Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har fått skattemeldingen og sendte den inn på torsdag. På 'minside' på skatteetaten står der nå at jeg kan motta oppgjøret før 1.juni. Samme skjedde i fjor, og året før. Sender inn med en gang, men får alltid beskjed om at jeg må vente ekstra. Også skriver de det som om jeg kan være heldig å få utbetalt før 1.juni.

Så irriterende at så mange får oppgjøret etter noen dager, mens andre må vente i uker og måneder uten grunn. Har verdens letteste skattemelding, er ufør uten lån eller gjeld, og eier ingenting. Ingen endringer eller tillegg. 

Anonymkode: baa0f...c0f

Vente ekstra? Du vet jo ikke hvor lenge du må vente. Det er ikke sånn at vi andre får oppgjøret idet vi sender inn skattemeldinga.

Anonymkode: 9f506...831

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har fått skattemeldingen og sendte den inn på torsdag. På 'minside' på skatteetaten står der nå at jeg kan motta oppgjøret før 1.juni. Samme skjedde i fjor, og året før. Sender inn med en gang, men får alltid beskjed om at jeg må vente ekstra. Også skriver de det som om jeg kan være heldig å få utbetalt før 1.juni.

Så irriterende at så mange får oppgjøret etter noen dager, mens andre må vente i uker og måneder uten grunn. Har verdens letteste skattemelding, er ufør uten lån eller gjeld, og eier ingenting. Ingen endringer eller tillegg. 

Anonymkode: baa0f...c0f

Skal bare være glad du har fått skattemelding. Er faktisk mange som enda venter på den.. 

Anonymkode: 06a38...1c9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venterforsattspent

Anonymkode: 04021...238

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal bare være glad du har fått skattemelding. Er faktisk mange som enda venter på den.. 

Anonymkode: 06a38...1c9

Jepp! Jeg venter ennå. Skulle ønske jeg klarte å ikke tenke på den før den kommer, hahaha! I fjor fikk jeg den tidlig, leverte neste dag, fikk pengene.... 27.november...

Anonymkode: 8642e...811

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg gidder ikke å sjekke før jeg får beskjed… den kommer når den kommer lizm 

Anonymkode: 92cb6...eb6

Enig. Skjønner ikke hvorfor disse trådene allitd dukker opp på denne tiden av året. Er det virkelig så viktig med den skattemeldigen? Den kommer når den kommer. Bruker ikke energi på å tenke på den.

Anonymkode: b0e8a...20d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk skattemelding torsdag og pengene i dag. Skatteoppgjøret kom et par timer etter penger var på konto. 
Gift og mannen finn meldingen og pengene samtidig som meg.

Anonymkode: fe0fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Skjønner ikke hvorfor disse trådene allitd dukker opp på denne tiden av året. Er det virkelig så viktig med den skattemeldigen? Den kommer når den kommer. Bruker ikke energi på å tenke på den.

Men trådene bruker du energi på? 

Anonymkode: 8adfd...d1e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men trådene bruker du energi på? 

Anonymkode: 8adfd...d1e

Ja, det er gøy! :D

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er gøy! :D

Tror du ikke folk som følger denne tråden gir langt faen i hva du måtte mene om det? Vi gjør som vi vil og sjekker så ofte vi vil, uansett.

Anonymkode: 929d5...7f7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror du ikke folk som følger denne tråden gir langt faen i hva du måtte mene om det? Vi gjør som vi vil og sjekker så ofte vi vil, uansett.

Anonymkode: 929d5...7f7

Slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pengene idag. Fikk skattemeldingen for ca 1,5 uke siden. 

Første gangen jeg har fått skattemeldingen så tidlig. Samboer bruker å få først, han har ikke fått skattemeldingen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venterforsattspent

Anonymkode: 04021...238

#metoo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk skattemeldingen i går, penger tilgode, spent på hvor lang tid det tar før dem er på konto.

Anonymkode: 9fc58...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har fått i dag? nesten dødt her jo . bare oss glemte igjen.... Spenningsnivået er høyt på når den dukker opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Får igjen atten laken 🫰👌

Anonymkode: 4cad8...f91

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sjokiss skrev (18 minutter siden):

noen som har fått i dag? nesten dødt her jo . bare oss glemte igjen.... Spenningsnivået er høyt på når den dukker opp. 

De sitter sikkert å setter inn penger manuelt til de som får igjen idag, å har nok derfor ikke mulighet til å sende skattemelding manuelt til deg, meg og alle de andre her i tråden som ikke har fått :( 

Anonymkode: 1b2f3...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ett spørsmål til dere:

Jeg fikk restskatt etter å ha glemt å legge til pengegave i oversikt over bankinnskudd på skattekortet. Jeg føler meg som en kriminell, selv om dette ikke var gjort med vilje. Siden dette likevel kan gå innunder skatteunndragelse, får jeg ytterligere straff enn restskatten? Det er ikke så stort beløp, men blir det mange nok ganger blir det kanskje til en straffbar handling. 

Jeg merker jeg ikke har god nok koll på privatøkonomien eller mattekunnskaper til å være helt sikker på at jeg fyller de ut riktig og oppdaterer fortløpende. Jeg tror ikke det er så prekært og overveldende at jeg trenger betale for profesjonell hjelp, men jeg blir alltid veldig usikker.

Anonymkode: 8e13e...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ett spørsmål til dere:

Jeg fikk restskatt etter å ha glemt å legge til pengegave i oversikt over bankinnskudd på skattekortet. Jeg føler meg som en kriminell, selv om dette ikke var gjort med vilje. Siden dette likevel kan gå innunder skatteunndragelse, får jeg ytterligere straff enn restskatten? Det er ikke så stort beløp, men blir det mange nok ganger blir det kanskje til en straffbar handling. 

Jeg merker jeg ikke har god nok koll på privatøkonomien eller mattekunnskaper til å være helt sikker på at jeg fyller de ut riktig og oppdaterer fortløpende. Jeg tror ikke det er så prekært og overveldende at jeg trenger betale for profesjonell hjelp, men jeg blir alltid veldig usikker.

Anonymkode: 8e13e...33b

Hvor stor var denne pengegaven om gjorde at du fikk formueskatt pga den?

Anonymkode: a3025...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...