Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Står ingenting spesifikt for private næringsdrivende,  står kun ett standardsvar for alle, selvom de allerede har begynt utbetalingen for private. 

Når kommer skatteoppgjøret?

De fleste får skatteoppgjøret mellom april og juni, mens noen må vente til høsten. Alle får skatteoppgjøret sitt før 1. desember.

Vi sender ikke ut skatteoppgjør på helligdager, i påskeuken eller i juli og første halvdel av august.

Har du penger til gode, blir disse utbetalt når du får skatteoppgjøret ditt.

Anonymkode: 84ccf...5e1

Bare google f.eks enk og skatteoppgjør så ser du. De begynner i april. Har selv ENK, fikk utbetalt 10 april i fjor. Tidligste jeg har fått noen gang. 

Anonymkode: 75488...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ikke noe nytt i dag heller gir opp altså. null melding er den eneste på jobb som ikke har fått

Anonymkode: 04021...238

Nei da, de har mange igjen å sende ut frem til 4. april, altså fredag i neste uke.  Min og mange andre.

Endret av Perine
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det kostet Skatteetaten penger om de sendte ut varsel om at "nå er skattemeldingen klar" på SMS i stedet for email? Er det i det hele tatt noen som har fått det på sms? Bare email? Jeg var innom og kikket litt rundt på Min side på Skatteetaten, for å se om det var noen innstillinger jeg kunne fikse, men fant ikke noe.

Det ville vært mye bedre å få det på sms.  

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (7 minutter siden):

Ville det kostet Skatteetaten penger om de sendte ut varsel om at "nå er skattemeldingen klar" på SMS i stedet for email? Er det i det hele tatt noen som har fått det på sms? Bare email? Jeg var innom og kikket litt rundt på Min side på Skatteetaten, for å se om det var noen innstillinger jeg kunne fikse, men fant ikke noe.

Jeg fikk det på sms i gamle dager, noe som irriterte meg. Så jeg fikk fjernet det, men aner ikke om innstillingen fortsatt finnes. 

Anonymkode: f29e7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bare google f.eks enk og skatteoppgjør så ser du. De begynner i april. Har selv ENK, fikk utbetalt 10 april i fjor. Tidligste jeg har fått noen gang. 

Fikk også 10. april ifjord, tør vi å håpe på at de klarer utbetaling den 2. april i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (24 minutter siden):

Enig i det.

Jeg har ikke varsler på mail da det kommer mye hele tiden. SMS er litt mindre brukt hos meg, da er det noe viktig, så det har jeg varsler på.

Noen som kan svare på hvor lang tid det tok fra dere sendte inn til man får skatteoppgjøret og det dukker opp under krav og utbetalinger?

Anonymkode: 4ad96...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perine skrev (33 minutter siden):

Nei da, de har mange igjen å sende ut frem til 4. april, altså fredag i neste uke.  Min og mange andre.

Jeg har ikke fått min ennå. Venter i spenning.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 23.39):

Men hvorfor får jeg skattemeldingen siste dagen hvert år? Jeg har ingen boliglån, kun et lite billån, og uføretrygd. Det kan da ikke være så vanskelig å få den ferdig sjekket og sendt ut til meg. 

Å derfor har jeg tenkt å logge meg inn på skatteetaten flere ganger om dagen, hver bidige dag for å sjekke. Dere gjør ikke livet mitt noe bedre, så hvorfor skal jeg ta hensyn til dere. 

Anonymkode: 1b2f3...3b5

Å herregud for et syn du har på ting ? Her var det mye meg og enda mer meg.  Tydelig at du ikke har noe annet å bedrive tiden din med, burde kanskje jobbet i likevel, slik at du slapp å sitte hjemme og irritere deg over noe så simpelt som at skattemeldingen ikke har kommet. 

Anonymkode: cd969...f2e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser forresten at min skattemelding, som jeg fikk i dag, har ligget klar for utsendelse siden 8. mars. Likevel måtte jeg vente 12 dager, som vanlig hvert år. Så jeg hater denne praksisen til Skatteetaten med å holde folk på pinebenken.

Anonymkode: 066d1...814

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har fått beskjed etter 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk også 10. april ifjord, tør vi å håpe på at de klarer utbetaling den 2. april i år?

Kan være, men hvis ikke det ligger til utbetaling neste mandag tror jeg ikke det kommer neste uke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være, men hvis ikke det ligger til utbetaling neste mandag tror jeg ikke det kommer neste uke 😅

Får krysse fingrene🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor blire av skattepenga mine?

Anonymkode: 7b569...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk e-post i dag ca 10.30. 2197 kr tilbake. Håpte på mer, men jobber litt mer en planlagt på slutten av året i fjor. Samboeren min er ufør og fikk også i dag. Han får tilbake litt over 4000.

Anonymkode: 62789...7d5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ny dag i morgen.....

Anonymkode: 06a38...1c9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ikke noe nytt i dag heller gir opp altså. null melding er den eneste på jobb som ikke har fått

Gi opp? Jeg kan love at du kommer til å få den…

Anonymkode: 249aa...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har penger tilgode. Utbetalingen ligger til utbetaling 26.03. Betyr det at pengene overføres til meg da eller at skatteoppgjøret sees på og da evt. sendes? Ikke fått skatteoppgjøret på mail enda. Beklager dumt spm.

Anonymkode: 23918...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Å herregud for et syn du har på ting ? Her var det mye meg og enda mer meg.  Tydelig at du ikke har noe annet å bedrive tiden din med, burde kanskje jobbet i likevel, slik at du slapp å sitte hjemme og irritere deg over noe så simpelt som at skattemeldingen ikke har kommet. 

🥱

Anonymkode: 1b2f3...3b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Når jeg ser sånt som det her, da må jeg si noe. For et ekkelt menneske du er. Å gå på angrep på mennesker som er syke/uføretrygdede på denne måten? Og folk må få lov til å klage så mye de vil over denne "pulje-metoden" til skatteetaten. Hvis du ikke liker det, ikke gå inn på tråden. Samme gjelder de som månedlig spør om når uføretrygden kommer. Ja, det er kanskje irriterende. Men ikke gå inn på tråden da. Jeg syns mennesker som deg er patetiske, rett og slett.

Og før du spør. Ja, jeg jobber. Langt mer enn 100 %, for å si det sånn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har penger tilgode. Utbetalingen ligger til utbetaling 26.03. Betyr det at pengene overføres til meg da eller at skatteoppgjøret sees på og da evt. sendes? Ikke fått skatteoppgjøret på mail enda. Beklager dumt spm.

Anonymkode: 23918...2b8

Regner med pengene overføres deg da, siden det står utbetaling :)

Anonymkode: 9baa9...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...