk ikke har peiling på hva de snakker om.... TS Anonymkode: 2a4e0...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:39 #871 Del Skrevet mandag kl 21:39 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er null stress å endre selv om du har levert og fått skatteoppgjør og alt. Selv om det dreier seg om en svært stor endring som i veldig betydelig grad vil påvirke hvor mye restskatt jeg får? Skatteoppgjør får jeg uansett ikke før tidligst i juni, har jeg fått beskjed om. Anonymkode: dc1ed...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:13 #872 Del Skrevet mandag kl 23:13 jeg får utbetalt onsdag 2 april. Kom opp på utbetalinger idag. Anonymkode: 847b4...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:35 #873 Del Skrevet mandag kl 23:35 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): jeg får utbetalt onsdag 2 april. Kom opp på utbetalinger idag. Anonymkode: 847b4...423 Når fikk du skattemeldingen? Anonymkode: 807dd...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:41 #874 Del Skrevet mandag kl 23:41 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når fikk du skattemeldingen? Anonymkode: 807dd...acb Torsdag I forrige uke og leverte den inn samme kveld. Anonymkode: 847b4...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:55 #875 Del Skrevet mandag kl 23:55 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Torsdag I forrige uke og leverte den inn samme kveld. Anonymkode: 847b4...423 Samme her, men ingenting på utbetalinger. Anonymkode: 807dd...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:00 #876 Del Skrevet tirsdag kl 00:00 Du kan få skattepengene før 1. juli. Vi kan dessverre ikke svare på akkurat når, men du får beskjed Betyr dette at pengene ikke kommer raskt? Hadde ingen endringer og leverte med en gang. Anonymkode: c8e0c...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:06 #877 Del Skrevet tirsdag kl 00:06 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Samme her, men ingenting på utbetalinger. Anonymkode: 807dd...acb Står det ingen utbetalingsdato? Anonymkode: 847b4...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:11 #878 Del Skrevet tirsdag kl 00:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Står det ingen utbetalingsdato? Anonymkode: 847b4...423 Nei. Anonymkode: 807dd...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:13 #879 Del Skrevet tirsdag kl 01:13 AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 12.50): Alle får den alltid i mars, man må jo ha nok tid til å få sett på det før den skal sendes inn. Det er kanskje skatteoppgjøret du tenker på? Det sendes som regel ut i hele perioden frem til 1. desember, men de fleste får det tidligere enn senere i perioden. Anonymkode: aba34...31d Jeg har fortsatt ikke fått den🤯 Anonymkode: cd0da...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:15 #880 Del Skrevet tirsdag kl 02:15 Ts her. Jeg fikk skattemeldingen sist torsdag, og de ligger under krav og betalinger, men det står ikke noe dato om når de kommer. Jeg trodde når de sto der, at pengene var på vei, men som sagt det er ikke kommet noen dato ennå, så da kan jeg ikke regne med at de kommer nå på onsdag?🙈 Anonymkode: d3976...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå