AnonymBruker Skrevet 26. mars #681 Del Skrevet 26. mars Sjokiss skrev (56 minutter siden): noen som har fått i dag? nesten dødt her jo . bare oss glemte igjen.... Spenningsnivået er høyt på når den dukker opp. Fått i dag 🥳 Anonymkode: b8083...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #682 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ett spørsmål til dere: Jeg fikk restskatt etter å ha glemt å legge til pengegave i oversikt over bankinnskudd på skattekortet. Jeg føler meg som en kriminell, selv om dette ikke var gjort med vilje. Siden dette likevel kan gå innunder skatteunndragelse, får jeg ytterligere straff enn restskatten? Det er ikke så stort beløp, men blir det mange nok ganger blir det kanskje til en straffbar handling. Jeg merker jeg ikke har god nok koll på privatøkonomien eller mattekunnskaper til å være helt sikker på at jeg fyller de ut riktig og oppdaterer fortløpende. Jeg tror ikke det er så prekært og overveldende at jeg trenger betale for profesjonell hjelp, men jeg blir alltid veldig usikker. Anonymkode: 8e13e...33b Det er ingen straff for å skrive feil på skattekortet. Bare oppgi riktig i skattemeldingen. Anonymkode: 91327...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokiss Skrevet 26. mars #683 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De sitter sikkert å setter inn penger manuelt til de som får igjen idag, å har nok derfor ikke mulighet til å sende skattemelding manuelt til deg, meg og alle de andre her i tråden som ikke har fått Anonymkode: 1b2f3...3b5 Ha ha helt sikkert:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 26. mars #684 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 15.42): Alle som ikke har fått skattemeldingen, bare fortsett å logg dere inn. Igjen og igjen. La serverne deres koke. Slik at de ser at det systemet de har nå ikke fungerer særlig godt. Anonymkode: 066d1...814 Du mener altså de skal skalere et offentlig system så det kan ta 4-5 mill innlogginger samtidig så DU slipper å stå i 1-2 min kø. Snakk om bortkastet ressursbruk det vil bli. Altinn/skattetaten er en av de få systemene i Norge som faktisk fungere slutt å klage på småting 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 26. mars #685 Del Skrevet 26. mars Sjokiss skrev (2 timer siden): noen som har fått i dag? nesten dødt her jo . bare oss glemte igjen.... Spenningsnivået er høyt på når den dukker opp. Du er ikke alene 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. mars #686 Del Skrevet 26. mars Dere som har fått: når på dagen har den kommet? Er det for seint å håpe på at den kommer i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #687 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ett spørsmål til dere: Jeg fikk restskatt etter å ha glemt å legge til pengegave i oversikt over bankinnskudd på skattekortet. Jeg føler meg som en kriminell, selv om dette ikke var gjort med vilje. Siden dette likevel kan gå innunder skatteunndragelse, får jeg ytterligere straff enn restskatten? Det er ikke så stort beløp, men blir det mange nok ganger blir det kanskje til en straffbar handling. Anonymkode: 8e13e...33b Det er ikke skatteunndragelse å få restskatt. 😛 Bare å betale den. Anonymkode: f29e7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #688 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ett spørsmål til dere: Jeg fikk restskatt etter å ha glemt å legge til pengegave i oversikt over bankinnskudd på skattekortet. Jeg føler meg som en kriminell, selv om dette ikke var gjort med vilje. Siden dette likevel kan gå innunder skatteunndragelse, får jeg ytterligere straff enn restskatten? Det er ikke så stort beløp, men blir det mange nok ganger blir det kanskje til en straffbar handling. Jeg merker jeg ikke har god nok koll på privatøkonomien eller mattekunnskaper til å være helt sikker på at jeg fyller de ut riktig og oppdaterer fortløpende. Jeg tror ikke det er så prekært og overveldende at jeg trenger betale for profesjonell hjelp, men jeg blir alltid veldig usikker. Anonymkode: 8e13e...33b Pengegaver trenger du ikke legge inn i skattekortet. Og - dersom du hadde lagt det inn i skattekortet, hadde det likevel ikke kommet med i skattemeldingen. En pengegave skal du alltid selv legge inn i skattemeldingen. Så du kan slappe av, du har ikke gjort noe feil. Bare legg det inn nå før du sender inn. Anonymkode: 9f506...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #689 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor stor var denne pengegaven om gjorde at du fikk formueskatt pga den? Anonymkode: a3025...b55 300 000,- Anonymkode: 8e13e...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #690 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pengegaver trenger du ikke legge inn i skattekortet. Og - dersom du hadde lagt det inn i skattekortet, hadde det likevel ikke kommet med i skattemeldingen. En pengegave skal du alltid selv legge inn i skattemeldingen. Så du kan slappe av, du har ikke gjort noe feil. Bare legg det inn nå før du sender inn. Anonymkode: 9f506...831 Jo, men det er den eneste forklaringen jeg kan komme på for hvorfor jeg fikk så høy restskatt. Og, en annen ting er at jeg glemte å legge til at jeg hadde betalt ekstra ned på gjeld, så det forklarer litt av restskatten det også, men ikke hvorfor den ble så høy som den ble. Anonymkode: 8e13e...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #691 Del Skrevet 26. mars Jeg fikk skattemelding forrige tirsdag og i dag morges var pengene på konto 😁 Anonymkode: 5cb7e...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #692 Del Skrevet 26. mars Jeg har aldri opplevd å få skattemeldingen så sent, jeg venter fremdeles 😫 Anonymkode: 98e66...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #693 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har aldri opplevd å få skattemeldingen så sent, jeg venter fremdeles 😫 Anonymkode: 98e66...1d5 Ja, men da har du vært heldig. Vi er en gruppe her av spesielt utplukkede som får sist hvert år. De kaller det "tilfeldig" kontroll... Anonymkode: 1b2f3...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 26. mars #694 Del Skrevet 26. mars Naos skrev (På 24.3.2025 den 17.33): Fikk baksmell, var litt overrasket men viste seg å være på grunn av jobbytte og feriepenger. Så da var det jo logisk. Litt over 20 000,- i baksmell. Sukk. hva kunne du gjort for å endre dette om man har tabellkort å forholde seg til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #695 Del Skrevet 26. mars Venter her sammen med de siste igjen i rommet. 👎 irriterende praksis skatteetaten driver med. Rullere på gruppene kan de gjøre i det minste Anonymkode: bdd92...1dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #696 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Venter her sammen med de siste igjen i rommet. 👎 irriterende praksis skatteetaten driver med. Rullere på gruppene kan de gjøre i det minste Anonymkode: bdd92...1dd Hvorfor tror du at de lyver om at det er tilfeldig? Jeg venter også. Greit det, den kommer snart. Jeg er ingen utålmodig småunge med trassanfall (=gjentatte nytteløse pålogginger for å sabotere, som «hevn») hvis jeg ikke får viljen min. Fikk tidlig ifjor så der stemmer det ikke med teorien din. Anonymkode: 91327...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 26. mars #697 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri opplevd å få skattemeldingen så sent, jeg venter fremdeles 😫 Anonymkode: 98e66...1d5 Jeg også, venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #698 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): 300 000,- Anonymkode: 8e13e...33b Det utløser ikke formuesskatt i hvert fall, med mindre du var nær grensen fra før. Fikk du dem tidlig på året så du har hatt en del avkastning? Anonymkode: f29e7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #699 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): 300 000,- Anonymkode: 8e13e...33b Grensen for formueskatt er vel på 1,7 millioner. Var du så nær den grensen med bolig og annen formue fra før, at du passerte grensen og måtte skatte? Av bare 300 000 alene blir det ikke formueskatt. Anonymkode: 929d5...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #700 Del Skrevet 26. mars Jeg fikk skattemeldingen tidlig i fjor, og hadde pengene på konto en uke etterpå. I år har jeg ennå ikke fått skattemeldingen. Det er fortsatt over en uke igjen av fristen, og de skal fortsatt ha igjen ca 43% av alle skattemeldigene til utsending. Da skjønner jeg ikke hvorfor det er er så mange som klager på at akkurat de er sist, og mange har klaget på det den siste uken... Anonymkode: 26c6e...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå