AnonymBruker Skrevet 26. mars #701 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 13.28): Er spent på om kona i år også får like mye tilbake siden hun fremdeles ikke har endret noe på skattekortet. I fjor endret skatteetaten praksis til at huslån er delt 50/50, slik at hun plutselig fikk 20 000 tilbake og jeg fikk en solid baksmell. Hun mente da at all skatt er helt personlig og at jeg har gjort en feil og at siden hun har "tabelltrekk" ikke trenger å sjekke skattekortet sitt............. Anonymkode: e6c4c...231 Hva mener du egentlig? At dere betaler 50/50 av huslånet, men at alt rentefradraget tidligere pleide å tilfalle deg..og at du synes det er slik det skal være? De fleste av oss som har lån med partner endret manuelt til 50/50 i alle år før det ble automatisk utfylt. Jeg ville jo aldri godtatt at mannen min får fradrag for det JEG har betalt. Anonymkode: 28a85...f6a 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #702 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor tror du at de lyver om at det er tilfeldig? Jeg venter også. Greit det, den kommer snart. Jeg er ingen utålmodig småunge med trassanfall (=gjentatte nytteløse pålogginger for å sabotere, som «hevn») hvis jeg ikke får viljen min. Fikk tidlig ifjor så der stemmer det ikke med teorien din. Anonymkode: 91327...071 Gå og legg deg Anonymkode: bdd92...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #703 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk skattemeldingen tidlig i fjor, og hadde pengene på konto en uke etterpå. I år har jeg ennå ikke fått skattemeldingen. Det er fortsatt over en uke igjen av fristen, og de skal fortsatt ha igjen ca 43% av alle skattemeldigene til utsending. Da skjønner jeg ikke hvorfor det er er så mange som klager på at akkurat de er sist, og mange har klaget på det den siste uken... Anonymkode: 26c6e...777 Virker som noen tenker at hvis de ikke var først, så er de sist. Anonymkode: f29e7...651 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #704 Del Skrevet 26. mars Sirah skrev (5 timer siden): Dere som har fått: når på dagen har den kommet? Er det for seint å håpe på at den kommer i dag? Kl.10 i dag morges. Anonymkode: b8083...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #705 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva mener du egentlig? At dere betaler 50/50 av huslånet, men at alt rentefradraget tidligere pleide å tilfalle deg..og at du synes det er slik det skal være? De fleste av oss som har lån med partner endret manuelt til 50/50 i alle år før det ble automatisk utfylt. Jeg ville jo aldri godtatt at mannen min får fradrag for det JEG har betalt. Anonymkode: 28a85...f6a Ikke meg du siterer, men som samboere gadd vi ikke rette det manuelt. Stort sett fikk samboer en smell, og jeg fikk igjen. Det jeg fikk igjen gikk til å betale hans restskatt, også var overskuddet felles. Hadde jeg insistert på at penger til gode eller restskatt var noe man var alene om så hadde han sikkert endret på skattemeldingen. Anonymkode: 4ad96...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #706 Del Skrevet 27. mars Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene? Anonymkode: 9fc58...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #707 Del Skrevet 27. mars vil vite nuuuuuuuuuuuu Anonymkode: 04021...238 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #708 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene? Anonymkode: 9fc58...6dc Les tråden. Det står mange ganger når folk har fått pengene. Det varierer, er det korte svaret. Noen får i løpet av en uke, noen må vente til november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #709 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): vil vite nuuuuuuuuuuuu Anonymkode: 04021...238 Hvis vi ikke får skattemeldingen i løpet av dagen, så får vi ikke før over helgen da jeg har skjønt det sånn at skatteetaten pleier å ha fri på fredager Anonymkode: 1b2f3...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #710 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvis vi ikke får skattemeldingen i løpet av dagen, så får vi ikke før over helgen da jeg har skjønt det sånn at skatteetaten pleier å ha fri på fredager Anonymkode: 1b2f3...3b5 jupp så vi alle håper Anonymkode: 04021...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #711 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor tror du at de lyver om at det er tilfeldig? Jeg venter også. Greit det, den kommer snart. Jeg er ingen utålmodig småunge med trassanfall (=gjentatte nytteløse pålogginger for å sabotere, som «hevn») hvis jeg ikke får viljen min. Fikk tidlig ifjor så der stemmer det ikke med teorien din. Anonymkode: 91327...071 Det er ikke meg du siterer, men jeg synes at antagelsen om at de som logger inn for å sjekke gjør dette som en «hevn» er rimelig spesiell. At du indirekte sammenligner de samme menneskene med «utålmodige småunger med trassanfall» får stå for din egen regning. Jeg fikk skattemeldingen for 10 dager siden. Det har jeg ikke blitt varslet om, så jeg ville jeg ikke ha visst dersom jeg ikke hadde logget inn for å sjekke. Og ja; jeg gikk inn på Skatteetaten i begynnelsen av mars for å sjekke at kontaktopplysningene mine stemte. Har også fulgt med på søppelinnboksen min, ingenting der. I likhet med mange andre synes jeg at det er godt med alt som er unnagjort. Jeg har en jobb som tidvis krever mye, og det er vanskelig å forutse hvilke perioder som blir travle på forhånd. Da jobber jeg intensivt, uten noe særlig fritid. Derfor er det utrolig deilig å få selvangivelsen ut av verden nå, når jeg faktisk har en ganske rolig periode. Anonymkode: c13f5...4ec 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #712 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke meg du siterer, men som samboere gadd vi ikke rette det manuelt. Stort sett fikk samboer en smell, og jeg fikk igjen. Det jeg fikk igjen gikk til å betale hans restskatt, også var overskuddet felles. Hadde jeg insistert på at penger til gode eller restskatt var noe man var alene om så hadde han sikkert endret på skattemeldingen. Anonymkode: 4ad96...524 Om dere har totalt felles økonomi så er jo det en ting, men om man har separat økonomi så blir det jo helt feil at man ikke gjør dette korrekt. Dessuten skal samboere fordele lån og renter på skattemeldingen slik de faktisk betaler på lånet. Det er ikke valgfritt. Anonymkode: 8d27b...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #713 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om dere har totalt felles økonomi så er jo det en ting, men om man har separat økonomi så blir det jo helt feil at man ikke gjør dette korrekt. Dessuten skal samboere fordele lån og renter på skattemeldingen slik de faktisk betaler på lånet. Det er ikke valgfritt. Anonymkode: 8d27b...b0f Vi har en hybrid. 50% av utbetalt lønn går til felles, og derfra betaler vi alt til hus og ting som er felles, barn osv. Hvis jeg får mye igjen på skatten betyr det at jeg har hatt utbetalt mindre enn jeg hadde trengt, og bidratt mindre per måned. Hvis samboer har restskatt så har han skattet for lite, hatt mer utbetalt enn han skulle per måned som igjen har gått til felles. Vi eier huset likt, og siden lånet betales fra en felles konto hvor vi bidrar etter evne (ikke store lønnsforskjellene), så anser vi skatt til gode/restskatt som en felles greie. De som har totalt separat økonomi er noe annet. Til det siste så er teknisk sett lånet og kontoen min. Det er bare én "eier" av lån og konto, det var hvert fall sånn, og den andre er medlånetaker på lån eller disponent til en konto. Derfor la jo alt seg på meg, så sånn sett korrekt, men kunne vært like korrekt å fordele det. Nå fordeler det seg automatisk, men vi deler på overskudd/restskatt likevel. Anonymkode: 4ad96...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #714 Del Skrevet 27. mars I dag var det min tur til å få skattemeldingen. Logget meg inn og fant den, men har fortsatt ikke fått noe varsel. Anonymkode: c4a16...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #715 Del Skrevet 27. mars Endelig kom min. Fikk igjen. Anonymkode: c8e0c...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #716 Del Skrevet 27. mars Ny dag, men ingen melding til meg. Er jo på grensa til tortur de driver med 🥲 Anonymkode: 06a38...1c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #717 Del Skrevet 27. mars Datoen når pengene kommer ser jeg veldig frem til, men datoen når jeg får vite hvor mye penger som kommer senere er rimelig uinteressant. Jeg vil ha pengene, ikke bare et brev med et tall. Anonymkode: b0e8a...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #718 Del Skrevet 27. mars Sønnen min (som bor her) fikk sin skattemelding i dag. Jeg? Ingenting. Grrr. Jeg er utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #719 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 10.58): Jepp! Jeg venter ennå. Skulle ønske jeg klarte å ikke tenke på den før den kommer, hahaha! I fjor fikk jeg den tidlig, leverte neste dag, fikk pengene.... 27.november... Anonymkode: 8642e...811 Fikk min i dag! Kl 12:52 kom e-post. Spent på hvor raskt pengene kommer i år. Anonymkode: 8642e...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #720 Del Skrevet 27. mars Jeg fikk mail 13:10 i dag. Anonymkode: c8e0c...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå