AnonymBruker Skrevet 12. mars #41 Del Skrevet 12. mars Ja venter spent hvert år, pleier å få mellom 2500-6000 hvert år, har uføretrygd og har ikke økonomi til restskatt.. Anonymkode: 9fc58...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #42 Del Skrevet 12. mars Mye man kan sjonglere med som gift, hvis inntektsnivået er ujevnt. Like spennende hver gang. Har gått fra restskatt på 20k til null ved å omdirigere tall. Anonymkode: 9bdeb...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #43 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 9.31): Ja venter spent hvert år, pleier å få mellom 2500-6000 hvert år, har uføretrygd og har ikke økonomi til restskatt.. Anonymkode: 9fc58...6dc Ekspander Dette er det jo ingen logikk i. Om du setter skattetrekket riktig så vil du jo kunne spare gjennom året i stedet for å vente på å få pengene dine tilbake. Anonymkode: 8d27b...b0f 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 12. mars #44 Del Skrevet 12. mars Som året før ender jeg vel på rundt kr. 320 000,- i restskatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #45 Del Skrevet 12. mars Goodtimes skrev (På 12.3.2025 den 13.49): Som året før ender jeg vel på rundt kr. 320 000,- i restskatt. Ekspander Kult med rentefritt lån gjennom året, bare man betaler før 31.mai. Mange av oss som spekulerer i det. Investeres det riktig går ganske greit i pluss. Anonymkode: 9bdeb...452 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #46 Del Skrevet 12. mars Jeg er litt spent i år ja. Normalt kommer jrg ganske nært 0 men i fjor gifta jeg meg i slutten av året og gjorde litt ekstra innbetalinger på boliglånet. Mannen har også formue som må fordeles på begge for skattefordelens skyld og akkurat det er nytt for meg så det blir spennende. Anonymkode: b127d...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #47 Del Skrevet 12. mars Planlagt et sted mellom 12-20 000 i restskatt, har ikke regnet på det i detalj siden jeg har en god del konti å legge inn i kalkulatoren. Og pengene forrenter seg uansett på konto til den dagen jeg får det nøyaktige tallet. Anonymkode: f29e7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #48 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 11.14): Får baksmell da jeg har utsatt noe av skatten 😎 Anonymkode: 66566...abd Ekspander Hva er grunnen til at du har valgt å utsette skatten? Anonymkode: 550be...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #49 Del Skrevet 12. mars Goodtimes skrev (På 12.3.2025 den 13.49): Som året før ender jeg vel på rundt kr. 320 000,- i restskatt. Ekspander Eget firma? Anonymkode: 550be...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #50 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 13.56): Jeg er litt spent i år ja. Normalt kommer jrg ganske nært 0 men i fjor gifta jeg meg i slutten av året og gjorde litt ekstra innbetalinger på boliglånet. Mannen har også formue som må fordeles på begge for skattefordelens skyld og akkurat det er nytt for meg så det blir spennende. Anonymkode: b127d...ac7 Ekspander Dere lignes ikke sammen for det året dere gifter dere, først året etter. Så hvis du giftet deg på slutten av 2024, så lignes dere ikke sammen for formue før på ligningen for 2025. Anonymkode: 66f2f...9f8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #51 Del Skrevet 12. mars Ja jeg er det. Jeg fikk en solid økning i lønn på desember. Så jeg betalte enormt mye i skatt. + at lånet ble delt i to. Mannen som har bestandig tatt den. Så i år så prøver jeg å gjøre det slik at jeg får restskatt og ikke så mye igjen. Ble litt sjokk i fjor. Jeg fikk igjen 30 000 men min mann skyldig 30 000. Så vi gikk i null da. I år så trur jeg at jeg får igjen nesten 100 000. Så jeg nå virkelig sette meg inn i ting no slik at det ikke blir sånn. Anonymkode: ca72c...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #52 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 14.02): Hva er grunnen til at du har valgt å utsette skatten? Anonymkode: 550be...a6f Ekspander Har betalt ned på gjeld med på rente. Anonymkode: 66566...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #53 Del Skrevet 12. mars 98% sikker på at jeg får tilbake, så er ikke spent sånn sett. Men er spent på hvor mye det er snakk om. Anonymkode: 87be3...92d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #54 Del Skrevet 12. mars Hvert år kommer sånne tullete saker i media som dette https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dette-ma-du-gjore/17538821/ Om hvordan folk kan prøve å sikre seg skattepengene tilbake så tidlig som mulig. Aldri noen som forklarer at det hadde vært bedre å droppe å betale inn for mye. Anonymkode: f29e7...651 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 12. mars #55 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 9.35): Mye man kan sjonglere med som gift, hvis inntektsnivået er ujevnt. Like spennende hver gang. Har gått fra restskatt på 20k til null ved å omdirigere tall. Anonymkode: 9bdeb...452 Ekspander Det er ikke lønnsomt å sjonglere den veien, bedre å sørge for at den som får restskatt får mest mulig restskatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #56 Del Skrevet 12. mars Djækklåsst skrev (På 12.3.2025 den 16.46): Det er ikke lønnsomt å sjonglere den veien, bedre å sørge for at den som får restskatt får mest mulig restskatt. Ekspander Vi endte begge i null, mot at den ene fikk 20k i restskatt. Det vil jeg kalle lønnsomt. Anonymkode: 9bdeb...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. mars #57 Del Skrevet 12. mars (endret) Er det i morgen, altså torsdag, at de begynner å sende ut den første puljen med skattemeldinger? Eller ikke sende ut, men legge ut på Skatteetaten.no? Får man varsel på sms eller email om at det er lagt ut? Endret 12. mars av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 12. mars #58 Del Skrevet 12. mars Tror det blir restskatt i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #59 Del Skrevet 12. mars Ikkje spent. Får restskatt på kr 26.400. Anonymkode: 980f4...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #60 Del Skrevet 12. mars Kan man få skattemelding over midnatt? Anonymkode: 729b2...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå