Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  Dellen skrev (På 30.3.2025 den 11.06):

Är det nån som är gift där båda får tillbaka på skatten, men där den ena gjort ändringar som körning fram och tillbaka på jobb.

Har den som inte gjorde ändringar fått utbetalt sina pengar än?

Ekspander  

Mannen min endret sin og la til kjøring.  Min ble ikke endret.  Begge leverte inn 20/03, men ikke fått utbetalt og ligger heller ikke til utbetaling.  Så regner med at begge må vente pga endringen hans.  

Anonymkode: adee2...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Elsker sjokolade skrev (På 31.3.2025 den 12.20):

Fikk mail kl 11.20. 

Måtte legge til litt krypto og sendte inn.

Får tilbake rett under 7k. 

Greit når jeg trodde jeg skulle få tilbake 800.- 

Så er det bare å vente og irritere seg over at de "aldri" blir utbetalt. 

Ekspander  

Men siden du trodde du ikke skulle få tilbake så er det vel ikke noe å vente på. 

Anonymkode: 62789...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ligger inne på mine utbetalinger, betyr det at man får skattepengene snart da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2025 den 15.38):

Men, betaler man restskatten i sept/okt, koster det 3,5 % rente. Og hvis man får 5 % på høyrentekonto, vil det faktisk lønne seg å betale enda senere enn sist i mai. 

Som jeg gjør, betaler alltid så sent jeg kan. 

Anonymkode: 13135...b7f

Ekspander  

Hvordan fikk denne posten en "like"? På toppen merket "nyttig"! Den er jo så feil som det er mulig å ta når det kommer til forhåndsskatt. 

Man blir belastet 3,5% rente i 14 måneder (august-24 til sept-25), og det er ikke bedre enn å få 5% rente i fire måneder (fra slutten av mai til september)

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  TinaChristina skrev (På 31.3.2025 den 12.43):

Når det ligger inne på mine utbetalinger, betyr det at man får skattepengene snart da?

Ekspander  

Under utbetalinger, står den under utbetalinger eller tilgodebeløp? Førstnevnte har vel i så fall en dato.

Min står under tilgodebeløp, gjort det siden før helgen, men ikke fått utbetaling enda.

Anonymkode: 4ad96...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk sett er dette helt uproblematisk å gjøre. Juridisk KAN man bryte opplysningsplikten i skatteloven. Men man blir aldri dømt for det.

image.png.6392ec577aaf36fc9a7cbea40d4a316f.png

Endret av Ti T Usen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.51):

Under utbetalinger, står den under utbetalinger eller tilgodebeløp? Førstnevnte har vel i så fall en dato.

Min står under tilgodebeløp, gjort det siden før helgen, men ikke fått utbetaling enda.

Ekspander  

Utbetaling skjer på onsdager. 

Anonymkode: 75488...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.51):

Ekspander  

Står under tilgodebeløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 5.19):

Fjern boliglånet(og all annen gjeld) og oppgi at du har 100 000 i formue. Da ser du at du kommer til å trekke mer skatt.

Anonymkode: 77477...710

Ekspander  

Nei. Det blir ikke formuesskatt før 1,7 mill.

Anonymkode: 91327...071

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda ikke fått den…

Anonymkode: 79737...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme, har alltid fått første dagen. Ikke i år nei 🙈

Anonymkode: c5029...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere selvstendig næringsdrivende her som enda ikke har fått skattemeldingen? 😅 nå synes jeg alle her i tråden tilsynelatende har fått den, mens min fortsatt står at den ikke er klar… Jeg får heller ikke levert inn årsregnskapet fra fiken før skattemeldingen er klar… jeg prøvde, men det kom error. 

Endret av SnappleIsland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.35):

Men siden du trodde du ikke skulle få tilbake så er det vel ikke noe å vente på. 

Anonymkode: 62789...7d5

Ekspander  

Det er vel noe å vente på.

Hadde jeg fått tilbake 800.-  så hadde det ikke betydde noe, men når jeg får tilbake 7000.- så er det 7000.- å plusse på feriebudsjettet. Og det er positivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  newman01 skrev (På 31.3.2025 den 12.46):

Hvordan fikk denne posten en "like"? På toppen merket "nyttig"! Den er jo så feil som det er mulig å ta når det kommer til forhåndsskatt. 

Man blir belastet 3,5% rente i 14 måneder (august-24 til sept-25), og det er ikke bedre enn å få 5% rente i fire måneder (fra slutten av mai til september)

Ekspander  

Ja, jeg sier bare takk for info og får beklage at jeg tok så feil. 

Min rådgiver i banken sa også til meg at det var lurt å betale restskatten så sent som mulig, jeg har null peiling, gjør bare som jeg blir fortalt. 

La oss si jeg tok ut en mill i utbytte i 24 og skal betale restskatten min i år. Da har allerede renter gått fra august 24 til nå? 

Tro det eller ei, jeg driver et solid firma med store utbytter, enda er jeg så "blåst i huet" som du beskriver. Takk for info, jeg setter pris på det! 

Klarer du å regnet ut rentene for meg på en mill? Jeg har et snev av dyskulkali 🙈

Men uansett vil du vel aldri slippe unna rentene fram til forfall i mai? Så de må man vel betale uansett når man betaler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 15.22):

Min rådgiver i banken sa også til meg at det var lurt å betale restskatten så sent som mulig, jeg har null peiling, gjør bare som jeg blir fortalt. 

La oss si jeg tok ut en mill i utbytte i 24 og skal betale restskatten min i år. Da har allerede renter gått fra august 24 til nå? 

Tro det eller ei, jeg driver et solid firma med store utbytter, enda er jeg så "blåst i huet" som du beskriver. Takk for info, jeg setter pris på det! 

Klarer du å regnet ut rentene for meg på en mill? Jeg har et snev av dyskulkali 🙈

Men uansett vil du vel aldri slippe unna rentene fram til forfall i mai? Så de må man vel betale uansett når man betaler? 

Ekspander  

5 % av 1 million er 50 000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som venter, aldri fått den så sent, uten at jeg skal tolke det.
Baksmell blir det, spenningen ligger i om jeg har regnet riktig og lagt til side riktig beløp. 🤔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  SnappleIsland skrev (På 31.3.2025 den 13.55):

Er det flere selvstendig næringsdrivende her som enda ikke har fått skattemeldingen? 😅 nå synes jeg alle her i tråden tilsynelatende har fått den, mens min fortsatt står at den ikke er klar… Jeg får heller ikke levert inn årsregnskapet fra fiken før skattemeldingen er klar… jeg prøvde, men det kom error. 

Ekspander  

Har ENK, fikk den 18. mars. Gjenstår å se hvor lang tid det tar før pengene er på konto denne gangen.

Anonymkode: 84ccf...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 15.22):

Ekspander  

Burde ikke revisor hjelpe deg med dette? 
Men tok du ut utbytte på 1mill i 2024 skal du betale rundt 380’000 i skatt (37,48%). Om du sørger for å betale det inn før 1.juni betaler du null i rentekostnader 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lest dette, men lurer på om det stemmer, for man kan jo lese alt mulig, og jeg lurer på hva som stemmer😊

Anonymkode: d3976...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja :) 

Anonymkode: 7ae88...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...